Sprawniejsze i dostępniejsze podróże pociągiem z Krakowa do Bielska Białej oraz dodatkowy przystanek
Między Wadowicami a Andrychowem kolej ściągnie sieć trakcyjną i tory

Sprawniejsze i dostępniejsze podróże pociągiem z Krakowa do Bielska Białej oraz dodatkowy przystanek w Wadowicach i nowe perony w Barwałdzie Średnim, Choczni, Choczni Górnej, Inwałdzie, Andrychowie będą efektem wartej 129 milionów  inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

W ramach projektu, realizowanego przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na linii kolejowej nr 117, na odcinku Wadowice – Andrychów, pasażerowie zyskają lepszą dostępność do kolei dzięki nowemu przystankowi w rejonie osiedla Podhalanin. Do potrzeb podróżnych przygotowana będzie stacja Andrychów i przystanki w Choczni, Choczni Górnej oraz w Inwałdzie. Odnowione perony ułatwią pasażerom dostęp do pociągów. Będą nowe wiaty, ławki, oznakowanie i tablice informacyjne.

Sprawniejsze i bezpieczniejsze podróże z Małopolski na Podbeskidzie zapewni m.in. budowa mijanki w Barwałdzie Średnim. Takie rozwiązanie zwiększy się przepustowość trasy. Przewoźnicy będą mogli uruchomić dodatkowe pociągi. Przebudowany będzie tor i sieć trakcyjna. Prace na 40 przejazdach zwiększą bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym.

Prace, ważne nie tylko dla kolejowej komunikacji regionalnej, realizowane są w ramach projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 117 odcinek Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona – Wadowice - granica województwa” (Etap I).

Od środy (1.07) zakres prac na jednotorowej trasie wymaga Zastępczej Komunikacji Autobusowej. Rozkład jazdy ustalono z przewoźnikami. Między Wadowicami a Andrychowem wykonawca zdemontuje sieć trakcyjną i tory. Kolejne prace obejmą obiekty inżynieryjne. Za pociągi Polregio przygotowano Zastępczą Komunikację Autobusową na trasie Kraków Płaszów – Bielsko Biała.

Pociągi PKP Intercity, m.in. ze Szczecina, Bydgoszczy, Katowic do Zakopanego, pojadą zmienioną trasą przez Żywiec i Suchą Beskidzką. Szczegóły dostępne są na plakatach, na stronie portalpasazera.pl, rozkład-pkp.pl oraz na stronach przewoźników.

Przypomnijmy, że linia kolejowa nr 117 łącząca Kalwarię z Bielskiem, nie będzie niestety remontowana w całości: przebudowa będzie obejmować  tylko jej część, od Wadowic do Andrychowa (od km 18,600 do km 31,046), wraz z przesunięciem przystanku i budową mijanki w Barwałdzie Średnim. Będzie ona też wykonywana etapami. Prace budowlane mają się zakończyć w połowie 2022 roku. Wykonuje je Skanska S.A.

Jak zapowiada PKP PLK, po zakończeniu remontu zwiększy się przepustowość linii kolejowej nr 117, na odcinku Kalwaria - Andrychów pociągi będą się poruszać z prędkością 80 km/h

(MG)

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

+1 #1 No tak 2020-06-30 19:20
Zapraszamy PKP na przejazd przez zakorkowane Wadowice !!!

Więcej chybionych inwestycji - da się !
+5 #2 Szaman 2020-06-30 20:34
PKP przywiezie więcej "świeżego" powietrza z Krakowa. Do tej pory średnia pasażerów to chyba z 5 osób
-17 #3 bezprzebaczenia 2020-06-30 20:55
Wystarczy stanąć na jakimkolwiek przejeździe kolejowym od Kalwarii zobaczyć ilu pasażerów wozi ten "Sugarland Express".
Ta linia to kpina z ekonomii.
No chyba,że "Chuck ma być"
-1 #4 Kolarz 2020-07-01 05:16
Skandal dziś w nocy o godzinie 1.30 jechał jakiś wesoły maszynista i trabił cały czas swoją lokomotywą. Przecież są jakieś zasady.
+2 #5 Bolek 2020-07-01 08:00
Dopóki nie zwiększy się prędkość pociągu a tym samym zmniejszy czas przejazdu na tej trasie wszelkie prace nie mają najmniejszego sensu. Pieniądze wywalone w błoto. Już kiedyś w latach 80-tych rozbudowywano tą linię i co? Zobaczcie stację kolejową w Kleczy Górnej jak się wszystko sypie a poszły na to grube miliony. Ta stacja to rzeczywisty dowód jak łatwo wydaje się i marnuje publiczne pieniądze !
+9 #6 Brak 2020-07-01 09:21
Cytuję Bolek:
Dopóki nie zwiększy się prędkość pociągu a tym samym zmniejszy czas przejazdu na tej trasie wszelkie prace nie mają najmniejszego sensu. Pieniądze wywalone w błoto. Już kiedyś w latach 80-tych rozbudowywano tą linię i co? Zobaczcie stację kolejową w Kleczy Górnej jak się wszystko sypie a poszły na to grube miliony. Ta stacja to rzeczywisty dowód jak łatwo wydaje się i marnuje publiczne pieniądze !

No to właśnie po to są te prace żeby prędkość zwiększyć ;-)
+6 #7 Kolejarr 2020-07-01 10:50
Cytuję Kolarz:
Skandal dziś w nocy o godzinie 1.30 jechał jakiś wesoły maszynista i trabił cały czas swoją lokomotywą. Przecież są jakieś zasady.

Brawo maszynista. Bezpieczeństwo najważniejsze.
-5 #8 NINA 2020-07-01 14:30
Inwestycja na wieki kto to wykona w tak krótkim czasie już teraz ta reszta podróżnych odejdzie z PKP
Miała być Ścieszka rowerowa nam nie trzeba kolejki blokującej przejazdy.
+3 #9 Robert 2020-07-02 12:59
Szybko i czesto jeżdżąca, punktualna i dostosowana do potrzeb ludzi z niepełnosprawno ściami kolej może być alternatywą w podróżowaniu dla osób które z przyczyn zdrowotnych nie mogą prowadzić auta.

Nie masz uprawnień do komentowania tego artykułu.