Ile wynoszą diety radnych i dlaczego najwięcej pieniędzy dostają w miesiącach, kiedy nic nie robią?
Mateusz Klinowski o kulisach prac Rady Miejskiej

Ile wynoszą diety radnych i dlaczego najwięcej pieniędzy dostają w miesiącach, kiedy nic nie robią? Dlaczego najaktywniejszy radny ma najwięcej nieobecności? Kogo reprezentują radni i dlaczego głównie milczą? Kto jest faktycznie przewodniczącym Rady Miejskiej? Odpowiedź na te pytania w tekście dr Mateusza Klinowskiego, radnego z ugrupowania Wspólny Dom Ewy Filipiak.

Najaktywniejszy? Z pewnością najtańszy

Zacznę od własnych zarobków. W 2011 roku zarobiłem prawie 81 tys. zł. W porównaniu do urzędników miejskich Wadowic i niektórych radnych nie są to kwoty oszałamiające. Podaję kilka przykładów samorządowych krezusów (kwoty za 2010 rok w zaokrągleniu):

- Ewa Filipiak (burmistrz): 150 tys. zł
- Lesław i Anna Makuch (EKO i UM Wadowice): 204 tys. zł
- Bożena Flasz (skarbnik gminy): 150 tys. zł
- Wiesław Ramos (Pływalnia Delfin): 150 tys. zł
- Andrzej Smaga (Wodociągi): 132 tys.
- Marek Brzeźniak (sekretarz Gminy): 118 tys. zł
- Wiesław Wróbel (TERMOWAD): 106 tys. zł
- Paweł Jarosz (Ognisko Pracy Pozaszkolnej): 108 tys. zł
- Tadeusz Krupnik (Gosp. Komunalna): 93 tys. zł.
- Cecylia Wojtyła (MOPS): 90 tys. zł
- Zdzisław Szczur (przewodniczący Rady): 80 tys. zł
- Michał Ogiegło (przewodniczący Komisji Rewizyjnej): 114 tys. zł

Wnioski z powyższego zestawienia wyciągnijcie sobie Państwo sami.

Symptomatyczne jest również to, że najbardziej zadłużonymi radnymi są młodzi (Krzysztof Salachna i ja). To wynik świadomej polityki gospodarczej kolejnych rządów, które zmuszają młodych ludzi do brania kredytów lub... emigracji. Starsi tego problemu nie mają – swoje domy i mieszkania już posiadają. Co ciekawe, ich deklarowana wartość często jest śmiesznie niska. Stąd też zresztą znany dowcip wyrażający się zdaniem: "kupię mieszkanie od radnego po cenie deklarowanej w oświadczeniu".

W 2011 roku otrzymałem 4 888,67 zł diety radnego. Diety radnych nie są co prawda przesadnie wysokie, ale mój wynik z pewnością jest najgorszy. Są też radni, którzy budżet Gminy kosztują znacznie więcej, choć do tytanów pracy się nie zaliczają. Są jednak tytanami poparcia burmistrz Ewy Filipiak.

Oto zestawienie wysokości moich diet za poszczególne miesiące.

XII/2011 - 357.71 PLN
XI/2011 - 357.71 PLN
X/2011 - 238.47 PLN
IX/2011 - 476.94 PLN
VIII/2011 - 476.94 PLN
VII/2011 - 596.18 PLN
VI/2011 - 357.71 PLN
V/2011 - 357.71 PLN
IV/2011 - 119.24 PLN
III/2011 - 596.18 PLN
II/2011 - 476.94 PLN
I/2011 - 476.94 PLN


Z zestawienia wynika, że w 2011 roku tylko dwukrotnie otrzymałem dietę w pełnej wysokości, tj. 596.18 zł. Wynika to z faktu, że za każdą nieobecność na komisji czy sesji potrącane jest część należnej w miesiącu diety, a nieobecności zdarza mi się dużo. Zaraz wyjaśnię dlaczego. Z powyższych liczb wynika jednak następujący paradoks: pełne wynagrodzenie otrzymuję w tych miesiącach, kiedy Rada Miejska w ogóle nie pracuje. Wówczas nie mam żadnych nieobecności, a co za tym idzie, potrąceń.

O tym, że Rada Miejska Wadowic nie przepracowuje się, nie muszę nikogo chyba przekonywać. Wystarczy obejrzeć grymasy znudzenia na twarzach znakomitej większości radnych, widoczne w nagraniach z dowolnie wybranej sesji. O rzadko zwoływanych komisjach i sesjach pisały już lokalne media. Byłem dotychczas jedyną osobą, która apelowała o częstsze zwoływanie komisji oraz rady. Apel pozostał bez odpowiedzi, bo intensywną pracą radni nie są zainteresowani. Nikt też tego zresztą od nich nie wymaga. Na światło dzienne mogłyby bowiem wyjść różne niewygodne dla burmistrz i jej urzędników fakty.

Wysokość diety w Radzie Miejskiej Wadowic jest przywilejem rozdawanym wg klucza lojalnościowego, wiąże się ona z zasiadaniem w prezydium komisji oraz rady. Jest to jeden z powodów, dla których jakość prac komisji i rady jest wg mnie fatalna – we władzach zasiadają bowiem osoby, które się do tego się po prostu nie nadają. I tak, Stanisława Wodyńska jest wiceprzewodniczącą Rady Miejskiej, Kazimierz Lichwiarski przewodniczącym Komisji Praworządności, a Michał Ogiegło Komisji Rewizyjnej. To tylko kilka przykładów personalnych pomyłek. Stanisława Wodyńska słynie z niezrozumiałych przemówień, radny Lichwiarski (skądinąd sympatyczny) ma problem z zapanowaniem nad swoim otoczeniem, a co dopiero obradami, a prace Komisji Rewizyjnej są farsą – radni nie mają nawet upoważnień do podejmowania czynności kontrolnych, o co zadbał czołowy gminny "demokrata" – Zdzisław Szczur.

Marionetka: Zdzisław Szczur

Zdzisław Szczur w roli przewodniczącego Rady Miejskiej to temat osobny. W moim odczuciu zajmuje się on głównie wypełnieniem poleceń burmistrz Ewy Filipiak. Filipiak w czasie obrad Rady Miejskiej zasiada w jej prezydium i dyryguje przewodniczącym, czasem nawet zabierając mu mikrofon. Na pytania zadane Szczurowi często odpowiedzi udziela sama, ale to mnie już nawet nie dziwi. O sprawę manipulowania przez nią treścią protokołów Rady Miejskiej już informowałem.

Burmistrz w czasie obrad wygłasza szokujące deklaracje, stwierdzając np., że nie będzie rozmawiała z konkretnym radnym, nie przyszła na sesje dyskutować, czy wręcz prosi przewodniczącego, aby uciszył zadającemu jej niewygodne pytanie radnego.

Ciekawie wygląda sprawa odpowiedzi, a właściwie ich braku, na zadawane przez radnych pytania. W wielu sprawach Filipiak wypisuje brednie lub, kolokwialnie pisząc, "rżnie głupa", w ten sposób ukrywając przez radnymi niewygodne dla siebie fakty. Niestety, okłamywanie mieszkańców i radnych przez burmistrz nie stanowi przestępstwa. Dlatego Filipiak z niczym i nikim się nie liczy, czego nawet specjalnie nie ukrywa.

