- Opublikowano: 17 grudnia 2018, 13:15
- Komentarze: 1
Bezpieczniejszy ruch kolejowy i drogowy w Małopolsce zapewni modernizacja 18 przejazdów. Z efektów inwestycji PKP PLK S.A. kierowcy już korzystają m.in. w Kleczy Dolnej w naszym powiecie.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują projekt przejazdowy w ramach Krajowego Programu Kolejowego. Zapewni on bezpieczniejszy i płynniejszy przejazd pociągów i aut. Kierowcy już mogą płynniej przejeżdżać po nowej jezdni na przejazdach: w Mszalnicy, Muszynie i Kleczy Dolnej. Na dwóch przejazdach w Muszynie (na linii Muszyna – Krynica) zainstalowane zostaną dodatkowe zabezpieczenia – urządzenia sygnalizacji przejazdowej i monitoring, co zapewni wyższy poziom bezpieczeństwa. Na przejeździe w Mszalnicy (trasa kolejowa Tarnów – Leluchów) montowane są nowe urządzenia przejazdowe i oświetlenie.
W Kleczy Dolnej w powiecie wadowickim (linia nr 118 Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona – Bielsko-Biała przez Wadowice) również zainstalowane będą urządzenia przejazdowe, monitoring i funkcjonalne oświetlenie.
Prace na przejazdach zostały uwzględnione w rozkładzie jazdy pociągów i nie powodują zmian w podróżach. W przyszłym roku zmodernizowane zostaną kolejne przejazdy m.in. w Skawinie, Brzeźnicy i Przeciszowie na linii Kraków Płaszów – Oświęcim, w Powroźniku na trasie Muszyna – Krynica oraz Osielcu na linii kolejowej Sucha Beskidzka – Chabówka.
Wartość projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – etap I – część przejazdowa” to ponad 256,7 milionów złotych netto, z czego dofinansowanie UE z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko wynosi prawie 194 miliony złotych netto. W ramach inwestycji przebudowane zostaną 182 przejazdy. W województwie małopolskim to 18 skrzyżowań. Wartość prac 18,7 miliona złotych netto. Wykonawcą robót jest konsorcjum firm: KZN Rail Sp. z o.o. i Wadoma Sp. z o.o., sp. komandytowa.
(MG)
WadowiceOnline.pl
Ostatnie artykuły z kategorii Biznes:
Samochody Google fotografują naszą okolicę
Krakowskie lotnisko z nowym systemem kontroli. Nie trzeba będzie wyciągać płynów ani elektroniki
Powoli pną się do góry mury nowej komendy straży
Mobilne laboratorium testuje tory stosiedemnastki
Bistro na wadowickim dworcu już gotowe. Trwa rekrutacja obsługi
Komentarze
To musi być informacja o sprawności układu ostrzegania - patrz trzyświatłowa sygnalizacja np. w Czechach, Słowacji.
To musi być zapewniona widoczność w trójkącie widoczności od 60 m przed przejazdem.
To musi być widoczność zbliżającego się pojazdu z miejsca obowiązkowego zatrzymania !!!
A ONI w TYM newralgicznym miejscu wstawiają potężną szafę sterowniczą !patrz - Klecza.