- Opublikowano: 26 sierpnia 2020, 16:11
- Komentarze: 4
PKP PLK kontynuują inwestycje na trasie Kraków – Zakopane przez powiat wadowicki, Od września wiąże się to niestety z wprowadzeniem Zastępczej Komunikacji Autobusowej. Po rewitalizacji podróż z Krakowa do Zakopanego skróci się o ponad godzinę i wyniesie około 2 godziny 15 minut.
PKP Polskie Linie Kolejowe kontynuują inwestycje na trasie Kraków – Zakopane, by skrócić czas podróży pociągiem do stolicy Tatr i zwiększyć dostępność do kolei na stacjach i przystankach. We wrześniu wykonawca rozpocznie przebudowę torów na stacji Sieniawa i na szlaku Sieniawa – Lasek. Pasażerowie na stacji Sieniawa zyskają dostępniejszy peron, dobrze przygotowany do podróży pociągiem Przebudowywane będą także urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Prace w Sieniawie obejmą również remont 13 przejazdów kolejowo-drogowych, co zwiększy poziom bezpieczeństwa w komunikacji kolejowej i drogowej.
We wrześniu rozpoczną się prace na ostatnim odcinku kolejowej „zakopianki” między Suchą Beskidzką a Chabówką. Realizacja całego projektu na linii Sucha Beskidzka – Chabówka oznacza min. zwiększenie komfortu obsługi podróżnych na 6 stacjach i przystankach: Sucha Beskidzka, Osielec, Bystra Podhalańska, Skawa, Skawa Środkowa, Chabówka. Poziom bezpieczeństwa na kolejowej trasie a także w komunikacji samochodowej zwiększy modernizacja 46 przejazdów kolejowo-drogowych. Do grudnia przebudowywana będzie część torów i rozjazdów w stacjach Sucha Beskidzka i Jordanów. Wykonawca wymieni również sieć trakcyjną między stacjami Osielec i Jordanów. Prace obejmują również wymianę 32 km torów wraz z siecią trakcyjną. Dla sprawniejszego i bezpieczniejszego ruchu pociągów ważna będzie także przebudowa 120 obiektów inżynieryjnych, w tym 27 mostów i 3 wiaduktów.
Od 10 września na odcinku Kraków – Zakopane przez powiat wadowicki, będzie Zastępcza Komunikacja Autobusowa za pociągi Intercity. Za składy Polregio, jadące z Krakowa do Zakopanego, komunikacja zastępcza będzie na odcinku Sucha Beskidzka – Szaflary. Podhalańska Kolej Regionalna zostanie utrzymana na odcinku Nowy Targ – Zakopane, za wyjątkiem dni od 10 -18 września, gdy kursy będą na odcinku Szaflary – Zakopane.
Na modernizację kolejowej „zakopianki”, w ramach projektu „Prace na liniach do Zakopanego nr 97, 98, 99, na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka Zakopane”, PLK przeznaczają przeszło 1,1 miliarda złotych netto. Pomiędzy Skawiną a Suchą Beskidzką podróżni korzystają już ze zmodernizowanych peronów na 10 stacjach i przystankach a pociągi jadą po nowych torach. Efektem wszystkich prac PLK z Krajowego Programu Kolejowego, realizowanych do 2023 roku na trasach do Zakopanego, będzie wyższy standard obsługi na stacjach i przystankach oraz szybsze i sprawniejsze podróże do stolicy Tatr. Podróż z Krakowa do Zakopanego skróci się o ponad godzinę i wyniesie około 2 godziny 15 minut.
(MG)
Komentarze
analfabetyzm :lol: :lol: :lol: