Mrożące w żyłach zdarzenie na alei Matko Bożej Fatimskiej: motorowerzysta na przejściu dla pieszych
Motorowerzysta potrącił na przejściu pieszą. Wideo

Mrożące w żyłach zdarzenie na alei Matko Bożej Fatimskiej: motorowerzysta na przejściu dla pieszych potrącił przechodzącą kobietę. Całe zajście nagrała kamera samochodowa jednego ze świadków, której zapis podesłał do nas. Zobaczcie wideo.

O tym, że na naszych drogach nie jest bezpiecznie nie trzeba nikogo przekonywać - świadczy o tym niestety spora ilość kolizji, wypadków, często  nawet śmiertelnych.

Również piesi nie mogą czuć się na przejściach czy chodnikach bezpiecznie, bo zawsze znajdzie się ktoś, kto nie będzie na nich zwracał uwagi i za nic będzie miał przepisy ruchu drogowego. Inna sprawa, że przed wejściem na pasy warto też rozejrzeć się po jezdni...

W czwartek (3.09) około 14:30 na przejściu dla pieszych na alei Matki Bożej Fatimskiej w Wadowicach, w okolicach cmentarza, doszło do mrożącego w żyłach zdarzenia. Przechodząca przez pasy kobieta została staranowana przez jadącego w stronę centrum miasta motorowerzystę.

Na szczęście potrąconej nic się nie stało. Zachowanie kierowcy jednośladu jest niestety karygodne: jak gdyby nigdy nic... pojechał dalej.

Całe zajście nagrał kamerą samochodową kierowca, który podesłał nagranie do nas. Zobaczcie:




(MG)
(zdjęcie, wideo: K.W.)

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

+54 #1 super busiarz 2015-09-03 19:15
ewidentnie mu wymusiła był juz na przejsciu jak wtrgneła 2 rozprawy i gośc na hulajnodze wygrywa
+68 #2 dd3000 2015-09-03 19:17
ale ona nawet chyba nie spojrzała w lewo tylko wtargnęła na przejście. Kiedyś uczyli popatrz w lewo, w prawo i znów w lewo i jeśli nic nie jedzie przechodź. Obecnie uczą być "świętą krową''
0 #3 dr Witt 2015-09-03 19:25
Dwa tygodnie temu w ciągu zaledwie 4 godzin omal nie zostałem trzykrotnie staranowany przez szaleńczych osiłków na rwerach górskich w centrum starego Bielska i no na pasażach przeznaczonych wyłącznie dla pieszych. Apogeum głupoty (?) był wjazd na rowerze podstarzałego osiłka pod sama kasę w hallu dworcowym. Uczynił to z maksymalną prędkością. Kiedy zwróciłem mu na to uwagę zamierzał mnie po prostu rozjechać na środku peronu obok budynku dworca, po czym ział, jak gdyby nigdy nic. A monitoring, tudzież ochrona dworca?
+43 #4 zaq 2015-09-03 19:27
Pasy pasami ale wlazła centralnie przed niego. Trochę wyobraźni nawet taki piździk w miejscu się nie zatrzyma.
+40 #5 w. 2015-09-03 19:28
Przecież to piesza jest winna. To ewidentne wtargnięcie. Wypada może przed napisaniem bzdury zapoznać się z kodeksem drogowym.
+26 #6 kara 2015-09-03 19:59
Ukarać babsztyla bo weszła jak krowa na łąkę, portal niech się zastanowi co publikuje
+37 #7 Rupp 2015-09-03 20:12
Piesza potrąciła motorower na przejściu.
+19 #8 LUKAS 2015-09-03 20:16
PIESZA WINNA !!!! Prze te święte krowy z reklamówami jest pełno wypadków!
+1 #9 wiecej winnych 2015-09-03 20:25
Czy aby osobówka hamując tuż przed przejściem nie zachęciła pieszej do wejścia?
Jeżeli tak, to czyn też jest karalny - nie można "kulturą" tworzyć zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Szaro-brunatna zebra - cóż to za niewidoczne dziwolągi tolerowane na drodze publicznej ?
-7 #10 kobieta31 2015-09-03 20:35
Cytuję LUKAS:
PIESZA WINNA !!!! Prze te święte krowy z reklamówami jest pełno wypadków!