Przewodniczący Zdzisław Szczur często podkreśla, że siedział w więzieniu za demokrację. Wyraźnie jednak ustroju tego nie rozumie. W czasie obrad powtarza ciągle słowo "pytanie" utrudniając pracę wypowiadającym się radnym. Nie widzi też potrzeby dopuszczenia mieszkańców do głosu w czasie obrad, ani też organizowania obrad Rady w porozumieniu z radnymi. Henryk Odrozek dwa tygodnie temu bez skutku usiłował się dowiedzieć, kiedy odbędzie się sesja. Szczur wiedział, ale nie powiedział. Poinformował jedynie zainteresowanych radnych, że dowiemy się tego tydzień przed sesją.

Sposób organizacji prac rady

I tak dochodzimy do problemu organizacji prac Rady. Moje częste w nich nieobecności wynikają z dwóch źródeł. Przede wszystkim, prace zorganizowane są w sposób nieprzystający do współczesnych realiów pracy, nawet w polityce. Mimo, że dieta radnego jest niewielka, prezydium komisji zdaje się oczekiwać, że radni mają się pojawiać na każde zawołanie, rzucając swoje zajęcia. Oczywiście w moim przypadku nie jest to możliwe, kalendarz bowiem ustalam z co najmniej miesięcznym (jeżeli nie półrocznym) wyprzedzeniem.

Wielokrotnie apelowałem (wraz z niektórymi innymi radnymi), aby sesje rady miejskiej organizować popołudniu, najlepiej pod koniec tygodnia, tak aby każdy mieszkaniec mógł przyjść i w nich uczestniczyć. Zdzisław Szczur kłamliwie wyjaśniał, że sesje trwają od rana do wieczora, więc tego zrobić się nie da. Obrady trzeba zaś organizować w różnych niedostępnych miejscach, bo Gmina jest rozległa i radni muszą ją poznać.

Apelowałem też, aby komisje organizować w podobnych terminach, po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu godzin i dat. Biuro Rady nie widzi problemu, za to Zdzisław Szczur już tak. Józef Cholewka wygrażał ostatnio, że komisje będą organizowane o 9 rano i każda w innym dzień – żebym czasem nie mógł się na nich pojawiać. W ten sposób wiceprzewodniczący Rady Miejskiej przyznał, że prezydium Rady celowo utrudnia mi sprawowanie mandatu. 

Po drugie, rada i komisje mają obowiązek ustalać swój roczny program prac. Czy nie dałoby się ustalić z góry konkretnych terminów? Okazuje się, że to również przekracza organizacyjne zdolności prezydium Rady i poszczególnych komisji. Uchwalone programy prac są kpiną, nie zawierają żadnych konkretów, o datach i miejscach nie wspominając.

Zobacz: program sesji Rady Miejskiej
Zobacz: program prac komisji Rady Miejskiej

Milczący radni

Sposób organizacji prac Rady dobitnie dowodzi, że praca radnych to fikcja. Potwierdza to przebieg obrad. Radni nie przygotowali jeszcze żadnej uchwały, dyskutują jedynie projekty zgłaszane przez burmistrz. Choć "dyskusja" to słowo mocno na wyrost – w czasie prac komisji aktywna jest zwykle ta sama grupa radnych, która zabiera głos na sesjach: Odrozek, Petek, Kamińska. Czasem odezwie się Janas czy Ramenda. Nigdy nie spotkałem się, aby radni przynieśli na komisję jakiś problem i próbowali go rozwiązać. Dyskusji merytorycznych próżno szukać. Jedynym oryginalnym dziełem Rady była sławetna rezolucja nazywająca córki przyjaciela Karola Wojtyły zwyrodnialcami i narkomanami.

Zobacz: Komentarz polityczny: Rada Miejska rzuca klątwę

Do dzieła tego do dziś jednak nikt się nie przyznaje, a swoich obelg radni "papieskiego samorządu" w żaden sposób nie odwołali.

Zastanawia też postawa radnych wybranych z takich miejscowości jak Ponikiew, Stanisław, Wysoka, Klecza. Problemów tam nie brakuje, ale radni zdają się nie zwracać na nie uwagi.

Rada burmistrz Filipiak

Milczenie wadowickich radnych i brak jakiejkolwiek pracy nie są przypadkiem. Po pierwsze, takich kandydatów na radnych wytypowała burmistrz i układający listy PO, PiS i Wspólnego Domu jej "rzecznik" – Stanisław Kotarba. Chodziło o to, aby w radzie znaleźli się poplecznicy bez własnego zdania, stąd też przejmujące milczenie. Zaraz po wyborach Stanisław Kotarba osobiście informował mnie, oczekuje od radnych milczenia. Jeżeli zabieramy głos, wchodzimy z nim w konflikt, albowiem on i burmistrz zabierania głosu i wyrażania opinii sobie nie życzą.

Pisałem kiedyś, że lokalne struktury partyjne to fikcja: PO, PiS i bezpartyjny Wspólny Dom to jedno towarzystwo, a czasem nawet te same rodziny podzielone pomiędzy różne ugrupowania. W ten sposób wybory zawsze okazują się dla burmistrz Filipiak zwycięskie – w radzie ma większość. Nie sposób nie nazwać tego jednak po imieniu: to oszukiwanie wyborców, zwłaszcza, że powiązania te skrzętnie się przed nimi ukrywa.

Co dalej?

Rada Miejska Wadowic, a zwłaszcza jej prezydium na czele z "demokratą" Zdzisławem Szczurem, nie tylko lekceważą swoje obowiązki (kontrola poczynań burmistrza, stanowienie prawa), ale wprost zwracają się przeciwko mieszkańcom, uniemożliwiając im udział w pracach czy nawet zgłaszanie w ich trakcie uwag, postulatów, petycji. Radni zresztą potrafili zagłosować nie tylko nad odebraniem mieszkańcom głosu, ale przegłosowali w sierpniu zeszłego roku odebranie głosu samym sobie. Działo się to w czasie rekordowo krótkiej sesji trwającej 8 minut. Zdzisław Szczur robi też wszystko, aby aktywnym, zaangażowanym radnym utrudnić pracę.

Radni zostali w czasie prac poinformowani o licznych, zgłaszanych przeze mnie nieprawidłowościach, włącznie z fałszowaniem treści protokołów sesji, czy brakiem odpowiedzi na ważne pytania stawiane burmistrz. Słyszą również jej zdumiewające, absurdalne, a czasem po prostu aroganckie wypowiedzi kierowane pod adresem mieszkańców i moim. Widzą brak elementarnej kultury i kompetencji do zajmowania fotela burmistrza.

Szkopuł w tym, że dzięki niej większość z nich zarabia mniejsze lub większe pieniądze. I spokojnie akceptuje zastany stan rzeczy.

Co można z tym zrobić? Upowszechnić wiedzę o sposobie działania i metodach pracy wadowickich radnych i postarać się, aby za dwa lata żaden ze statystów i pseudo-przewodniczących nie znalazł się w jej składzie. Ale to już w znaczniej mierze zależy od Państwa, czytelników tego tekstu...

(radny Mateusz Klinowski)


NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

+20 #1 obserwator 2012-04-25 20:23
zajebisty artykuł brawo brawo brawo
+14 #2 Miłośnik magistratu 2012-04-25 20:29
Krótko podsumowując...

