Projekt nowej identyfikacji wizualnej Wadowic wykonany przez Studio Otwarte z Krakowa i wprowadzony w maj
Drukuj
Nowa identyfikacja wizualna Wadowic znowu doceniona przez specjalistów

Projekt nowej identyfikacji wizualnej Wadowic wykonany przez Studio Otwarte z Krakowa i wprowadzony w maju 2017 roku, znalazł uznanie  wśród jurorów 15. edycji konkursu Klubu Twórców Reklamy.  W kategorii Design zdobył trzecie miejsce i symboliczny brązowy miecz.

18 złotych, 47 srebrnych oraz 73 brązowych nagród zostało wręczonych w największym w Polsce konkursie  Klubu Twórców Reklamy 2018. W poniedziałek (28.05) podczas jubileuszowej Gali Konkursu KTR w Teatrze Polskim w Warszawie,  wręczono nagrody twórcom za ich kreatywność i najlepsze pomysły.  15. edycja Konkursu KTR odbyła się w zmienionej formule. Jury spośród wszystkich prac nagrodzonych złotem wybrało najlepszą pracę w każdej kategorii: Craft, Design, Communication oraz najlepszą kampanię społeczną. Wszystkie zgłoszone projekty a było ich 1233  oceniało 67-osobowe jury pod przewodnictwem Basa Korstena – dyrektora kreatywnego oraz partnera zarządzającego w amsterdamskim biurze J. Walter Thompson.

Nagrody otrzymali:  Best of Craft – Teledysk „Kanterstrajk” Partyka / takie.pany - Fisz Emade Tworzywo, Best of Design  otrzymał projekt typograficzny Bona Nova stworzony przez Mateusza Machalskiego we współpracy z Andrzejem Heidrichem, Best of Communication otrzymała kampania „Nie widać” agencji Brain dla ING zaś Best of Charity otrzymała kampania „Do ostatniego Drzewa” agencji Ogilvy & Mather dla Greanpeace Polska.

Taka ciekawostka, po której niektórym może nie smakować poranna mieszanka robusty i arabiki: projekt nowej identyfikacji wizualnej Wadowic wykonany przez Studio Otwarte z Krakowa i wprowadzony rok temu, w kategorii Design konkursu KTR 2018 zdobył trzecie miejsce i symboliczny brązowy miecz.

Przypomnijmy, że Urząd Miejski w Wadowicach po dwóch nieudanych konkursach na logo Wadowic (jedno okazało się plagiatem...) w maju 2017 roku wrócił do sprawdzonych form. Zamiast poszukiwać kolejnego logo, Wadowice posługują się dawnym miejskim herbem, stanowiącym od czasu średniowiecza znak identyfikacji miasta jako wspólnoty samorządowej, który w uproszczonej formie z kluczami papieskimi jest punktem wyjścia do identyfikacji wizualnej miasta.

Projekt na zlecenie gminy Wadowice wykonało Studio Otwarte z Krakowa. Koszt stworzenia logo miasta, systemu oznaczeń dla jednostek oraz koncepcji marki wyniósł 31 365 złotych.

Więcej o nowej identyfikacji wizualnej Wadowic można przeczytać tutaj: Wadowice mają nowe logo i identyfikację wizualną

Co ciekawe, podczas zmiany identyfikacji wizualnej i loga grupa przeciwników Klinowskiego i "znawców historii" zarzucała mu odcięcie się od "papieskości" i zmianę herbu, nie bacząc, że poprzedni zawiera po prostu błędy i stoi w sprzeczności do zasad tworzenia herbów terytorialnych, opracowanych przez Komisję Heraldyczną przy MSWiA. Uporządkowaniem tej kwestii zajął się dr hab.  Marcin Starzyński z Zakładu Nauk Pomocniczych Uniwersytetu Jagiellońskiego, prezes Oddziału Krakowskiego Polskiego Towarzystwa Heraldycznego. Sam włodarz ze zmian, które objęły też wszystkie instytucje gminne, jest zadowolony i nie jak mówi, nie przejmuje się opinią pseudo znawców.

Warto dodać, że nową identyfikację wizualną miasta docenili też swego czasu specjaliści od grafiki, designu i projektowania stron z internetowego magazynu Grafmag.

 

(Marcin Guzik)

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Ostatnie artykuły z kategorii Biznes:

Samochody Google fotografują naszą okolicę

Krakowskie lotnisko z nowym systemem kontroli. Nie trzeba będzie wyciągać płynów ani elektroniki

Powoli pną się do góry mury nowej komendy straży

Mobilne laboratorium testuje tory stosiedemnastki

Bistro na wadowickim dworcu już gotowe. Trwa rekrutacja obsługi