Kolej zwiększy prześwit na drodze krajowej nr 52 pod wiaduktem w Kleczy Dolnej. Jak się okazuje, nie w
Wiadukt w Kleczy Dolnej będzie miał większy prześwit. Przejadą tu wszystkie ciężarówki

Kolej zwiększy prześwit na drodze krajowej nr 52 pod wiaduktem w Kleczy Dolnej. Jak się okazuje, nie wskutek podniesienia konstrukcji, ale obniżenia jezdni. Ma się tutaj też pojawić chodnik oraz ścieżka rowerowa. Kiedy?

Taka historia powtarza się niestety raz na jakiś czas. Mimo, że oznakowanie o ograniczenia przejazdu dla pojazdów o wysokości do 3,5 metra rozstawione są już od Głogoczowa a także od strony Wadowic dosyć gęsto, bardzo często dochodzi w tym miejscu do zaklinowania dużych pojazdów, których kierowcy (zwłaszcza obcokrajowcy) albo celowo albo przez nieuwagę lekceważą znaki.

Jak się okazuje, w ciągu najbliższych trzech lat coś się w tej kwestii w końcu zmieni. Jak poinformował wiceminister Andrzej Bittel  z Ministerstwa Infrastruktury, w odpowiedzi na pytania posła z naszego regionu Józefa Brynkusa (Kukiz '15), planowana w ciągu trzech najbliższych lat przebudowa linii kolejowej nr 117 zakłada także remont wiaduktu w Kleczy Dolnej.

Przebudowa obiektu jest konieczna z uwagi na jego zły stan techniczny. Brak realizacji prac mógłby w konsekwencji skutkować zamknięciem obiektu, a co za tym idzie ruchu na linii kolejowej nr 117. Dotychczasowy wiadukt zostanie rozebrany, a w jego miejsce powstanie nowy o parametrach zgodnych z rozporządzeniem ministra. Zgodnie z zaleceniem konserwatora zabytków ze starego wiaduktu pozostaną kamienne okładziny, które będą zamontowane na nowej konstrukcji. W procesie projektowania obiektu kluczowe znaczenie będzie miała opinia Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która zarządza drogą krajową nr 52. Szczegółowe rozwiązania techniczne oraz docelowe parametry wiaduktu zostaną ustalone na etapie projektowania – poinformował posła Brynkusa wiceminister Andrzej Bittel.

Zwiększy się prześwit na drodze krajowej nr 52 pod wiaduktem w Kleczy Dolnej. Jak się okazuje, nie poprzez podniesienie samej konstrukcji, ale obniżenie przebiegu jezdni. Prześwit wyniesie 4,6 metra (obecnie 3,5 metra). Pozwoli to zmieścić się pod konstrukcją praktycznie każdemu ciągnikowi siodłowemu z naczepą. Niektórzy mieszkańcy regionu obawiają się, że takie "odblokowanie" wiaduktu doprowadzi do większego ruchu takich pojazdów, "rozjeżdżeniu" Wadowic i pogorszy bezpieczeństwo.

Co ciekawe, pod wiaduktem ma pojawić się chodnik a także ewentualnie ścieżka rowerowa.

Wszystkie inwestycje w tym zakresie, w tym także finansowe, poniesie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

(Marcin Guzik)

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze   

+4 #1 Artur 2019-02-21 10:15
To nie dobrze bo cały tranzyt samochodów ciężarowych przeniesie się na DK52.
Cytować
+15 #2 Ondraszek 2019-02-21 11:02
Czy projekt przewidzi automatyczne pompy odprowadzające wodę spod wiaduktu, po obniżeniu jezdni o 1,1 m? Pewnie powstanie nowe stanowisko - zamiast Dróżnika - Wodnik?
Cytować
+15 #3 Ciekawe 2019-02-21 11:57
A obniżenie terenu który i tak już jest niski nie spowoduje pogorszenia warunków bezpieczeństwa na drodze?
I co zamierzają zrobić z tym że tam jest ciasno

Cyrk straszny i brak kompetencji :(
Cytować
-9 #4 jbrynkus 2019-02-21 12:23
Szanowny Panie Redaktorze - trochę Pan manipuluje, ale przede wszystkim przedstawia opóźnione informacje. Na stronie poselskiej przedstawiłem wyniki ostatniej wizyty w centrali PKP, oto one:
W piątek 8 lutego 2019 roku na skutek interwencji NIEKTÓRYCH mieszkańców Wadowic i Kleczy Dolnej złożyłem wizytę w Biurze Inwestycji PKP w Warszawie i rozmawialiśmy o problemach: przebudowy przystanków kolejowych w Kleczy Dolnej i w Kleczy Górnej oraz przebudowy wiaduktu w Kleczy Dolnej, a także budowy pod nim chodnika i ścieżki rowerowej.

