Rośnie popularność kontaktu z ZUS przez internet i telefon. W niecałe 2,5 roku ZUS przyjął ponad 9
Drukuj
Klienci coraz częściej wybierają telefon i Internet  w kontaktach z ZUS

Rośnie popularność kontaktu z ZUS przez internet i telefon. W niecałe 2,5 roku ZUS przyjął ponad 9 mln wniosków w formie elektronicznej i praktycznie taką sama liczbę połączeń telefonicznych na swojej infolinii.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych ma około 25 milionów klientów: ubezpieczonych, emerytów i rencistów oraz płatników składek – najczęściej przedsiębiorców. Każdego roku przez sale obsługi klienta przewija się ponad 20 milionów osób. W 2016, 2017 i pierwszych pięciu miesiącach 2018 roku ZUS obsłużył na swoich salach 48,5 miliona klientów. Najwięcej z nich, bo prawie 19 milionów stanowili emeryci i renciści.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Chrzanowie wraz z podległymi jednostkami terytorialnymi  pod które podlegaj również powiat wadowicki, od 2016 roku do czerwca 2018 roku obsłużył 1 051 076 osób. Tylko w tym półroczu salę obsługi klientów odwiedziło 197 747 zainteresowanych.

Największą grupę stanowili emeryci i renciści. W ciągu dwóch i pół roku odnotowano 419 481 wizyt świadczeniobiorców, drugą liczną grupę klientów na salach obsługi stanowili płatnicy składek. W ciągu dwóch i pół roku obsłużonych zostało 330 217 takich osób. Ponad 213 tysięcy klientów skorzystało z porad ekspertów przy stanowisku zasiłkowym.

Z roku na rok wzrasta liczba osób korzystających ze stanowiska dla osób niesłyszących, w którym obsługują pracownicy posługujący się językiem migowym.

W 2016 roku  z takiej usługi skorzystało 775 osób, w 2017 roku – 816 osób, natomiast w pierwszym półroczu tego roku już 244 klientów. Łącznie przez dwa i pół roku z usługi skorzystało 1830 osób.

Blisko 600 doradców emerytalnych, którzy pojawili się we wszystkich placówkach ZUS w połowie ubiegłego roku, doradziło ponad 2 miliona osób.

Średnio w miesiącu każdy pracownik sali obsługi klientów ZUS, obsługuje w granicach 540 osób. Co niezwykle istotne, przeciętny czas oczekiwania na obsługę w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych to jedynie nieco ponad 5 minut, co stawia Zakład w czołówce instytucji najsprawniej obsługujących klientów.

Dodatkowo ZUS systematycznie dopasowuje swoje usługi do najbardziej palących potrzeb klientów. Dotychczas wprowadził już doradców emerytalnych, doradców płatników składek, a niedawno doradców ds. e-ZLA.  

Jednak z roku na rok da się zauważyć rosnącą liczbę klientów, których Zakład Ubezpieczeń Społecznych obsługuje przez internet i telefon. Dziś już 2,4 miliona klientów ma swój profil na Platformie Usług Elektronicznych.

W ciągu nieco ponad roku liczba zarejestrowanych profili na PUE ZUS wzrosła o 600 tysięcy. W niecałe 2,5 roku za pośrednictwem platformy internetowej klienci złożyli w ZUS 9,1 mln wniosków.

Za pośrednictwem elektronicznego oprogramowania Płatnik Zakład przyjął w tym czasie 163 miliony dokumentów ubezpieczeniowych. Co roku rośnie liczba obsługiwanych przez ZUS połączeń telefonicznych.

W ubiegłym roku było to już 3,7 miliona, czyli o 400 tysięcy  więcej niż w 2016 roku. Do końca maja tego roku pracownicy Centrum Obsługi Telefonicznej obsłużyli już blisko 2 miliony połączeń.



(AS)

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Ostatnie artykuły z kategorii Biznes:

Niemal 1,4 miliarda złotych wypłaconych „trzynastek” w Małopolsce

W majówkę sklepy zamknięte, za to ostatnia niedziela kwietnia handlowa

Na wadowickim dworcu autobusowym ruszyło nowe bistro

Terytorialsi przyjdą do pracy w... mundurze. Taki dzień

Mimo, że ratują życie, liczna przeciwników szczepień rośnie. Trwa Europejski Tydzień Szczepień