Duża wpadka wizerunkowa Maspexu przy promocji napoju Tiger. 1 sierpnia zaprezentowali na Instagramie gra
Drukuj
Wpadka wadowickiej firmy. Pokazała "faka" w rocznicę Powstania Warszawskiego

Duża wpadka wizerunkowa Maspexu przy promocji napoju Tiger. 1 sierpnia zaprezentowali na Instagramie grafikę z wyciągniętym środkowym palcem i napisem "Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie!". W social mediach zawrzało.

Spora wpadka wizerunkowa wadowickiej firmy Maspex. 1 sierpnia, w 73. rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego na swoim Instagramowym koncie marka wrzuciła grafikę przedstawiającą wystający środkowy palec owinięty w kokardę (tzw "faka") z napisem "1 SIERPNIA DZIEŃ PAMIĘCI" i "CHRZANIĆ TO, CO BYŁO. WAŻNE TO, CO BĘDZIE!" i tygrysa oraz puszkę z napojem. Nie zabrało też tagów #tigerrestart #insta #rozpierdol

W social mediach zawrzało, a wrzutka zarówno w komentarzach pod wpisem, jak i na  Facebooku oraz Twitterze spotkała się z totalną krytyką. Kontrowersyjna grafika w środę (9.08) zniknęła z profilu.

Bardzo przepraszamy za ten błąd, który nie powinien się wydarzyć. Wiemy, że usunięcie tej publikacji nie naprawi tego błędu, ale post został już usunięty. Jeszcze raz bardzo serdecznie przepraszamy. Nigdy podobna sytuacja się nie powtórzy — komentuje sprawę Maspex.

 

To nie pierwszy kontrowersyjny wpis przy promocji napoju. Bywały i takie:

 

Muzeum Powstania Warszawskiego skomentowała sprawę chyba najtrafniej:

Po południu firma Maspex, właściciel marki Tiger, przeprosiła za całe zamieszanie, wpłacając pół miliona złotych na pomoc żyjącym Powstańcom.

"W związku z zamieszczoną 1 sierpnia 2017 r. w serwisie Instagram komunikacją napoju Tiger, chcemy bardzo szczerze przeprosić wszystkich, lecz przede wszystkim samych Powstańców. To nie powinno się nigdy zdarzyć. Jesteśmy zszokowani tym równie mocno, jak wszyscy, którzy swoje oburzenie wyrazili publicznie. Powstanie Warszawskie było wielkim, dramatycznym wydarzeniem w naszej historii. Niezależnie od historycznych ocen, wszyscy zgadzamy się, że Powstańcom i Miastu, które tak heroicznie walczyło o wolność, należy się ogromny szacunek i pamięć. Jesteśmy polską firmą zatrudniającą tysiące ludzi, którym każdego roku 1 sierpnia o godzinie 17 serca biją tak samo mocno. Tym bardziej ubolewamy nad tą sytuacją. Błąd ludzki, głupota, czyjeś niedopatrzenie. Bierzemy za to pełną odpowiedzialność. Wyciągamy z tego wnioski. Osoby odpowiedzialne za to niedopuszczalne zdarzenie, poniosą konsekwencje. Wierzymy, że nasz błąd uda nam się przekuć w coś dobrego. Chcemy zadośćuczynić za to, co się stało. Przekazaliśmy kwotę pół miliona złotych na pomoc żyjącym Powstańcom, w ramach zbiórki „Pomoc dla Powstańców”, organizowanej przez Światowy Związek Żołnierzy Armii Krajowej. Najważniejsze, by z błędów wyciągać wnioski. Zrobimy, co w naszej mocy, by tak się stało. Przepraszamy — przesłała naszej redakcji oświadczenie firmy Dorota Liszka, rzecznik prasowy Grupy Maspex.

Również agencja J. Walter Thompson Group Poland  odpowiedzialna za markę Tiger w mediach społecznościowych zamieściła oświadczenie w tej sprawie:

AKTUALIZACJA (ŚRODA, 9 SIERPNIA 2017 19:30)

(Marcin Guzik)

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Ostatnie artykuły z kategorii Biznes:

Niemal 1,4 miliarda złotych wypłaconych „trzynastek” w Małopolsce

W majówkę sklepy zamknięte, za to ostatnia niedziela kwietnia handlowa

Na wadowickim dworcu autobusowym ruszyło nowe bistro

Terytorialsi przyjdą do pracy w... mundurze. Taki dzień

Mimo, że ratują życie, liczna przeciwników szczepień rośnie. Trwa Europejski Tydzień Szczepień