jak już coś to może nie krowy a starsze panie i nie każda z nas czyli kobiety z reklamówkami wpada na jezdnie nie patrząc a może to tobie mamusia z zakupami leciała do domu obiadek zrobić pomyśl coś zanim palniesz i pomyśl o zapracowanych kobietach matkach babciach co maja tyle na barkach że o rozglądnięciu na pasach czasem się zapomni na szczęście nikomu nic się nie stało a i pan na motorze na szczęście nie ścigaczu jechał powoli
+6 #11 Rupp 2015-09-03 21:17
Z innej strony patrząc, to KAŻDY pieszy zbliżający się do przejścia powinien zostać przepuszczony przez pojazdy zmechanizowane będące w ruchu. Taki przynajmniej zwyczaj panuje w większości krajów EU Zachodniej. I przyjemnie i bezpiecznie.
+5 #12 dr Witt 2015-09-03 21:28
Zamiast nawoływania daj więcej na tacę albo do koperty, kler powinien uświadamiać wiernym, ze nieprzestrzegan ie zasad ruchu drogowego, jest grzechem (niekiedy ciężkim) pko V przykazaniu.
+4 #13 w. 2015-09-03 21:30
Cytuję Rupp:
Z innej strony patrząc, to KAŻDY pieszy zbliżający się do przejścia powinien zostać przepuszczony przez pojazdy zmechanizowane będące w ruchu. Taki przynajmniej zwyczaj panuje w większości krajów EU Zachodniej. I przyjemnie i bezpiecznie.


Bo w większości krajów tak stanowi prawo. U nas tak nie stanowi więc przepuszczanie na siłę pieszego jest dla niego tragiczne w skutkach. Pieszy po dojsciu do pzrejścia musi ogarnąć wzrokiem i umysłem oba pasy ruchu. Gdy pojazd zatrzymuje się na drugim pasie i niejako zmusza pieszego do wejscia na jezdnię to tak się własnie kończy.
+8 #14 abcalla 2015-09-03 21:46
Zmień nagłówek na piesza rzuciła się pod skuter... wlazła krowa na przejście i zdziwiona...
+12 #15 Kierowca 2015-09-03 21:49
Gdzie jest policja? czyzby pilnowali BP?
Z tymi pieszymi to jakas masakra jest... laza jak chca i gdzie chca!
Babo rozgladaj sie na przejsiu... pojazdy nadjezdzaja z prawej i lewej strony !!
+7 #16 Rupp 2015-09-03 21:56
Cytuję w.:
Cytuję Rupp:
Z innej strony patrząc, to KAŻDY pieszy zbliżający się do przejścia powinien zostać przepuszczony przez pojazdy zmechanizowane będące w ruchu. Taki przynajmniej zwyczaj panuje w większości krajów EU Zachodniej. I przyjemnie i bezpiecznie.


Bo w większości krajów tak stanowi prawo. U nas tak nie stanowi więc przepuszczanie na siłę pieszego jest dla niego tragiczne w skutkach. Pieszy po dojsciu do pzrejścia musi ogarnąć wzrokiem i umysłem oba pasy ruchu. Gdy pojazd zatrzymuje się na drugim pasie i niejako zmusza pieszego do wejscia na jezdnię to tak się własnie kończy.


Zgadzam się, może to wprowadzać pozorne poczucie bezpieczeństwa dla pieszego. Należałoby wobec tego zmienić prawo i chyba też trochę mentalność.
0 #17 chaos czy organizacj 2015-09-03 22:14
Cytuję Rupp:
Cytuję w.:
Cytuję Rupp:
Z innej strony patrząc, to KAŻDY pieszy zbliżający się do przejścia powinien zostać przepuszczony przez pojazdy zmechanizowane będące w ruchu. Taki przynajmniej zwyczaj panuje w większości krajów EU Zachodniej. I przyjemnie i bezpiecznie.


