Przedszkole Małe Smerfy zaprasza na zajęcia umuzykalniające dla niemowląt, małych dzieci i kobiet w
Przedszkole Małe Smerfy zaprasza na zajęcia umuzykalniające
artykuł sponsorowany

Przedszkole Małe Smerfy zaprasza na zajęcia umuzykalniające dla niemowląt, małych dzieci i kobiet w ciąży wg teorii Edwina E. Gordona. To świetna oferta rozwijająca zdolności muzyczne, ruchowe i umysłowe.

Głównym narzędziem pracy osoby prowadzącej jest jej głos, wspomaga się także instrumentami orffowskimi (grzechotki, kastaniety, tamburyny, dzwonki itp.). We wspólnej zabawie wykorzystywane są też: chusta klanzy, piórka, chustki, wstążki, bańki mydlane, piłki i inne akcesoria.

Zajęcia pokazują, ile radości można czerpać z improwizacji i jak można się bawić muzyką i z muzyką. Do zajęć chętnie włączają się rodzice. Umuzykalnianie metodą Gordona we wczesnym okresie życia dziecka wspomaga naturalny proces rozumienia muzyki, ułatwia tworzenie oraz improwizowanie, stymuluje wszechstronny rozwój i pobudza zdolność komunikowania. Kształcenie języka muzycznego ma bowiem związek ze słuchaniem, gestykulowaniem, mową,  a nawet czytaniem i pisaniem. Śpiew stanowi zatem ważny punkt wyjścia dla ogólnego rozwoju malucha. Może być też świetną zabawą!

JAK WYGLĄDAJĄ ZAJĘCIA?

Na zajęcia zapraszamy dzieci z osobą dorosłą (rodzice, dziadkowie, opiekunka). Zabieramy ze sobą wygodny strój (większość czasu spędzamy na dywanie), zmieniamy obuwie, można oczywiście zostać w skarpetkach. Zajęcia prowadzone są w formie „śpiewanek i rytmiczanek” kierowanych bezpośrednio do dzieci. Rodziców zachęcamy do czynnego uczestnictwa, nikt nie ma tak dobrego kontaktu z dzieckiem, jak rodzic.

Dzieci (te poruszające się samodzielnie) mają pełną swobodę ruchu, nie są zmuszane do siedzenia w miejscu. Raczej dorośli podążają za dzieckiem. W proponowanych przez Przedszkole Małe Smerfy zajęciach wykorzystywane będą elementy teorii muzyki Eliasa E. Gordona, muzyka, pedagoga oraz wybitnego specjalisty - współtwórcy własnej, oryginalnej teorii i koncepcji wychowania muzycznego. Zdaniem Gordona zdolności muzyczne kształtują się przez pierwsze 9 lat życia, a potem osiągają ustabilizowany poziom. Im młodsze jest dziecko, tym więcej korzysta z oddziaływań muzycznych środowiska, którego wpływ systematycznie maleje i jest niepomiernie mniejszy u dziecka w drugiej lub trzeciej klasie szkoły podstawowej niż u dziecka w wieku przedszkolnym i wcześniej.

Kolejną propozycją tym razem  dla starszych dzieci 2-5 lat  jest rytmika. Zajęcia rytmiki obejmują:

- Ćwiczenia kształtujące wrażliwość muzyczną oraz umiejętność określania i reagowania na podstawowe elementy muzyki: rytm, tempo, dynamikę, melodię, barwę dźwięku
- Naukę układów tanecznych do dowolnie wybranego typu muzyki,
- Grę na dziecięcych instrumentach perkusyjnych,
- Wykonywanie piosenek z rytmicznym lub ilustracyjnym ruchem lub z układami rytmicznymi
- Zabawy ruchowe: z piosenką,
- Ćwiczenia rozwijające motorykę, sprawność i estetykę ruchu oraz rozwijające orientację w przestrzeni
- Ćwiczenia kształtujące poczucie porządku, dyscypliny i dokładności, kształtujące umiejętność współdziałania z grupą

Co zyskuje dziecko uczestnicząc w zajęciach rytmiki?

- Rozwija uzdolnienia muzyczne, a także szeroko pojętą sprawność ruchową i umysłową
- Uczy się układów rytmicznych i tanecznych
- Umie zaśpiewać piosenki o zróżnicowanej tematyce
- Ćwiczy dykcję
- Rozwija wyobraźnię
- Kształci słuch muzyczny, rozwija pamięć słuchową, wzrokową i kinestetyczną
- Przygotowując się do występów publicznych, zyskuje pewność siebie
- Pożytecznie i przyjemnie spędza czas, bawiąc się z rówieśnikami zyskuje umiejętność pracy w grupie
- Pogłębia swą wiedzę o świecie i wzbogaca zasób słownictwa.

Pierwsze zajęcia odbędą się już 23 września! Gordonki o godzinie 9:00, rytmika o godzinie  10:00. Zapraszamy!

Zapisy i więcej informacji pod numerem 792 085 277

artykuł sponsorowany
NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl