Były plany likwidacji i budowy w tym miejscu strzeżonego przejazdu kolejowego. PKP PLK zmieniły jednak
Nie będzie przejazdu kolejowego w Kleczy. Kolej wybuduje nowy wiadukt

Były plany likwidacji i budowy w tym miejscu strzeżonego przejazdu kolejowego. PKP PLK zmieniły jednak zdanie i mają w planach rozebranie i wybudowanie w miejsce starego nowy wiadukt w Kleczy Dolnej na drodze krajowej nr 52.

Od jakiegoś czasu trwają prace projektowe nad modernizacją linii kolejowej 117 Kalwaria Lanckorona - Wadowice - Andrychów - Bielsko, łączącą nasze miasto drogą kolejową zarówno z Bielskiem jak i z Krakowem. Obejmują one m.in. odbudowę łącznicy kolejowej w Kalwarii Zebrzydowskiej, co pozwoli wyeliminować konieczność zmiany czoła pociągu i ma skrócić czas przejazdu o około 15 minut. Zaplanowano również budowę nowego przystanku osobowego w pobliżu osiedla Podhalanin/Łazówka w Wadowicach, co pozwoli polepszyć obsługę zachodniej części miasta a także remont, otrzymanego niedawno za darmo, dworca kolejowego. Najważniejszą sprawą będzie jednak likwidacja zbyt dużej ilości przejazdów kolejowych.

Były też plany i likwidacji wiaduktu w Kleczy Dolnej i zastąpienie go zautomatyzowanym przejazdem strzeżonym. Docelowo miał powstać tutaj wiadukt, tyle, że drogowy. Kolej zmieniła zdanie o czym dowiadujemy się z odpowiedzi na interpelacje radnego  Sejmiku Rafała Stuglika (PiS), który zwrócił się z tą sprawą do Departamentu Transportu i Komunikacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego.

Jak się okazuje  PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach trwającego postępowania przetargowego na rewitalizację linii kolejowej nr 117 na odcinku Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona - Wadowice do granicy województwa (etap I) planowane jest wyburzenie obecnego i wybudowanie nowego wiaduktu kolejowego w Kleczy Dolnej.

Prace mają obejmować m.in. rozbiórkę oraz budowę nowej konstrukcji, zabezpieczenie antykorozyjne nowych podpór i konstrukcji układu nośnego, montaż nowego wyposażenia obiektu wraz z systemem odwodnienia a także oczyszczenie i zabezpieczenie przyległych skarp.

Prace mają być prowadzone pod nadzorem konserwatora zabytków (w końcu wiadukt to mocno wiekowa konstrukcja...) i w porozumieniu z zarządcą drogi krajowej nr 52 czyli Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad.

 

(Marcin Guzik)

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

+23 #1 Stefan 2018-10-10 12:36
Niezbędny jest także wiadukt nad rondem przy Podhalańskie. Koniecznie należy uwzględnić to podczas projektowania modernizacji tej linii.
Cytować
+5 #2 Tomek 2018-10-11 00:31
Przy Podhalaninie (ul. Wojska Polskiego) i zjeździe na Wieprz powinni puścić kolej tunelami wykopanymi w ziemi i odblokować dzięki temu drogi.
Cytować
-1 #3 Bono 2018-10-11 09:17
Jeśli prawdą jest, że będą budować wyższe mosty na Choczence, aby zapobiec blokowaniu nurtu przy wezbraniach, to naturalne powinno być podnoszenie geometrii torowiska w stronę Bielska. Z drugiej strony ronda jest naturalna skarpa po budynku, który tam stał w latach 80-tych. Niewiele trzeba by było nasypywać. Profil aż prosi się o wykorzystanie go do celu budowy przyczółka wiaduktu. Może Pan burmistrz powinien lobbować za takim rozwiązaniem, skoro kolej jest takim oczkiem w głowie dla niego? Szczególnie, że tak mocno opowiada się za północnym przebiegiem BDI. Potrafią sobie Państwo wyobrazić kumulację całego ruchu z BDI wtłoczoną na rondo i przejazd kolejowy od strony Zatora?
Cytować
-1 #4 NINKA 2018-10-11 13:06
Najlepiej to zamknąć przejazdy regionalne i problem będzie rozwiązany.Od dawna na odcinku Kalwaria - Andrychów pociągi poruszają się puste.
Cytować
0 #5 Twierdza 2018-10-14 23:10
burmistrz klinowski to tchórz i arogant bez sumienia i zasad ,dla niego liczy się tylko jego ego
Cytować
Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Redakcja portalu WadowiceOnline.pl informuje, że nie odpowiada za treść komentarzy użytkowników. Komentarze o charakterze gróźb, personalne ataki oraz komentarze zakłócające dyskusję (trolling, spam) będą usuwane.