Mnie za 130 patyków też by za chu.. woda w zimie nie marzła w beczce.

Dosypałbym po prostu soli, zabrałbym kasę i poszedł w pizd..



Pozdrawiam,
Gej, ćpun, komuch... nieponiżający mieszkańców, wierzących, w tym katolików i innych, oraz niesączący jadu. Lubiący Wadowice i wszystko, co jest z nimi związane.
+5 #3 Vipas Vipas 2012-04-25 20:59
Kasa dobra więc bredzić można do woli dwór płaci i wymaga.Zawsze można stworzyć etat asystenta i po rynku nic nie robiąc w słońcu chodzić.
+3 #4 TheFighter 2012-04-25 21:06
tak... zależy od czytelników tego tekstu... ale czy jest nas dostatecznie dużo aby zrobić z tym porządek ?
-15 #5 Aldona Eris 2012-04-25 21:23
Panie Radny mam pytanie :)

Wiem, że nie jest Pan wynagradzany adekwatnie do swojego wykształcenia, zaangażowania w wadowickie problemy i światowego obycia - ale jako doktor wszechprawa ileż to projektów racjonalizators kich uchwał Pan przygotował dla mieszkańców?

A ile takich projektów przygotowali Pana koledzy opozycyjni?

Z góry dziękuję za odpowiedź :)

Ps. Przypomniało mi się takie przysłowie, po Pańskim tekście: "Złej baletnicy przeszkadza rąbek u spódnicy."
+10 #6 Mieszkaniec Gminy 2012-04-25 21:41
Cytuję Dracula:
Panie Radny mam pytanie :)

Wiem, że nie jest Pan wynagradzany adekwatnie do swojego wykształcenia, zaangażowania w wadowickie problemy i światowego obycia - ale jako doktor wszechprawa ileż to projektów racjonalizatorskich uchwał Pan przygotował dla mieszkańców?

A ile takich projektów przygotowali Pana koledzy opozycyjni?

Z góry dziękuję za odpowiedź :)

Ps. Przypomniało mi się takie przysłowie, po Pańskim tekście: "Złej baletnicy przeszkadza rąbek u spódnicy."


Panie Dracula mam pytanie:

Jaki sens miałoby przygotowywanie takich projektów przez radnego, zwłaszcza tak niewygodnego dla carycy jak Pan Klinowski? Wg mnie to by była strata czasu bo przy aktualnym stanie rzeczy żaden projekt spod reki radnego nie ma prawa bytu w tej "radzie". Klinowski dobrze myśli i działa w dobrym kierunku. Po nitce do kłębka.
+13 #7 Prudencja 2012-04-25 21:50
Porażona jestem! za taką kasę to istotnie można pomilczeć te pare godzin w miesiącu.
+8 #8 Kaśkaa 2012-04-25 22:28
ja nie wiem jak to jest z tymi wyborami wszyscy narzekają, że ciagle te same "gęby" startują i że oni stawiają na nowych, ale wygrała ta sama paczka... nie chce mi się w to wierzyć, że tak się dzieje.... ale no przeciez wybory są fair (???).... więc jednak jesteśmy aż tak leniwi, że nie chce się nam poznać nowych kandydatów... czy do wyborów poza garstką oświeconych idą zastraszeni pracownicy urzędów wszelakich... i czy jest szansa , jak pisze autor artykułu, że to się zmieni....?
+6 #9 anka 2012-04-25 22:30
ja muszę pracować cały rok na to,co oni wezmą za jeden miesiąc
+6 #10 @ anka 2012-04-25 22:45
Cały rok musisz pracować na 600 zł czy jakiś problem z czytaniem ze zrozumieniem? :D :D :D
-16 #11 cukiernik 2012-04-25 23:00
Pięknie Klinowski zarabia. Ja tyram jak wół za 800 zł a tu Klinowski zarabia 81 tys. Biedaczek.
+2 #12 jaff 2012-04-25 23:18
dobrze,ze zostalo to napisane.w koncu czarno na białym przedstawiono problem- oczywiscie nie caly , bo jak mozna sie spodziewac jest to jedynie kropla w morzu ale odgornie kazdy wie o co chodzi Klinowskiemu.
+2 #13 pffffff 2012-04-25 23:23
pffffffff.zaczy na sie hateCytuję cukiernik:
Pięknie Klinowski zarabia. Ja tyram jak wół za 800 zł a tu Klinowski zarabia 81 tys. Biedaczek.


ciezko by z wyksztalceniem ktore posiada zarabial 800zł miesiecznie. chyba ze od 30lat mieszkam na Białorusi ,tylko o tym nie wiem:)
+18 #14 Ktoś 2012-04-25 23:45
Wykształcenie wykształceniem. .. 2 Mgr Sprząta w konwadzie... Paradoks ?
Wydaje mi się że ktoś na górnych stołkach w gminie nie ma żadnej wypasionej szkoły ukończonej... Nie mam zamiaru pisać kto :)

Zamiast pisać jak wy MARNIE zarabiacie to weźciee się do roboty i wymyślcie coś dla siebie ... Co by wam lepiej było a nie wygadywać ile to Klinowski zarabia a ile Wy...


PS.
1. Nie znam Klinowskiego.
2. Zawiść ludzka niezna granic.
3. Jestem po gimnazjum.
4. Zarabiam niewiele mniej niż Klinowski. ROCZNIE!
Pozdro :/
+3 #15 Dziadunio Dziadunio 2012-04-26 05:16
Touche!
+14 #16 Mateusz Klinowski 2012-04-26 08:35
Cytuję Dracula:
Panie Radny mam pytanie :)

... jako doktor wszechprawa ileż to projektów racjonalizatorskich uchwał Pan przygotował dla mieszkańców? A ile takich projektów przygotowali Pana koledzy opozycyjni?

Z góry dziękuję za odpowiedź :)

Ps. Przypomniało mi się takie przysłowie, po Pańskim tekście: "Złej baletnicy przeszkadza rąbek u spódnicy."


Przeszkadza mi coś innego - bezprawie panujące w Gminie, zamienionej w satrapię Ewy Filipiak i jej zwierzyńca, żerującego na publicznej kasie.

Słusznie zauważasz, że zarabiam PONIŻEJ kwalifikacji, a wynika to z jednego: zamiast kasy liczy się dla mnie coś innego. Co? Spróbuj się domyślić.

Koło PO zgłosiło kilka projektów zmian w uchwałach RM. Sam zaproponowałem kilka "projektów racjonalizators kich", złożyłem wniosek o przedyskutowani e i przepracowanie przez Radę kilku tematów.

Odpowiedź Szczura jest zawsze ta sama: "bezpodstawne".

Przypominam też, że radni Gospodarnej Ewy przegłosowali w zeszłym roku, że nie będą zabierać głosu (8. sesja).

Od dłuższego też czasu dopominam się chociażby o zmianę bubla przedszkolnego - ale oczywiście nikt tego nie słucha.

Ktoś już ci dobrze napisał, że moje pomysły i pomysły pozostałych 5 radnych "opozycji" nie mają żadnej siły przebicia. O czym doskonale wiesz, zadając swoje "demaskatorskie " pytania.

Zaostrz kły, bo najwyraźniej masz już stępione.
+5 #17 Dziadunio Dziadunio 2012-04-26 09:03
Projekt Uchwały RM Papieskiego Miasta Wadowice.

My, Prawdziwi Radni Papieskiego miasta Wadowice zgodnie oświadczamy iż przez ostatnie 20 lat, zwiedzeni podstępną sugestia nijakiego Kosińskiego - narodowości wiadomej, jakoby to "Wystarczy być" a żadnych podejrzanych wydawnictw, książek ani tym bardziej, czego Boże broń, internetu, nie czytający, pomyłkowo uznaliśmy ową perfidną sugestię za kolejną prawdę wiary i jako takiej do ostatniej kropli krwi bronić byliśmy gotowi.

I tkwilibyśmy tak zwiedzeni przez kolejnych lat dwadzieścia, gdyby nie egzamin gimnazjalny wnuka jednego z nas, który przypadkowo radnemu tytuł ów objaśnił.

Do skutków czy ewentualnych konsekwencji naszego błędnego przekonania jednakowoż się nie poczuwamy prócz tego ze naszą wolą i szczerym zamiarem jest aby nasze życiorysy, a zwłaszcza postawa w sprawach publicznych niech będą przestroga dla przyszłych pokoleń Wadowiczan do czego każde słowo wypowiedziane przez przedstawiciela wiadomego narodu, może bałamutnie prawdziwych katolików doprowadzić.
+4 #18 Miłośnik magistratu 2012-04-26 09:25
dziadunio, co piłeś z rana? :-)
+16 #19 Antoni 2012-04-26 09:25
PLatwusy miały zmienić ordynacje wyborczą..
-1 #20 marjo 2012-04-26 09:43
Panie Radny,
a Pan z listy jakiego ugrupowania szedł do wyborów?
-1 #21 Emper 2012-04-26 09:49
Mam nadzieję, że powyższy tekst skłoni was do właściwych wniosków.

To nie chodzi o to, że aktualna władza jest do d... i trzeba ją zmienić na swoich. Władza korumpuje z definicji i dlatego trzeba redukować jej rolę w naszym życiu.

Każdy powinien być odpowiedzialny za to co ma i za pieniądze, które zarabia. Im więcej podatków tym więcej marnotrawstwa, które widać na powyższym przykładzie.

Emper
libertarianin
+7 #22 Dziadunio Dziadunio 2012-04-26 10:34
@Miłosnik

No dobra, przyznaje, tego gimnazjalistę to im wymysliłem;)

W rzeczywistości znakomita większość radnych w zyciu by takiej uchwały nie głosowała - z prostego powodu - oni rzeczywiście myślą ze wystarczy być :lol:
+5 #23 ha 2012-04-26 10:43
:D
radni cenzurują wypowiedzi radnego

http://mamnewsa.pl/newsy,3783-wadowice-radni-cenzuruja-wypowiedzi-radnego
+9 #24 Zeno 2012-04-26 10:45
Z tą odsiadką Szczura za demokrację to chyba przesada, ja słyszałam, że siedział za uporczywe noszenie paru ulotek.
Czy Szczur uważa, że z tego tytułu należy mu się płaca co miesiąc za to co "robi"?
Tak więc płacimy społeczny haracz?
Niech więc Szczur, teraz Pan wielki Szczur niech nie gada, że robił coś społecznie lub dla idei. Pan Szczur zarabia w dwóch miejscach, jest etatowym pracownikiem "Solidarności"?
Czy to prawda, że kiedyś dorabiał jako dyrektor biura poselskiego. to biuro mieściło się w tej samej siedzibie co Solidarność.Tak więc miał blisko z pracy do pracy.
Wielki Pan jednak jest Panie Szczur.
Po zawodówce, a da się zarabiać.
+9 #25 Rzecznik Magistratu. 2012-04-26 10:47
Milczenie owiec, tak mają wyglądać sesje R.M w Wadowicach. Druga strona ma prawo bezkarnie robić co sobie wymyśli - jak w "Milczeniu owiec" - do czasu.
+14 #26 Mateusz Klinowski 2012-04-26 10:52
Szanowni Państwo,

Trwa właśnie sesja Rady Miejskiej. Dotarła do mnie wiadomość, że Klub PO, zbudowany ad hoc z przypadkowych radnych, postanowił wykreślić kilka moich wypowiedzi z protokołów poprzednich sesji, argumentując, że były one nieprawdziwe.

W ten sposób docieramy już do granic ABSURDU. Czy dla kilku radnych, którzy znaleźli się w nowym klubie (a wcześniej nie mieli wiele wspólnego z PO) gest ten oznacza, że moje wypowiedzi nie miały miejsca?

Niestety, znów Rada Miasta Wadowic kompromituje się przed całą Polską. A Wojewoda Małopolski będzie musiał ponownie temperować głupotę zwasalizowanych przez Kocicha radnych.

Na marginesie - wypowiedzi były w 100% prawdziwe.

MK

Ps. Więcej tutaj:

http://mamnewsa.pl/newsy,3783-wadowice-radni-cenzuruja-wypowiedzi-radnego
+16 #27 Dziadunio Dziadunio 2012-04-26 11:44
Jeżeli radni dobiorą się do archiwum wadowickiego szpitala, jak nic anulują Klinowskiemu akt urodzenia i będą mogli twierdzić że nigdy o takim nie słyszeli :lol: :lol:

Przy okazji - w tej konkretnej sprawie radny Odrozek zachował się jak należało. Oczekuje kolejnego kroku - wystąpienia z nowo powstałego klubu PO.
+9 #28 gladiator 2012-04-26 11:48
pojechales im pan po calosci bardzo dobrze brawo cos z tymi darmozjadami trzeba wreszcie zrobic....
+12 #29 Mańka 2012-04-26 12:21
To radni są jak mój telefon służbowy.
Szef mi powiedział, że mam go do słuchania, a nie do gadania.
+9 #30 Kaśka 2012-04-26 12:25
Cza podać jeszcze zarobki posła 2700.
+18 #31 Kaśka 2 2012-04-26 12:34
Ja też Kaśka. Miałam kiedyś będąc młodą namówioną startować do Rady. namawiało mnie jak P.Klinowsjiego. Byłam dla nich podobno na topie. Jak już doszło co do czego, to okazało się, że na wyborczych plakatach i ulotkach nie mogę napisać tego co chcę. koniecznie musiał P.Kotarba wziąć to do weryfikacji do Ewy F. wtedy zrozumiałam, że nie mam nic do gadania i odpuściłam sobie. Nie żałuję. Wolę być Izaurą w domu, a nie w Urzędzie.
Wybzykanie domowe bywa przyjemniejsze.
Po co mi poczucie zgwałcenia.Pa.
+4 #32 Miłośnik magistratu 2012-04-26 12:37
Cytuję dziadunio:
@Miłosnik
...oni rzeczywiście myślą ze wystarczy być :lol:

Dziadunio, oni to doskonale wcielają w życie już od lat.