Bo w większości krajów tak stanowi prawo. U nas tak nie stanowi więc przepuszczanie na siłę pieszego jest dla niego tragiczne w skutkach. Pieszy po dojsciu do pzrejścia musi ogarnąć wzrokiem i umysłem oba pasy ruchu. Gdy pojazd zatrzymuje się na drugim pasie i niejako zmusza pieszego do wejscia na jezdnię to tak się własnie kończy.


Zgadzam się, może to wprowadzać pozorne poczucie bezpieczeństwa dla pieszego. Należałoby wobec tego zmienić prawo i chyba też trochę mentalność.


Należy zmienić infrastrukturę przejść dla pieszych na wzór stosowany w Niemczech !
Tendencją jest przejście przez jeden pas ruchu a gdy jest ich więcej stosuje się sygnalizację świetlną sterowaną przez pieszego lub organizuje się przechodzenie podziemne-nadziemne.
Nasze kombinowanie spowodowało wzrost ofiar śmiertelnych na przejściach o 30% od 2010 roku.
Trza się zabrać do roboty a nie do wymyślania przepisów.
+11 #18 Ivan 2015-09-03 22:17
Fakt faktem wymusiła bo przed wejściem nie rozglądnęła się ale tam wszyscy chodzą jak święte krowy, kierujący jak i pieszy powinni też zachować ograniczone zaufanie. Widząc kobietę na pasach powinien się zatrzymać i ją przepuścić.
+5 #19 Lutek 2015-09-03 22:45
ludzie to majom nasrane we łbach :lol:
te, redaktor, tyś się pomylil. To piesza potrąciła motor :lol: Okólary se kup :lol:
+3 #20 LUKAS 2015-09-04 07:21
kobieta 31 To powodzenia Ci życzę jak zapominasz się rozglądać przy wchodzeniu na drogę bo kiedyś pojedzie zamyślony zapracowany kierowca TIRA i zostanie z Ciebie mokra plama na drodze a kierowca będzie miał całe swoje życie zniszczone
+7 #21 Dziadunio Dziadunio 2015-09-04 07:52
Szczerze mówiąc aż zdrętwiałem czytając te komentarze. Po kolei - kierowca ma bezwzględny obowiązek, zbliżając się do przejścia dla pieszych, zachować szczególną ostrożność. Po drugie - samochód na przeciwległym pasie zatrzymał się, więc to samo powinien zrobić motocyklista. Mało tego - na filmie widać że i kolejny kierowca, za motocyklistą, także się zatrzymał.No i po kolejne, ale najważniejsze - no do ciężkiej cholery, ten koleś po prostu odjechał sobie jakby nigdy nic - nawet nie upewnił się że nikomu nic się nie stało. Ludzie, co z Wami???
+3 #22 Reporter 2015-09-04 08:04
Polacy mają obowiązek przyjecia nie 1 tys. a 10tys. uchodzców.
Ustaliła EU!!!
W Czechach wypadek Tira przewożącego uchodzców!! PRZEMYT ZA KASE???(podały media).
+7 #23 kierowca bombowca 2015-09-04 08:11
Miałem właśnie napisać, że to prowadzący motocykla popełnił wykroczenie, ale dziadunio mnie uprzedził. Samochód jadący od strony rynku zatrzymał się, aby ustąpić pieszym na przejściu, a wtedy pojazdy jadące z przeciwnej strony mają obowiązek również ustąpić. Niestety nie widać numerów motocykla, więc sprawa najpewniej pozostanie bez winy. Tyle w temacie.
+5 #24 #kierowca 2015-09-04 08:13
Cytuję Kierowca:
Gdzie jest policja? czyzby pilnowali BP?
Z tymi pieszymi to jakas masakra jest... laza jak chca i gdzie chca!
Babo rozgladaj sie na przejsiu... pojazdy nadjezdzaja z prawej i lewej strony !!


