Udziały rynkowe marki napoju energetycznego Tiger, produkowanego przez Maspex po "aferze powstańczej" 
Po "aferze powstańczej" wzrosła sprzedaż Tigera

Udziały rynkowe marki napoju energetycznego Tiger, produkowanego przez Maspex po "aferze powstańczej"  zamiast spadać, wzrosły.

Jak poinformował portal WirtualneMedia.pl, z raportu Centrum Monitorowania Rynku, które zbiera dane z kas fiskalnych wynika, że marka napoju energetycznego Tiger wadowickiej firmy Maspex zaczęła odzyskiwać utracone udziały rynkowe. Według analizy CMR, udziały w sprzedaży napojów energetycznych marki Tiger w tygodniu od 14 do 21 sierpnia wzrosły o 0,7 punktów procentowych, w porównaniu z tygodniem poprzednim i wyniosły 19,8%.

Co ciekawe, z tego samego badania wynika, że od początku lipca w sprzedaży Tigera widoczny był trend spadkowy - na początku miesiąca udział tej marki w sprzedaży wynosił 22,3% podczas gdy w połowie sierpnia, a więc już po wybuchu afery, było to już 19,1%. W ciągu siedmiu tygodni marka zanotowała w analizowanej grupie placówek spadek sprzedaży o 3,2 punkty procentowe. Dane obejmują około 400 sklepów niezależnych i z tzw. miękką franczyzą o powierzchni do 300 metrów kwadratowych. A to wszystko przy zapowiedzianym przez wielu bojkocie produktów firmy a także wycofania Tigera z dystrybucji Orlen i Lotos.

Jak widać na przykładzie Tigera, ale i innych marek - Cisowianki, Ciechana - wzywanie do bojkotu produktów zawsze kończy się efektem przeciwnym do zamierzonego - wzrostem ich sprzedaży. Dzieje się to niezależnie od tego, czy to lewica wzywa do bojkotu produktów kojarzonych z prawicą, czy odwrotnie. Ludzie nie mają bowiem ideologicznych uprzedzeń wobec marek. W momencie gdy wchodzą do sklepu i stają przed półką, mają tendencję do wyboru tego produktu, który z czymkolwiek im się kojarzy, o jakim ostatnio słyszeli, tego który jest w mniejszym stopniu anonimowy — komentuje dla WirtualneMedia.pl Jakub Bierzyński, prezes domu mediowego OMD

W przypadku Tigera sprawdziła się wiec stara zasada: nieważne jak mówią ważne, żeby nie przekręcili nazwy. Oczywiście nie można w tej chwili powiedzieć, czy taka sprzedaż napoju się utrzyma. Bardziej sceptycznie do sprawy podchodzi sama firma.

Na tak wybiórczym badaniu w żadnym wypadku nie można wyciągać tak daleko idących stwierdzeń. Przedstawiona analiza obejmuje bardzo małą i wybraną grupę sklepów, zarówno pod kątem ilości, powierzchni, jak i kanału dystrybucji. Co ważne dotyczy bardzo krótkiego okresu badania, a analizę sprzedaży prowadzi się w długim okresie czasu, a nie w tygodniowych falach. Ponadto przy tego typu analizach należy wziąć pod uwagę bardzo wiele czynników m.in. sezonowość, ceny, pogodę, promocje handlowe firm konkurencyjnych lub ich brak itd. Tiger sprzedawany jest we wszystkich kanałach dystrybucji i na podsumowania sprzedaży jest stanowczo za wcześnie — poinformowała nas Dorota Liszka, rzecznik prasowy Grupy Maspex.

Przypomnijmy, że 1 sierpnia, w 73. rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego na swoim Instagramowym koncie marka Tiger wrzuciła grafikę przedstawiającą wystający środkowy palec owinięty w kokardę (tzw "faka") z napisem "1 SIERPNIA DZIEŃ PAMIĘCI" i "CHRZANIĆ TO, CO BYŁO. WAŻNE TO, CO BĘDZIE!" i tygrysa oraz puszkę z napojem. Nie zabrało też tagów #tigerrestart #insta #rozpierdol. W social mediach zawrzało, a wrzutka zarówno w komentarzach pod wpisem, jak i na Facebooku oraz Twitterze spotkała się z totalną krytyką. Kontrowersyjna grafika w środę 9 sierpnia zniknęła z profilu.

Po południu firma Maspex, właściciel marki Tiger, przeprosiła za całe zamieszanie, wpłacając pół miliona złotych na konto Światowego Związku Żołnierzy Armii Krajowej. To efekt akcji dziennikarza Filipa Chajzera, który na takiej formie "reklamy" również nie zostawił suchej nitki. Firma rozwiązała też umowę z  Agencją J.Walter Thompon (JWT) odpowiedzialną za medialną wpadkę na Instagramie.