Cytuję dziadunio:
Jeżeli radni dobiorą się do archiwum wadowickiego szpitala, jak nic anulują Klinowskiemu akt urodzenia i będą mogli twierdzić że nigdy o takim nie słyszeli :lol: :lol:

Taa, a myślisz, że nas nie wykasują? Ze mnie zrobią NRD-owca a z Ciebie... Żyda. Będziemy musieli emigrować do Czech.
+3 #33 - 2012-04-26 13:10
Białoruś pełną gębą! Ciekawe co na to Miller? Jerzy, nie Leszek. :)
+23 #34 - 2012-04-26 13:13
Zgłaszam wniosek o zaproszenie wojewody na najbliższą sesję! Kto jest za, proszę nacisnąć plusik, kto przeciw minusik! :)
+5 #35 franzniekafka 2012-04-26 13:19
a po co wojewoda ma być na sesji - on ma to gdzieś co się w tym miasteczku papieskim dzieje, podobnie jak i w wielu małych gminkach tego powiatu
-18 #36 Ryszard J. 2012-04-26 14:48
,

W końcu radni położyli tamę kłamstwom opozycji lewicowej

Jest bat na fałszywe pomówienia

Kolejne prześcieradło pożółkło w spoconych rękach opozycji
-6 #37 wicek 2012-04-26 14:52
A radny Klinowski to cholerka czas na pisanie komentarzy ma, a na sesji go nima....jakże to tak? Potem jęczy , że malo kaski mu dają ! Do roboty..siedzie c na 4 literach...sluc hac...robić , bo z gadania to....wielkie g panie !
-9 #38 xyntia 2012-04-26 15:18
Klinowski ciągle przeciwko czemuś protestuje lub coś krytykuje. Niech w takim razie przedstawi swoje kontrpropozycje pod publiczny osąd.
-1 #39 Vipas Vipas 2012-04-26 16:02
Cytuję Ryszard J.:
,

W końcu radni położyli tamę kłamstwom opozycji lewicowej

Jest bat na fałszywe pomówienia

Kolejne prześcieradło pożółkło w spoconych rękach opozycji

Na jednym prześcieradle to nawet obraz na procesje namalowali tylko gdzie one dzieło się znajduje.
+13 #40 Mateusz Klinowski 2012-04-26 17:12
Cytuję xyntia:
Klinowski ciągle przeciwko czemuś protestuje lub coś krytykuje. Niech w takim razie przedstawi swoje kontrpropozycje pod publiczny osąd.


Dzisiaj na sesji radna Kamińska miała złożyć w moim imieniu wnioski i inne "konstruktywne" propozycje. Uniemożliwiono jej to.

Tak wygląda szara (kolorowa?) rzeczywistość RM.
+16 #41 trochę gorszy 2012-04-26 18:01
ZAPROSIĆ WOJEWODĘ NA RADE!! NIECH WIDZI CO SIĘ TU WYPRAWIA TO TRZEBA NAGŁOŚNIĆ
+10 #42 kolanko 2012-04-26 18:08
Ruła wystrzelił niczym ruła pod szpitalem
+20 #43 ANTONI 2012-04-26 19:08
"NAJAKTYWNIEJSI " radni to KUZON I STOPA Z KLECZY. Mieszkańcy Kleczy ! obudźcie się w końcu bo nasi radni niestety prześpią całą kadencję
-9 #44 Współczujący Współczujący 2012-04-26 19:34
A gdzie zarobki Pana Mateusza Klimowskiego ?? albo tego portalu jak już operujemy danymi.
-13 #45 mieszkanka 2012-04-26 19:54
A ja z tego co czytam to opozycję lewicową szlak trafia że nic nie mogą wszystko im się wali. To tak samo jak w sejmie mniejszość nie ma racji. Więc do roboty opozycja nie krytykować w internecie bo poza paroma osobami nikt tych wypocin waszych nie czyta.Czy wy wogóle lubicie to nasze miasto chyba nie.
-11 #46 znajomy 2012-04-26 19:58
Klinowski już tu kiedyś ktoś pisał że jesteś narcyz i to się zgadza cały narcyz z ciebie. Jak mieszkasz w Krakowie to tam się uaktywnij a nasze miasto zostaw w spokoju jak ci nic nie pasuje.
+7 #47 Mieszkaniec Gminy 2012-04-26 20:03
Cytuję współczujący:
A gdzie zarobki Pana Mateusza Klimowskiego ?? albo tego portalu jak już operujemy danymi.


Co Ty ślepy jesteś?
+6 #48 - 2012-04-26 20:31
Czytać nie umiesz? To wracaj do podstawówki!

I bierz się za minusowanie ze swoich 10 kont, co sobie pozakładałeś. Bardzo się tym przejmę, jak zawsze.
-9 #49 Karol W 2012-04-26 21:30
Aleście dostali wciry! Rurą w cztery litery! Hi, hi, hi! Dobrze wam tak. Ten wasz guru jeszcze Was wpędzi w kłopoty, zobaczycie. A gdzież to się podziała reszta tzw. inicjatywy, ten od proszków do prania i komornik?
-12 #50 ESS 2012-04-26 22:51
Moim zdaniem Klinowski prowadzi akcję w stylu korporacyjnych gierek psychologicznyc h, któe czasem robią na szkoleniach. To ONO=- źli JA - Dobry. Trochę racji co do RM ma ale sposób argumentacji wskazuje na prawdziwe cele: wytłumaczenie się z nieobecności i braku inicjatywy na sesjach.Ale wadowicka lewica tak jest umęczona rządami prawicy, że łyka jak pelikany wszystko co MONDRY DOHTUR Z WIELKIEGO ŚWIATA im wkłada do głowy. Klinowski to socjotechnika i pustka ideowa. A te parę tysiaków piechotą nie chodzi.Doktoran ci często zarabiają mniej od budowlańców.
+6 #51 Korneliusz prawy 2012-04-27 07:31
Panie rzeczniku przecież to nie tak miało być z tą Polską Samorządową.
Kazda ze stron uprawia CYRK
A Radny Ku....on ma to w nosie!
+8 #52 Dziadunio Dziadunio 2012-04-27 07:46
Panie przewodniczący Szczur - pan weźmie i pan pojedzie do Watykanu, do Sekretariatu Stanu bądź Tajnego Archiwum Watykańskiego i pan wykreśli z dokumentów zarzuty Trybunału Rzymskiej Inkwizycji przeciwko Galileuszowi.

Nie no, nie tak gumką myszką.
Tak tylko, symbolicznie :D :D :D
-5 #53 Copperfield. Batory 2012-04-27 08:25
A gdzie zarobki Pana K. i Pani R. Panie Klinowski, czy oni są nietykalni czy Ty grasz w bambuko, bo już Ci przestajemy wierzyć
-16 #54 Ryszard J. 2012-04-27 10:56
To skandal jak się ten Klinowski tłumaczy. On dalej nie chce nic zrozumieć i idzie w zaparte.

