Kolej wprowadza na przejazdach kolejowych w Małopolsce urządzenia przytorowe skoordynowane z sygnalizac
Bezpieczniejsze przejazdy w powiecie

Kolej wprowadza na przejazdach kolejowych w Małopolsce urządzenia przytorowe skoordynowane z sygnalizacją drogową, również w naszym powiecie. Tak zrobiono m.in. na linii kolejowej nr 117 w Kleczy Dolnej. Kolejne wkrótce m.in. w Kossowej.

Jak informuje nas Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., kierowcy w Małopolsce zyskali wyższy poziom bezpieczeństwa na 11 skrzyżowaniach torów z drogami dzięki nowym urządzeniom i przebudowanym jezdniom. Dodatkowe zabezpieczenia zamontowano na przejazdach w Mszalnicy na linii Tarnów – Leluchów, w Muszynie na linii Muszyna – Krynica a także w powiecie wadowickim, w Kleczy Dolnej na linii Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona – Wadowice. Płynny i sprawny ruch drogowy zapewniono poprzez wymianę torów oraz jezdni min. na przejazdach w Wielkich Drogach na linii Kraków Płaszów Oświęcim, w Mszalnicy na linii Tarnów – Leluchów, a także na 4 przejazdach w Muszynie i Powroźniku na trasie Muszyna – Krynica.

Prace są kontynuowane na kolejnych skrzyżowaniach torów i drogi. Nowe urządzenia będą min. w Skawinie, Wielkich Drogach, Kossowej, Zatorze, Przeciszowie na trasie Kraków Płaszów – Oświęcim, a także na trzech skrzyżowaniach w Osielcu na linii Sucha Beskidzka - Chabówka.

W ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap I – część przejazdowa” PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zwiększają poziom bezpieczeństwa na 182 przejazdach w całej Polsce. Wartość projektu to 250 milionów złotych netto, dofinansowanie UE z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko wynosi prawie 194 miliony złotych netto.

Wartość prac na 18 przejazdach w województwie małopolskim to około 18,7 milionów złotych netto. Zakończenie inwestycji jest planowane jeszcze w tym roku.

(MG)

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

+9 #1 historyk 2020-07-22 19:18
Jaki bezpieczny jak podczas ulewy woda płynie z dróg dojazdowych jak rzeka po przejeżdzie,bo PKP miała zabudować korytka obok chodnika ale fundusze poszły na nowy DWORZEC w Wadowicach kilometr od już istniejącego, a nam nie chcieli przenieść 1 do centrum co by zwiększyło rentowność PKP oraz ułatwiło podróżowanie mieszkańcą.
+7 #2 No nie 2020-07-22 21:01
Blade pojęcie o bezpieczeństwie .
Dalej nie wiadomo, zbliżając się, czy przejazd jest sprawnie strzeżony - patrz żółty ciągły sygnał w trzyświatłowej czeskiej sygnalizacji.
Dalej widoczność zbliżającego się pociągu jest ograniczona wysoką trawą, krzakami, budkami sterowniczymi ...
Dalej kamery kierowane na przejazd zamiast w stronę zbliżającego pociągu jako drugi system ostrzegania !
Dalej czas przejazdu od początku ostrzegania nieprzewidywaln y - patrz 60 s w Czechach!

Nie masz uprawnień do komentowania tego artykułu.