GDZIE TA POLICJA???
Strela s radaru do rydica a przez przejścia jeżdża na hulajnogach,row erach,deskorolk ach,z telefonem przy uchu -- to SAMOBÓJCY!!!
:D
A Straż Miejska??? :lol:
+1 #25 w. 2015-09-04 08:38
Dziaduniu - nie pieprz.

Art. 14.
Zabrania się:
wchodzenia na jezdnię:
bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych,
-2 #26 dr Witt 2015-09-04 09:18
Cytuję LUKAS:
kobieta 31 To powodzenia Ci życzę jak zapominasz się rozglądać przy wchodzeniu na drogę bo kiedyś pojedzie zamyślony zapracowany kierowca TIRA i zostanie z Ciebie mokra plama na drodze a kierowca będzie miał całe swoje życie zniszczone

Tak przed laty zginął na przejściu dla pieszych na ówczesnej ul. 1 Maja śp. Kazimierz Bogunia, działacz harcerski oraz pracownik pionu rad narodowych (przed śmiercią pracował w Urzędzie Wojewódzkim w Bielsku-Białej) . Zgiął, ponieważ silny wiatr stracił mu z głowy kapelusz, a podnosząc go został rozjechany przez TIRa, który wyjechał od strony Rynku i nie był w stanie zahamować na zjeździe.
0 #27 łopata 2015-09-04 10:05
Cytuję dr Witt:
Zgiął, ponieważ silny wiatr stracił mu z głowy kapelusz, a podnosząc go został rozjechany przez TIRa, który wyjechał od strony Rynku i nie był w stanie zahamować na zjeździe.


Sam piszesz, że zginął przez własną lekkomyślność (szkoda było kapelusza), nie zawinił tutaj kierowca, podobnie jak motorowerzysta na Al. MB Fatimskiej.
+3 #28 Tesco customer 2015-09-04 10:16
Piesza zachowała się jak na przekupę przystało. Wlazła na pasy jakby lazła w pole ziemniaków. Wniosek jest prosty, dorośli wymagają szkoleń z przechodzenia po pasach, a motocykliści od czasu do czasu powinni przesiąść się na rower. Gdyby paniusia wlazła w rowerzystę leżałby jak długi na pasach i następnym razem obserwowałby co dzieje się w okolicy przejścia dla pieszych.
Dwa gamonie.
+3 #29 Antonow 2015-09-04 10:51
Nasuwa się oczywisty wniosek,piesi muszą też zdawać egzamin i uzyskiwać prawo poruszania się po pasach.Odpłatni e.Do przemyślenia dla "miastowych władz."
+6 #30 Obserwator 2015-09-04 13:42
Przeanalizowałe m dokładnie filmik (obejrzałem kilka razy) i sprawa jest prosta.
Winna jest zarówna piesza, jak i kierujący. Dlaczego? Mianowicie:
Pieszy powinien przed wejściem na pasy upewnić się, czy zarówno z prawej, jak i lewej strony nie nadjeżdża jakikolwiek pojazd (już w przedszkolu tego uczyli). Szczególnie przy niekorzystnych warunkach atmosferycznych droga hamowania jest dużo większa i kierowca nie zawsze jest w stanie w porę wyhamować. W tej sytuacji pogoda była dobra, tak więc nawierzchnia była sucha; nie zmienia to jednak faktu, że kierujący motorowerem powinien odpowiednio dostosować prędkość do obszaru zabudowanego, a ponadto zachować szczególną ostrożność przed przejściem dla pieszych- w dodatku w tak ruchliwym miejscu. Kierowcy powinni też pamiętać, że mają OBOWIĄZEK ustąpić pierwszeństwa pieszemu KAŻDORAZOWO, gdy w tym celu zatrzymał się pojazd jadący z przeciwnej strony (bądź też w tym samym kierunku, ale na sąsiednim pasie ruchu). Często niestety kierowcy o tym zapominają, co można zauważyć chociażby na przejściu w Rynku. Podsumowując: mandatem powinna zostać ukarana zarówno piesza, jak i motorowerzysta. I oczywiście w żadnym wypadku nie powinien uciekać z miejsca zdarzenia, a zatrzymać się. I tak dobrze, że tylko tak się to skończyło. Mogło być różnie, a nieudzielenie pomocy rannej osobie i ucieczka z miejsca zdarzenia to już raczej przestępstwo.
-1 #31 w. 2015-09-04 14:29
Cytuję Obserwator:
że kierujący motorowerem powinien odpowiednio dostosować prędkość do obszaru zabudowanego, a ponadto zachować szczególną ostrożność przed przejściem dla pieszych- w dodatku w tak ruchliwym miejscu. Kierowcy powinni też pamiętać, że mają OBOWIĄZEK ustąpić pierwszeństwa pieszemu KAŻDORAZOWO, gdy w tym celu zatrzymał się pojazd jadący z przeciwnej strony (bądź też w tym samym kierunku, ale na sąsiednim pasie ruchu).