Klinowski powinien jeszcze przeprosić radnych za te obraźliwe słowa.
+1 #55 Motyl 2012-04-27 12:21
Panie Mateuszu,
cieszę się, że zobrazował nam Pan obecną sytuację w samorządzie. Popieram Pana za to, że chce się Panu walczyć z tymi "wiatrakami".
Jednak nasuwa mi się jedno pytanie co z przyszłością naszej prowincji a konkretnie jak obecnie wygląda sprawa BDI. Czy może Pan poświęcić trochę swojej energii na wyjaśniejnie bądz przyśpieszenie tej inwestycji... Ja wiem, że temat jest dla Pana niewygodny, ale poniekąd jest Pan odpowiedzialny za upadek tej sprawy!!!!
Ta inwestycja to przyszłość dla naszego regionu /nowe rynki pracy, rozwój infrastruktury budowalnej, więcej turystów i więcej pieniędzy/. Komu jak komu ale Panu nie trzeba tłumaczyć, że ta inwestycja uchroniłaby nas od KRYZYSU!!! CO PAN NA TO?
+9 #56 Mateusz Klinowski 2012-04-27 13:05
Cytuję Motyl:
Panie Mateuszu,
cieszę się, że zobrazował nam Pan obecną sytuację w samorządzie. Popieram Pana za to, że chce się Panu walczyć z tymi "wiatrakami".
Jednak nasuwa mi się jedno pytanie co z przyszłością naszej prowincji a konkretnie jak obecnie wygląda sprawa BDI. Czy może Pan poświęcić trochę swojej energii na wyjaśniejnie bądz przyśpieszenie tej inwestycji... Ja wiem, że temat jest dla Pana niewygodny, ale poniekąd jest Pan odpowiedzialny za upadek tej sprawy!!!!
Ta inwestycja to przyszłość dla naszego regionu /nowe rynki pracy, rozwój infrastruktury budowalnej, więcej turystów i więcej pieniędzy/. Komu jak komu ale Panu nie trzeba tłumaczyć, że ta inwestycja uchroniłaby nas od KRYZYSU!!! CO PAN NA TO?


Połączenie Wadowice-Kraków to dla mnie sprawa priorytetowa, stąd od początku kadencji zabiegam o zajęcie się Rady tematem. Niestety, bez skutku. Więcej przeczyta Pan w moim liście, który zamieszczono tutaj:

http://inicjatywawadowice.pl/?p=675

List ten skierowałem do Radnych, ale Szczur uniemożliwił jego odczytanie i jestem pewien, że radnym go nie przekaże. Tak wygląda praca w radzie.

Cytuję Ryszard J.:
To skandal jak się ten Klinowski tłumaczy. On dalej nie chce nic zrozumieć i idzie w zaparte. Klinowski powinien jeszcze przeprosić radnych za te obraźliwe słowa.


Po pierwsze, powinien Pan zapoznać się z opinią Zofii Siłkowskiej o sprawie - ona nie ma wątpliwości, do kogo skierowane były obelgi w "rezolucji". Na marginesie, nawet, jeżeli założyć, że nie dotyczyły one Siłkowskich, czy to normalne, że Rada Miejska uchwala obelgi?

Po drugie, jestem członkiem Komisji Rewizyjnej, ta zaś nie zajmuje się niczym, członkowie nie mają nawet pełnomocnictw do kontroli.

Po trzecie, przeprosić to powinni radni-bezradni, wasale pobierający diety i zajmujący się jedynie kryciem bezprawnych praktyk rządzącej kliki.

Po czwarte, dla łamania prawa tolerancji nie będzie.
-22 #57 Ryszard J. 2012-04-27 13:39
Ciebie gościu mocno zmęczyło to rajcowanie za podatników pieniądze.

Czy możesz jeszcze kogoś zadziwić z ta swoją dialektyka marksistowską?

Myślę, że nie.

Skończy się to żałosne pajacowanie i wadowiczanie odpoczną.
+11 #58 Dziadunio Dziadunio 2012-04-27 14:54
To o czym pisze w liście do radnych Klinowski, każda pojedyncza sprawa którą tam wymienia, w prywatnej firmie spowodowała by natychmiastowe wywalenie managera, prezesa czy inną odpowiedzialną osobę na bruk.

Wszystkie łącznie powinny zmusić do odejścia najbardziej nawet gruboskórnego polityka.

Bądź oczywiście do natychmiastoweg o procesu sadowego wytoczonego Klinowskiemu przez osoby tam wymienione.


Niestety - nasi lokalni politycy są impregnowani, nawet na porywy honoru.
+22 #59 Zofia Siłkowska 2012-04-27 15:00
Na sesji RM , jaka odbyła się wczoraj w Choczni, radni ustami pana Ruły, a właściwie pana Kotarby, bo on podał radnemu te materiały do odczytania , po raz kolejny użyli pokrętnych tłumaczeń w sprawie zeszłorocznej rezolucji.A ja stale zadaję to samo pytanie : kogo poza mną i moją siostrą oskarżono o próby zakłócenia uroczystości beatyfikacyjnyc h? Powoływanie się na jakieś ulotki , których nikt na oczy nie widział, a nawet o nich nie słyszał, na dodatek wspomniano o tym ponad miesiąc po rzekomym wydarzeniu, pozwala przypuszczać, iż była to prowokacja szyta bardzo grubymi nićmi przez "działaczy magistratu". Wczorajsze zachowanie tych "zawsze wiernych" wskazuje, że usilnie czyni się próby podtrzymywania kłamstw, byle nie dopuścić do powiedzenia publicznie słowa "Przepraszam"! Tak wygląda ta zakłamana większość w radzie miejskiej , która w imię wierności własnym korzyściom, a nie naukom naszego Błogosławionego , jest w stanie podtrzymywać obelżywe opinie i fałszywe oskarżenia!
-18 #60 Rezolucja jest dobra 2012-04-27 15:46
W przeddzień beatyfikacji Jana Pawła II, w nocy z soboty na niedzielę, nieznani sprawcy rozwiesili w Wadowicach anonimowe plakaty kwestionujące świętość Jana Pawła II i atakujące Kościół. Również w Internecie pojawiły się treści i materiały, w których autorzy, także z Wadowic, korzystając z wolności słowa i anonimowości znieważają zmarłego papieża. To nie do wiary, ale jeden z nich napisał, cyt.: „Zostaniemy pierwszym miastem na świecie, którego patronem będzie m.in. żarliwy obrońca pedofilii, faszyzmu i złodziei żerujących na ludziach chorych, kalekich i starcach. I wiedzą o tym nie tylko ateiści, ale ogromna rzesza chrześcijan i katolików, która sprzeciwiała się procesowi beatyfikacyjnem u Wojtyły jeszcze przed kompromitującym ogłoszeniem go błogosławionym. ” Natomiast inny „krytyk” przyrównuje Kościół do trupa.

Nieoczekiwanie Wadowice stały się areną, na której przeciwnicy Kościoła próbują rozpowszechniać antyklerykalne treści atakujące Jana Pawła II i podważające jego autorytet.


Odnośnie rezolucji, można jedynie stwierdzić, że rezolucja była bardzo potrzebna i jest prawdziwa.
+7 #61 MC 2012-04-27 16:46
Cytuję dziadunio:


Niestety - nasi lokalni politycy są impregnowani, nawet na porywy honoru.

Nie tylko politycy. Spróbuj się pan umówić z kimkolwiek w Wadowicach na honorowy pojedynek. Honor? Spadaj , pozwę cię i poskarżę mamie - usłyszysz od niejednego
0 #62 trochę gorszy 2012-04-27 18:26
Cytuję MC:
Cytuję dziadunio:


Niestety - nasi lokalni politycy są impregnowani, nawet na porywy honoru.

