Już ponad ośmiuset klientów w Małopolsce skorzystało z e-wizyty w ZUS. Niemal 450 wideorozmów przep
Rośnie popularność e-wizyt w ZUS

Już ponad ośmiuset klientów w Małopolsce skorzystało z e-wizyty w ZUS. Niemal 450 wideorozmów przeprowadzili eksperci krakowskiego oddziału. To najwięcej w Polsce. Teraz na wirtualną konsultację można umówić się również z doradcą ds. ulg i umorzeń.

E-wizyta to bezpieczna i wygodna forma komunikacji, bez konieczności osobistej obecności w placówce ZUS. To ważne udogodnienie szczególnie teraz w czasie pandemii. Nowa usługa zyskuje coraz większą popularność również w pozostałych placówkach ZUS w Małopolsce. W chrzanowskim oddziale, pod który podlega również powiat wadowicki, przeprowadzono ponad 160 wideorozmów. W Nowym Sączu eksperci rozmawiali przez internet z 134 klientami. W tarnowskim ZUS natomiast z tej e-usługi skorzystało niemal 80 osób.

W całym kraju z e-wizyty skorzystało 8,2 tysiąca klientów. Zadawali pytania dotyczące przede wszystkim emerytur i rent (2,6 tysiąca), zasiłków (2,3 tysiąca) oraz kwestii związanych z prowadzeniem firmy, w tym także pomocy w ramach Tarczy Antykryzysowej (2,1 tysiąca). Ponad tysiąc osób chciało potwierdzić profil na Platformie Usług Elektronicznych.

Od poniedziałku (23.11) podczas e-wizyty w ZUS można skonsultować się również z doradcą do spraw ulg i umorzeń. Doradca na podstawie informacji przekazanych przez klienta wskaże najdogodniejsze formy uregulowania zobowiązań wobec ZUS. Może zaproponować płatnikowi rozłożenie zadłużenia na raty, odroczenie terminu płatności czy zawieszenie postępowania egzekucyjnego.

Trzeba pamiętać, że w każdej chwili można odwołać e-wizytę. Wystarczy kliknąć w link „anuluj wizytę” w wiadomości mailowej otrzymanej z ZUS. Dzięki temu z wolnego terminu będzie mógł skorzystać ktoś inny.



(AS)

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Nie masz uprawnień do komentowania tego artykułu.