W miejscu starych budynków na ulicy Mickiewicza ma jeszcze w tym roku powstać nowa siedziba Starostwa P
Drukuj
Tak będzie wyglądać nowa siedziba Starostwa Powiatowego w Wadowicach

W miejscu starych budynków na ulicy Mickiewicza ma jeszcze w tym roku powstać nowa siedziba Starostwa Powiatowego w Wadowicach. Znajdzie się tu aula, potężne archiwum, garaże oraz biura, do których przeniesie się część wydziałów. Koszt całej inwestycji to około 6,5 miliona złotych.

W czwartek (9.01) starosta wadowicki Bartosz Kaliński zorganizował konferencję dla dziennikarzy. Poinformował na niej o planach budowy nowej siedziby Starostwa Powiatowego w Wadowicach. Nowy budynek ma powstać w miejscu starych garaży i magazynów przy ulicy Mickiewicza. Będzie miał 1500 metrów kwadratowych powierzchni użytkowej,  sala obrad mieszczącą sto osób, potężne archiwum, w którym znajdzie się miejsce na dokumenty wytworzone przez najbliższe kilkadziesiąt lat, garaże oraz biura. Budowa w stanie surowym zamkniętym ma się zakończyć jeszcze w tym roku.

Budynek będzie 2-kondygnacyjny z poddaszem użytkowym. Na parterze będzie archiwum oraz garaże dla samochodów starostwa. Na pierwszym piętrze aula oraz 12 pomieszczeń biurowych. Na poddaszu do zagospodarowania będzie około 160 metrów kwadratowych, gdzie docelowo powstanie również dziewięć biur. Cały obiekt będzie dostosowany do osób niepełnosprawnych (toalety, pochylnia oraz winda)

Plan jest ambitny i jak najbardziej wykonalny. Potrzeba wybudowania tego obiektu była ogromna. Po pierwsze ze względu na dokumenty, które obecnie zalegają we wszystkich urzędniczych pokojach starostwa. Po drugie ze względu na nowoczesną aulę, której po prostu w tym mieście brakuje, a będzie służyła wszystkim – mówi starosta wadowicki Bartosz Kaliński.

Aula będzie miała na stałe zamontowanych 60 miejsc siedzących z możliwością dołożenia kolejnych 40.  Przy tej sali będzie również szatnia oraz aneks socjalny. To pozwoli w komfortowych warunkach nie tylko organizować sesje Rady Powiatu, ale również konferencje, szkolenia, okolicznościowe spotkania. Co najważniejsze, aula ta będzie udostępniana według potrzeb innym placówkom czy organizacjom pozarządowym.

Co do samego archiwum, to takiego do tej pory w starostwie nie było. Efekt? Dokumenty trzymane są w szafach we wszystkich urzędniczych pokojach oraz na korytarzach. Z roku na rok jest ich coraz więcej, a miejsca coraz mniej. Nowe archiwum z ogromnym magazynem, z biurem archiwisty i czytelnią akt rozwiąże problem przechowywania dokumentów starostwa na najbliższe kilkadziesiąt lat.

Do nowego budynku przeniosą się również niektóre wydziały, takie jak Zespół Kontroli Wewnętrznej, Wydział Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych, Wydział Środowiska, Biuro Rady Powiatu, Archiwista Zakładowy oraz Rzecznik Konsumentów.

Całkowity koszt tej inwestycji łącznie z wyposażeniem oszacowany został na około 6,5 miliona złotych. W najbliższym czasie rozpoczną się pracę pierwszego etapu, czyli rozbiórka istniejących obiektów oraz budowa nowego budynku w stanie surowym zamkniętym. Starostwo ogłosiło właśnie przetarg, w którym termin składania ofert mija 23 lutego.

 

(Marcin Guzik)

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Ostatnie artykuły z kategorii Biznes:

W Izdebniku powstanie basen. Wójt podpisał umowę na budowę

Samochody Google fotografują naszą okolicę

Krakowskie lotnisko z nowym systemem kontroli. Nie trzeba będzie wyciągać płynów ani elektroniki

Powoli pną się do góry mury nowej komendy straży

Mobilne laboratorium testuje tory stosiedemnastki