Nie tylko politycy. Spróbuj się pan umówić z kimkolwiek w Wadowicach na honorowy pojedynek. Honor? Spadaj , pozwę cię i poskarżę mamie - usłyszysz od niejednego


Bogumił Bogumił ?
-16 #63 Współczujący Współczujący 2012-04-27 18:58
Ciekawi mnie jedno, Pan radny tak wylicza co do grosza innym, a sobie to wyliczył około 81. tyś. Poza tym, co oznacza, "...że w doszły słuchy, że na radzie miasta...". Czyżby Pana Klinowskiego nie było ? A cóż to się stało, ostatnio zapraszał Pan mieszkańców na komisję oświaty i ochrony zdrowia, nie było Pana na niej, teraz było coś ważniejszego od sesji ?! Mamy się zacząć martwić, że Wadowice zeszły na boczny plan ?
-14 #64 znajomy 2012-04-27 19:11
Czy wy tego nie widzicie, przecież klinowski sobie z was bimba. Ma gdzieś sesje czy komisje z daleka od naszego miasta pisze przez internet głupoty.
+10 #65 Dziadunio Dziadunio 2012-04-27 19:56
@MC

Cóz, czasy honorowych pojedynków to dziś przebrzmiała już przeszłość. Zresztą nie wiem czy pan wie ze kodeks spisany przez Boziewicza nie wszystkich uznawał za zdolnych do żądania i dawania satysfakcji honorowej.

Taki na przykład bluzgający anonimowo kocicho byłby z grona ludzi honorowych wykluczony.
+11 #66 Komuch 2012-04-27 20:00
A ja mam wielką nadzieje, że dzięki działaniom Inicjatywy Wolne Wadowice, Ruchu Palikota, Racji Polskiej Lewicy, wreszcie ludzie po tylu latach, przegonią panią Filipiak (która od tylu lat ma piękny sposób na swoje życie) i jej świtę. Dobrze mówi Palikot. Takie stanowiska powinny być kadencyjne razy maks. dwa, bo później mamy patologię. Dalszych sukcesów panie Mateuszu życzę.
-13 #67 Współczujący Współczujący 2012-04-27 20:19
Panie Komuch, dziwną ma Pan definicję "sukcesów". http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,CBOS-poparcie-PO-i-PiS-bez-zmian-traci-PSL-i-Ruch-Palikota,wid,14425516,wiadomosc.html?ticaid=1e594
-13 #68 Aldona Eris 2012-04-27 20:35
Panie Współczujący - stawiam piwo!

Panie komuch, a ja mam wielką nadzieję, że ktoś pogoni w końcu z naszego kraju wszystkich komunistów!

Komunistyczna Partia Chin przyjmie Pana z otwartymi rękami :)
+6 #69 aqq 2012-04-27 20:37
@ Ryszard J. vel stasek 2700 vel kocicho,

Ćwoku z huty- na dopalaczach jedziesz czy już na amfie?
+1 #70 Aldona Eris 2012-04-27 20:46
Widziałam zdjęcia z wczorajszej sesji i mam serdeczną prośbę do "I Voo Voo" -

Czy można byłoby wydrukować kilka moich postulatów na prześcieradle? Oto propozycje:

1. Żądamy dostępu do ciepłego morza!

2. Żądamy pomnika dla Ryśka z Klanu i Hanki Mostowiak!

3. Żądamy bezpłatnego butaprenu!

4. Żądamy paczkowanego węgla dostarczanego na koszt prezydium mieszkańcom w przesyłkach kurierskich!

5. Żądamy obowiązkowego parkowania przyjezdnych tylko na wyznaczonych prywatnych parkingach!

7. Żądamy wolności dla sprzedaży denaturatu bez akcyzy i zezwoleń!

8. Żądamy intronizacji Króla Juliana!

Za uwzględnienie moich postulatów, będę zobowiązana :)
-4 #71 trochę gorszy 2012-04-27 21:33
panowie miejcie trochę honoru i zaczynajcie swoje wypowiedzi od "łubu dubu niech żyje nam pani prezes naszego klubu"
+20 #72 mieszkanka1 2012-04-28 00:18
Muszę to tutaj napisać bo na konkurencji redaktorek cenzuruje wpisy.
Polecam zapoznać się z treścią "listu radnego Klinowskiego"
Jeżeli to prawda co tam pisze to do UM powinien zapukać prokurator, jeżeli Klinowski kłamie to pani burmistrz i wielu innych powinni wytoczyć mu proces!!!
Dlaczego tak się nie dzieje, możemy się domyślać bo w tych Wadowicach to jedna sitwa.
Sycylijska ośmiornica przy tych rządach (po 20 latach władzy tej samej grupy) to pikuś.
+8 #73 Dziadunio Dziadunio 2012-04-28 08:16
@Drakula

Na koszt kogo? Prezydium???

Albo jest was dwie - idealnie pasuje mi układ babcia z wnuczką - albo czegoś tu nie rozumiem :)

P.S Króla Juliana ewentualnie można próbować zdetronizować - intronizowanie to jak próba zmoczenia wody :) :) :)
+9 #74 Kaśka 2 2012-04-28 08:21
Cyt. P. Klinowski - "postanowił wykreślić kilka moich wypowiedzi z protokołów poprzednich sesji, argumentując, że były one nieprawdziwe." - jeżeli tak dosłownie postanowili, to są to tumoki i analfabeci nie rozumiejący co piszą i mówią.
Otóż jak może wypowiedź być nie prawdziwa skoro odnośnie do niej jest uchwała? Wypowiedź była prawdziwa bo zaistniała lecz może nie zawierać prawdy, a to już jest różnica.
-10 #75 @Kaśka 2 2012-04-28 14:18
@Cytuję Kaśka 2:
Otóż jak może wypowiedź być nie prawdziwa skoro odnośnie do niej jest uchwała? Wypowiedź była prawdziwa bo zaistniała lecz może nie zawierać prawdy, a to już jest różnica.


Wypowiedzi te nie zawierały prawdy i dlatego będzie to zaznaczone w protokole z poprzedniej sesji przy tych wypowiedziach.
+6 #76 Stanisław Kliś 2012-04-28 18:20
Witajcie.
Poczekam na relację video z tej sesji.
Ale,ale czytałem (w różnych źródłach) że uchwała była "O WYKREŚLENIE .... " a to znowu jakoby cóś manipulacja protokołami.
Miłego Wieczoru tyż Staszek.
+10 #77 kopi 2012-04-28 21:56
A za co KOPACZ wziął ze starostwa w 2011 roku aż 7 919,94 ???? Czy może za życzenia świąteczne. Redaktor czy żebrak????????
+30 #78 Mateusz Klinowski 2012-04-29 14:16
Szkoda mi czasu na odpowiadanie na wszystkie zaczepki, z których część świadczy jedynie o chęci "szukania dziury w całym" (Współczujący). Jedna kwestia wymaga jednak zastanowienia. Pojawiły się głosy, że rezolucja-wygłu p była "bardzo potrzebna". Oto jeden z nich.

Cytuję Rezolucja jest dobra:
W przeddzień beatyfikacji Jana Pawła II, w nocy z soboty na niedzielę, nieznani sprawcy rozwiesili w Wadowicach anonimowe plakaty kwestionujące świętość Jana Pawła II i atakujące Kościół. (...) Nieoczekiwanie Wadowice stały się areną, na której przeciwnicy Kościoła próbują rozpowszechniać antyklerykalne treści atakujące Jana Pawła II i podważające jego autorytet. Odnośnie rezolucji, można jedynie stwierdzić, że rezolucja była bardzo potrzebna i jest prawdziwa.