(MG)
(zdjęcie: Instagram)
(źródło: WirtualneMedia.pl)

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

-1 #1 RedBull 2017-08-29 10:57
Młodzież Wszechpolska i reszta pseudopatriotyc znej prawicowej bandy będzie niepocieszona. Miał być bojkot, cuda wianki, spadek sprzedaży a tu kupa :)
+11 #2 pati96 2017-08-29 11:55
te dane to tylko z 400 sklepów??? oj ludzie, ludzie przecież to nic!
+3 #3 Redbull2 2017-08-29 11:58
Cytuję RedBull:
Młodzież Wszechpolska i reszta pseudopatriotycznej prawicowej bandy będzie niepocieszona. Miał być bojkot, cuda wianki, spadek sprzedaży a tu kupa :)

z tym pseudopatriotyz mem to przesadzasz chyba że chodzi ci o nie picie TIGERA bo obraził Powstańców. Polska szczyci się własną historią ... to dobrze bo mamy ciekawą :) i w sumie szkoda że zdarzają się takie reklamy, to taki trochę brak szacunku. No ale cóż w dzisiejszym świecie tak się właśnie sprzedaje :)
+5 #4 Jula 2017-08-29 14:40
Jaka mi tam afera przeprosili, wpłacili pół miliona to nie dziwie się że wzrosła sprzedaż i tak powinno być. A że są wyjątki co im nie pasuje to robią niepotrzebny bojkot! I tak to im nic nie dało, bo tiger to porządna firma i umie się zachować:)
0 #5 ktos 2017-08-29 16:29
Takie wnioski z takiego fragmentu danych to tylko fani teorii spiskowych mogą wyciągnąć... Ludzie ogarnijcie się i czasem sami spróbujcie pomyśleć.
+2 #6 szymoon 2017-08-29 19:59
Nie po aferze, raczej po ich zachowaniu po całej akcji. Nikt chyba nie zaprzeczy, że naprawdę udało im się wyjść z twarzą.
-1 #7 dert 2017-08-29 21:20
Cytuję szymoon:
Nie po aferze, raczej po ich zachowaniu po całej akcji. Nikt chyba nie zaprzeczy, że naprawdę udało im się wyjść z twarzą.

Twarz kupiona za zgniłe pieniądze !!!
+2 #8 pola 2017-08-30 12:27
za zgniłe pieniądze skąd to wziąłeś? Jak masz lepsze to sam się dołóż na zbiórkę dla powstańców.
+1 #9 Oblatywacz 2017-09-01 16:29
Zawsze przed śmiercią pacjentowi się poprawia.
-2 #10 Monia 2017-09-01 23:06
Dobrze, że ludzie docenili ich starania.
0 #11 wiktor 2017-09-02 08:47
A jak by inaczej tyle się starali aby ludzie im wybaczyli to w końcu kiedyś musiało nastąpić:)Zrobi li tyle że nie każdy by tak postąpił wpłacili pół miliona dla powstańców, przeprosili pomagali nawet przy nawałnicach itd. Bierzcie z nich przykład! jednak można a nie tylko siedzieć na dupskach i narzekać!
-2 #12 stefa 2017-09-02 23:39
Ludzie lubią te produkty i nie chcą się bawić w bojkoty, to się sprzedaje tylko dobrze w mediach.
+1 #13 wieśniaki 2017-09-03 16:54
ten gest ze zdjęcia już zawsze będzie mi się kojarzyć z Maspexem, cwaniaczki z masła
+1 #14 wieśniaki 2017-09-03 16:59
bardzo dobrze, że przypominacie ten gest Maspexu
-2 #15 koko 2017-09-04 00:12
I po co to tak rozpamiętywać, przecież Polska firma, z naszych okolic, zrobili już naprawdę dużo żeby ten błąd naprawić
-1 #16 Zyta 2017-09-05 18:51
Ja wiem, że bojkotowanie jest takie medialne, takie show, ale ja nie mam ochoty się bawić w bojkotowanie i pewnie wielu innych ludzi też nie. Były oficjalne przeprosiny, mi wystarczy, że wyciągnęli wnioski.
0 #17 Konrad 2017-09-05 19:55
Człowiek powinien wiedzieć kiedy zakończyć temat, kiedy odpuścić, a media dłubią i dłubią. I co to da? Było minęło, czasu się nie da cofnąć, a maspex by to zrobił gdyby się dało. Widać żal z powodu tego co się stało.
0 #18 @Konrad 2017-09-05 20:36
Co się widziało to się nie odwidzi.
0 #19 gacek 2017-09-06 21:00
Gest się też liczy, a nigdy nie było widać marki, która by tak walczyła o odpuszczenie za wpadkę. Nie było nakazów, nie było sądów a oni sami przekazali pieniądze.
0 #20 do gacek 2017-09-06 22:15
Maspex to imbecyle? Wpadka? Kto cię tak perfidnie oszukał?
0 #21 Arek 2017-09-07 17:27
Zaskakująca sytuacja, wcale nie do przewidzenia, dużo gadania o bojkocie mało działania, zabawne!
0 #22 monik 2017-09-07 21:46
Serio? Ile można o tym czytać. Dla mnie dyskusja się zakończyła w dniu w którym wpłacili hajsy na Powstańców. Nie ma znaczenia czy rośnie czy spada. Dajcie życ
0 #23 simka 2017-09-07 21:53
na szczęscie skorzystał ktoś kto pomocy potrzebuje, więc w sumie dobrze się stało a po co dalej krecić ten sam temat.
0 #24 Wooj 2017-09-08 17:47
Ja najbardziej lubię tigera i cieszę się, że tak się skończyło.
0 #25 yhymm 2017-09-10 18:22
Można sobie myśleć co się chce, ale przekornie najwięcej na tej całej aferze skorzystali powstańcy. Maspex wpłacił kasę, z zbiórce na pewno też to pomogło.
0 #26 Mirek 2017-10-23 08:42
Ciekawe , wszyscy w sklepach narzekają iż sprzedaż spadła do minimum a tu podają taką propagande ..

Nie masz uprawnień do komentowania tego artykułu.