Proszę o podstawe prawna tych "rewelacji"

1. Motorower jechał z niewielką prędkością i zgodną z oznakowaniem ( 20 km/h) mniejsza prędkość oznacza wywrócenie się motocykla.
2. rozporządzenie z lipca 2003 roku dot m.in progów zwalniających wyrażnie wskazuje, że przejście dla pieszych na progu zwalniającym to minimum 4 metry szerokości. W świetle tego przepisu kierujący motorowerem był już na przejściu dla pieszych w momencie wtargnięcia pieszej. I to ona w niego uderzyła ( w bok) a nie on w nią.
3. Zgodnie z tym rozporzadzeniem próg w tym miejscu jest źle oznakowany i żle wykonany. Nie spełnia żadnej normy okreslonej w tym rozporządzeniu.
4. Kolizja ( wypadek) jest czynek skutkowym. Czyli musi zaistnieć skutek czynu. Tu takiego skutku nie zauważam.
+2 #32 dd3000 2015-09-04 15:38
Cytuję dziadunio:
Szczerze mówiąc aż zdrętwiałem czytając te komentarze. Po kolei - kierowca ma bezwzględny obowiązek, zbliżając się do przejścia dla pieszych, zachować szczególną ostrożność. Po drugie - samochód na przeciwległym pasie zatrzymał się, więc to samo powinien zrobić motocyklista. Mało tego - na filmie widać że i kolejny kierowca, za motocyklistą, także się zatrzymał.No i po kolejne, ale najważniejsze - no do ciężkiej cholery, ten koleś po prostu odjechał sobie jakby nigdy nic - nawet nie upewnił się że nikomu nic się nie stało. Ludzie, co z Wami???


ale pieszy też nie jest zwolniony z obowiązków
-2 #33 xxx 2015-09-04 18:04
Niestety winny motorowerzysta, ponieważ ta pani już stała na jezdni kiedy on wjechał na przejście.
+3 #34 jaca 2015-09-04 18:32
Ewidentnie piesza potrąciła motorowerzyste a nie jak pisze redaktor,przeci eż widać ,nawet samochód był na przejściu.
-2 #35 jajaja 2015-09-04 18:54
Nie byłbym taki pewny tego co piszecie. Gość powinien jednak ustąpić pieszej czekającej na przejście, wyraźnie widać że stoi tam ona już chwilę jak on dojeżdża do pasów. Podejrzewam że on zwalniał przed głupim przejścio-progi em zwalniającym a ona myślała że się zatrzymuje i chce go wpuścić (i wg mnie miała rację) i wyszło jak wyszło.
+1 #36 w. 2015-09-04 19:33
Czyli nie upewniła się, ze pojazd się zatrzymał. To się własnie nazywa wtargnięcie na jezdnię wprost pod nadjezdzający pojazd.
+1 #37 GM 2015-09-06 13:20
Ten gościu na simsonku mieszka na Zawalu tuż przy wyjeździe z Zawala na drogę Wadowice - Andrychów
0 #38 łopata 2015-09-06 14:35
Cytuję GM:
Ten gościu na simsonku mieszka na Zawalu tuż przy wyjeździe z Zawala na drogę Wadowice - Andrychów


Czyżby poczciwy Zdzisio S.?

Nie masz uprawnień do komentowania tego artykułu.