Przede wszystkim dowiedziałem się, że za wszystkie inwestycje w tym zakresie – w sensie finansowym – odpowiada PKP, która będzie ponosiła wszystkie koszty przewidywanych inwestycji.
Druga informacja to taka, że faktycznie prześwit pod wiaduktem zmieni się – tak przewiduje to PKP – czyli się zwiększy do 4, 6 m.
Trzecia informacja jest taka, że stanie się to nie na skutek podniesienia wiaduktu i odpowiedniej niwelacji przebiegu torów kolejowych, ale obniżenia przebiegu jezdni. Jednak w związku z tym także koszty w tym względzie poniesie PKP, a nie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
PKP poniesie także koszty budowy chodnika po wiaduktem i ewentualnej ścieżki rowerowej.
Jednakże w każdej tej sprawie należy na PKP naciskać. Co więcej Dyrektor ds. Wdrożenia Inwestycji PKP Arnold Bresch prosił, by mieszkańcy Kleczy przedstawili umiejscowienie tego jednego akceptowanego przez nich przystanku kolejowego zamiast dwóch. Czekam więc na taką propozycję, by Dyrektorowi ją przesłać.
Cytować
0 #5 Artur 2019-02-21 14:53
Cytuję jbrynkus:
Szanowny Panie Redaktorze - trochę Pan manipuluje, ale przede wszystkim przedstawia opóźnione informacje. Na stronie poselskiej przedstawiłem wyniki ostatniej wizyty w centrali PKP, oto one:
W piątek 8 lutego 2019 roku na skutek interwencji NIEKTÓRYCH mieszkańców Wadowic i Kleczy Dolnej złożyłem wizytę w Biurze Inwestycji PKP w Warszawie i rozmawialiśmy o problemach: przebudowy przystanków kolejowych w Kleczy Dolnej i w Kleczy Górnej oraz przebudowy wiaduktu w Kleczy Dolnej, a także budowy pod nim chodnika i ścieżki rowerowej.

Przede wszystkim dowiedziałem się, że za wszystkie inwestycje w tym zakresie – w sensie finansowym – odpowiada PKP, która będzie ponosiła wszystkie koszty przewidywanych inwestycji.
Druga informacja to taka, że faktycznie prześwit pod wiaduktem zmieni się – tak przewiduje to PKP – czyli się zwiększy do 4, 6 m.
Trzecia informacja jest taka, że stanie się to nie na skutek podniesienia wiaduktu i odpowiedniej niwelacji przebiegu torów kolejowych, ale obniżenia przebiegu jezdni. Jednak w związku z tym także koszty w tym względzie poniesie PKP, a nie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
PKP poniesie także koszty budowy chodnika po wiaduktem i ewentualnej ścieżki rowerowej.
Jednakże w każdej tej sprawie należy na PKP naciskać. Co więcej Dyrektor ds. Wdrożenia Inwestycji PKP Arnold Bresch prosił, by mieszkańcy Kleczy przedstawili umiejscowienie tego jednego akceptowanego przez nich przystanku kolejowego zamiast dwóch. Czekam więc na taką propozycję, by Dyrektorowi ją przesłać.

Tu pasowało by wybudować kolejny przystanek w centrum Kleczy Dolnej, gdzieś w okolicy wiaduktu, a nie likwidować obecne przystanki z Kleczy Dolnej i Górnej, gdzie korzystają z niego chociażby mieszkańcy Barwałdu Dolnego, bo znajduje się na samej granicy obu wsi.
Cytować
+10 #6 mieszkaniec 2019-02-21 15:14
PROSIMY O PRZYSTANEK W CENTRUM KLECZY ABY KAŻDY MIAŁ MOŻLIWOŚĆ PODRÓŻOWANIA POCIĄGIEM. MIEJSCE NA TO JEST TYLKO POTRZEBNE SĄ CHĘCI ZROBIENIA GO ZE STRONY PKP
Cytować
+7 #7 Stefan 2019-02-21 15:29
Czyli znowu, przy generalnym remoncie i zamknięciu linii kolejowej, gdy można i trzeba zrobić coś porządnie, roztacza się wizję pudrowania rozkładającego się trupa. Panie konserwatorze, płacze pan nad kamiennymi okładzinami tego ponoć zabytku? Nie płakał pan gdy budowano oszklonego, futurystycznego sheratona obok klejnotu małopolski - Zamku Wawelskiego. Nawet papier toaletowy wie,że trzeba się rozwijać.
Cytować
+6 #8 Xxx 2019-02-22 07:03
Cytuję mieszkaniec:
PROSIMY O PRZYSTANEK W CENTRUM KLECZY ABY KAŻDY MIAŁ MOŻLIWOŚĆ PODRÓŻOWANIA POCIĄGIEM. MIEJSCE NA TO JEST TYLKO POTRZEBNE SĄ CHĘCI ZROBIENIA GO ZE STRONY PKP

Masz rację bo zamiast przystanku w kleczy górnej jak i dolnej są w złej lokalizacji powinien być przy drodze prowadzącej do stryszowa
Cytować
+2 #9 sqrt123 2019-02-22 08:29
Nie lepiej było by wyprostować w tamtym miejscu DK52 i zbudować nowy wiadukt?
Cytować
+2 #10 Mieszkaniec 2019-02-22 12:56
Przystanek powinien znajdować się przy drodze do lekawicy oraz mały parking w kleczy górnej przystanek jest na zadupiu dobrze by było gdyby przystanek kleczy dolnej przenieść na walowa do Wadowic
Cytować
-1 #11 lump 2019-02-22 14:32
Cytuję Mieszkaniec:
Przystanek powinien znajdować się przy drodze do lekawicy oraz mały parking w kleczy górnej przystanek jest na zadupiu dobrze by było gdyby przystanek kleczy dolnej przenieść na walowa do Wadowic

A najlepiej na księżyc !!!!!
Cytować
+2 #12 Twierdza 2019-02-24 19:08
Przystanek powinien być między wiaduktem a drogą na Stryszów,czyli centrum ,a przystanek z pod Filkówki przenieść ku drodze K-52 w Barwałdzie Dolnym .
Cytować

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Redakcja portalu WadowiceOnline.pl informuje, że nie odpowiada za treść komentarzy użytkowników. Komentarze o charakterze gróźb, personalne ataki oraz komentarze zakłócające dyskusję (trolling, spam) będą usuwane.