Projekt nowej identyfikacji wizualnej Wadowic wykonany przez Studio Otwarte z Krakowa i wprowadzony w maj
Nowa identyfikacja wizualna Wadowic znowu doceniona przez specjalistów

Projekt nowej identyfikacji wizualnej Wadowic wykonany przez Studio Otwarte z Krakowa i wprowadzony w maju 2017 roku, znalazł uznanie  wśród jurorów 15. edycji konkursu Klubu Twórców Reklamy.  W kategorii Design zdobył trzecie miejsce i symboliczny brązowy miecz.

18 złotych, 47 srebrnych oraz 73 brązowych nagród zostało wręczonych w największym w Polsce konkursie  Klubu Twórców Reklamy 2018. W poniedziałek (28.05) podczas jubileuszowej Gali Konkursu KTR w Teatrze Polskim w Warszawie,  wręczono nagrody twórcom za ich kreatywność i najlepsze pomysły.  15. edycja Konkursu KTR odbyła się w zmienionej formule. Jury spośród wszystkich prac nagrodzonych złotem wybrało najlepszą pracę w każdej kategorii: Craft, Design, Communication oraz najlepszą kampanię społeczną. Wszystkie zgłoszone projekty a było ich 1233  oceniało 67-osobowe jury pod przewodnictwem Basa Korstena – dyrektora kreatywnego oraz partnera zarządzającego w amsterdamskim biurze J. Walter Thompson.

Nagrody otrzymali:  Best of Craft – Teledysk „Kanterstrajk” Partyka / takie.pany - Fisz Emade Tworzywo, Best of Design  otrzymał projekt typograficzny Bona Nova stworzony przez Mateusza Machalskiego we współpracy z Andrzejem Heidrichem, Best of Communication otrzymała kampania „Nie widać” agencji Brain dla ING zaś Best of Charity otrzymała kampania „Do ostatniego Drzewa” agencji Ogilvy & Mather dla Greanpeace Polska.

Taka ciekawostka, po której niektórym może nie smakować poranna mieszanka robusty i arabiki: projekt nowej identyfikacji wizualnej Wadowic wykonany przez Studio Otwarte z Krakowa i wprowadzony rok temu, w kategorii Design konkursu KTR 2018 zdobył trzecie miejsce i symboliczny brązowy miecz.

Przypomnijmy, że Urząd Miejski w Wadowicach po dwóch nieudanych konkursach na logo Wadowic (jedno okazało się plagiatem...) w maju 2017 roku wrócił do sprawdzonych form. Zamiast poszukiwać kolejnego logo, Wadowice posługują się dawnym miejskim herbem, stanowiącym od czasu średniowiecza znak identyfikacji miasta jako wspólnoty samorządowej, który w uproszczonej formie z kluczami papieskimi jest punktem wyjścia do identyfikacji wizualnej miasta.

Projekt na zlecenie gminy Wadowice wykonało Studio Otwarte z Krakowa. Koszt stworzenia logo miasta, systemu oznaczeń dla jednostek oraz koncepcji marki wyniósł 31 365 złotych.

Więcej o nowej identyfikacji wizualnej Wadowic można przeczytać tutaj: Wadowice mają nowe logo i identyfikację wizualną

Co ciekawe, podczas zmiany identyfikacji wizualnej i loga grupa przeciwników Klinowskiego i "znawców historii" zarzucała mu odcięcie się od "papieskości" i zmianę herbu, nie bacząc, że poprzedni zawiera po prostu błędy i stoi w sprzeczności do zasad tworzenia herbów terytorialnych, opracowanych przez Komisję Heraldyczną przy MSWiA. Uporządkowaniem tej kwestii zajął się dr hab.  Marcin Starzyński z Zakładu Nauk Pomocniczych Uniwersytetu Jagiellońskiego, prezes Oddziału Krakowskiego Polskiego Towarzystwa Heraldycznego. Sam włodarz ze zmian, które objęły też wszystkie instytucje gminne, jest zadowolony i nie jak mówi, nie przejmuje się opinią pseudo znawców.

Warto dodać, że nową identyfikację wizualną miasta docenili też swego czasu specjaliści od grafiki, designu i projektowania stron z internetowego magazynu Grafmag.

 

(Marcin Guzik)

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

+2 #1 1.107 zł 2018-05-29 11:22
Jak w temacie :):):)
+7 #2 bzdety 2018-05-29 12:16
Kogo to interesuje?

Są ciekawsze tematy w gminie, ale niewygodne dla kolegi redaktora u władzy. O nich tu nie poczytacie.
+8 #3 fan wadzy 2018-05-29 12:27
faktycznie, jak 1107 zł za taką nagrodę, to niewiele. Jednak patrząc na to, że znaleźli 1233 jeleni po 1107zł każdy, to nawet przy tak licznym jury i tak zostaje ponad 20 tys. na łebka. Dobry biznes, a Klinowski się cieszy

Nie masz uprawnień do komentowania tego artykułu.