- Opublikowano: 29 maja 2018, 10:55
- Komentarze: 3
Projekt nowej identyfikacji wizualnej Wadowic wykonany przez Studio Otwarte z Krakowa i wprowadzony w maju 2017 roku, znalazł uznanie wśród jurorów 15. edycji konkursu Klubu Twórców Reklamy. W kategorii Design zdobył trzecie miejsce i symboliczny brązowy miecz.
18 złotych, 47 srebrnych oraz 73 brązowych nagród zostało wręczonych w największym w Polsce konkursie Klubu Twórców Reklamy 2018. W poniedziałek (28.05) podczas jubileuszowej Gali Konkursu KTR w Teatrze Polskim w Warszawie, wręczono nagrody twórcom za ich kreatywność i najlepsze pomysły. 15. edycja Konkursu KTR odbyła się w zmienionej formule. Jury spośród wszystkich prac nagrodzonych złotem wybrało najlepszą pracę w każdej kategorii: Craft, Design, Communication oraz najlepszą kampanię społeczną. Wszystkie zgłoszone projekty a było ich 1233 oceniało 67-osobowe jury pod przewodnictwem Basa Korstena – dyrektora kreatywnego oraz partnera zarządzającego w amsterdamskim biurze J. Walter Thompson.
Nagrody otrzymali: Best of Craft – Teledysk „Kanterstrajk” Partyka / takie.pany - Fisz Emade Tworzywo, Best of Design otrzymał projekt typograficzny Bona Nova stworzony przez Mateusza Machalskiego we współpracy z Andrzejem Heidrichem, Best of Communication otrzymała kampania „Nie widać” agencji Brain dla ING zaś Best of Charity otrzymała kampania „Do ostatniego Drzewa” agencji Ogilvy & Mather dla Greanpeace Polska.
Taka ciekawostka, po której niektórym może nie smakować poranna mieszanka robusty i arabiki: projekt nowej identyfikacji wizualnej Wadowic wykonany przez Studio Otwarte z Krakowa i wprowadzony rok temu, w kategorii Design konkursu KTR 2018 zdobył trzecie miejsce i symboliczny brązowy miecz.
Przypomnijmy, że Urząd Miejski w Wadowicach po dwóch nieudanych konkursach na logo Wadowic (jedno okazało się plagiatem...) w maju 2017 roku wrócił do sprawdzonych form. Zamiast poszukiwać kolejnego logo, Wadowice posługują się dawnym miejskim herbem, stanowiącym od czasu średniowiecza znak identyfikacji miasta jako wspólnoty samorządowej, który w uproszczonej formie z kluczami papieskimi jest punktem wyjścia do identyfikacji wizualnej miasta.
Projekt na zlecenie gminy Wadowice wykonało Studio Otwarte z Krakowa. Koszt stworzenia logo miasta, systemu oznaczeń dla jednostek oraz koncepcji marki wyniósł 31 365 złotych.
Więcej o nowej identyfikacji wizualnej Wadowic można przeczytać tutaj: Wadowice mają nowe logo i identyfikację wizualną
Co ciekawe, podczas zmiany identyfikacji wizualnej i loga grupa przeciwników Klinowskiego i "znawców historii" zarzucała mu odcięcie się od "papieskości" i zmianę herbu, nie bacząc, że poprzedni zawiera po prostu błędy i stoi w sprzeczności do zasad tworzenia herbów terytorialnych, opracowanych przez Komisję Heraldyczną przy MSWiA. Uporządkowaniem tej kwestii zajął się dr hab. Marcin Starzyński z Zakładu Nauk Pomocniczych Uniwersytetu Jagiellońskiego, prezes Oddziału Krakowskiego Polskiego Towarzystwa Heraldycznego. Sam włodarz ze zmian, które objęły też wszystkie instytucje gminne, jest zadowolony i nie jak mówi, nie przejmuje się opinią pseudo znawców.
Warto dodać, że nową identyfikację wizualną miasta docenili też swego czasu specjaliści od grafiki, designu i projektowania stron z internetowego magazynu Grafmag.
(Marcin Guzik)
WadowiceOnline.pl
Ostatnie artykuły z kategorii Biznes:
Brat Jacka Jończyka szefem tarnowskiego zakładu karnego
Takie autobusy będą jeździć między Wadowicami a Bielskiem. Rozpoczęły się testy nowego połączenia
ZUS. Nowe tablice do wyliczania emerytur
W Choczni powstaną dwa nowe bloki komunalne. Tak mają będą wyglądać
Są chętne podmioty do badań geologicznych pod BDI. Ale jest problem
Komentarze
Są ciekawsze tematy w gminie, ale niewygodne dla kolegi redaktora u władzy. O nich tu nie poczytacie.