Bardzo proszę o ujawnienie się świadków (nazwisko, kontakt), którzy widzieli wspomniane plakaty. Świadkowie ci wydają się niezbędni, aby wykazać, że 19 radny Rady Miejskiej nie jest po prostu stadem baranów bez własnego zdania, w ciemno podpisujących brednie podsuwane im pod nos przez carycowego Kocicha.

Zaznaczam również, że w treści rezolucji nie ma mowy o "nieznanych sprawcach", lecz o "pewnych osobach reprezentującyc h środowiska skrajnie lewicowe" i "popadających w obsesje, dewiacje, narkomanię". Radni więc dokładnie wiedzieli, o kim piszą. Wypieranie się tego teraz jest żałosne.

Przypominam również, że na tej sesji RM pytałem o autora i adresata "klątwy". "Tego nigdy się Pan nie dowie" - powiedziała Caryca odnośnie pytania pierwszego. "Czuje się Pan adresatem?" - odnośnie drugiego.

"Siostry Siłkowskie na pewno się poczują" - odpowiedziałem.

Nikt nie zaprzeczył, nikt nie skomentował. O żadnych plakatach kwestionujących świętość JPII w rezolucji, ani na sesji nie było mowy.
+15 #79 Liczydło 2012-04-30 10:36
Panie Mateuszu niech Pan sprawdzi Ramosów, tak jak w wypadku Makuchów -razem.
Okaże się ile wart jest POdział rodzinny POlityczny.
On Wiesław Ramos dyrektor krytej pływalni w PO, ona Grażyna Ramos kierownik wydziału w Urzędzie Miejskim, szefowa w PiSie.
Wtedy zobaczycie dlaczego PiS w Wadowicach POpierał w wyborach na burmistrza Ewę Filipiak.
Coś za coś.
Założymy się, że są krezusami finansowymi?
+8 #80 zen 2012-05-01 19:33
tak czy siak to jest skandal, żeby prawie poseł dostawał mniej kasy niż mops!
+13 #81 ja 2012-05-01 21:53
a pracownicy wodociągów zarabiają średnio 1600-1700 na rękę za prace na mrozie w deszczu,w błocie i w ściekach
+8 #82 Dodawaczkomentarzy 2012-05-01 23:16
pozdrowienia dla Henryka Odrozka, najbardziej pracowitego radnego obok Michała Ogiegły.
+2 #83 alibaba 2012-05-04 18:37
W Andrychowie sesje odbywają się ZAWSZE w ostatni czwartek miesiąca. Od wielu lat! Niezależnie od tego, jaka opcja miastem rządzi!
+1 #84 Dodawaczkomentarzy 2012-05-04 19:05
Cytuję alibaba:
W Andrychowie sesje odbywają się ZAWSZE w ostatni czwartek miesiąca. Od wielu lat! Niezależnie od tego, jaka opcja miastem rządzi!

I co w związku z tym?
+6 #85 alibaba 2012-05-04 22:28
Ano to, że radni mogą zaplanować z dużym wyprzedzeniem plan pracy. Bo nie każdy radny jest zatrudniony na stanowisku zależnym od UM, gdzie może urwać się z pracy gdy burmistrz pozwoli. Część studiuje, pracuje w Krakowie itd.
Ustalenie "raz na zawsze" terminu, pozwoliłoby zaplanować zajęcia do sesji. Inną sprawą jest, że w wielu gminach (np. Tomice)sesje są w godzinach popołudniowych.
+7 #86 Mateusz Klinowski 2012-05-04 23:50
Cytuję alibaba:
Ano to, że radni mogą zaplanować z dużym wyprzedzeniem plan pracy. Bo nie każdy radny jest zatrudniony na stanowisku zależnym od UM, gdzie może urwać się z pracy gdy burmistrz pozwoli. Część studiuje, pracuje w Krakowie itd.
Ustalenie "raz na zawsze" terminu, pozwoliłoby zaplanować zajęcia do sesji. Inną sprawą jest, że w wielu gminach (np. Tomice)sesje są w godzinach popołudniowych.


Naprawdę, nie ma się nad czym rozwodzić - jest tylko jeden powód, dla którego sesje w Wadowicach organizowane są w przypadkowych miejscach, do tego się nie nadających, i horrendalnych terminach, do ostatniego momentu utrzymywanych w tajemnicy:

CZYSTA SZCZURZA ZŁOŚLIWOŚĆ.

Czasem dla niepoznaki zwana "demokracją po Wadowicku".

Ps. Nadal czekamy na zgłoszenie się kogokolwiek, kto widział plakaty, przeciwko którym protestowała Rada Miejska, jak teraz część jej członków twierdzi. Prognozuję, że świadkowie mogą się objawić w osobach Krzysia (podejrzał z jaskini) i Statycznego, Satyrycznego Pietrka (zobaczył w podwórkowej telewizji).
+5 #87 majka 2012-05-07 21:29
Nic nie robią tylko wydają rezolucje,efekt tego będzie taki,że skończy się to wszystko lokalną rewolucją .
+6 #88 majka 2012-05-07 22:25
Moim marzeniem byłoby wysłuchanie Przewodnicząceg o Szczura czy on wie co to jest rezolucja ,wydaje mi się ,że nie wie.
+4 #89 trochę gorszy 2012-05-07 23:49
Cytuję majka:
Moim marzeniem byłoby wysłuchanie Przewodniczącego Szczura czy on wie co to jest rezolucja ,wydaje mi się ,że nie wie.


Przewodniczący WIE - następne pytanie!
+4 #90 - 2012-05-08 09:37
Równie ciekawie wyjaśniłby chyba pojęcie demokracji.
+1 #91 - 2012-05-08 10:39
Ja mam emeryturę, ja już nic nie muszę... wiedzieć!
+4 #92 lipek 2012-05-14 08:10
- Wiesław Ramos (Pływalnia Delfin): 150 tys. zł + żona Grażyna Zausznica, szefowa PiS, kierownik wydziału U.M.czy to się nie równa grubo ponad 250 tys ?
A czy W.Ramos w godzinach pracy nie nadzorował prywatnej budowy jako prywatna firma? Czy to nie ten pan był powiązany z odpowiedzialnoś cią za spadające stropy na budowanej sali gimnastycznej?
-2 #93 księżna Katja 2018-04-15 19:40
Chyba lepiej jest zarabiać 81 tysięcy złotych, mieć czyste ręce i sumienie, niż 150 tys. złotych i krzywdzić ludzi, ośmieszać miasto ale z drugiej strony ośmieszane radnych, kupowanie ich za przysłowiową czapkę gruszek to wcale nie jest zły pomysł. Ratlerki i Yorki biegające przy burmistrzu. Nic się nie zmieniło.
Obecny burmistrz wszedł w swoją rolę w iście mistrzowskim stylu. Ośmiesza nie miasto, nie tylko siebie, on ośmiesza ludzi, na których oddaliśmy swoje głosy w wyborach, pokazuje ich sprzedajność. Aż chce się przypomnieć jego własne przemyślenia o politycznych prostytutkach. Nie brak ich w najbliższym otoczeniu obecnego burmistrza. Ten smród roznosi się po całym zrewitalizowany m rynku, a najbardziej śmierdzi w Wydziale Promocji. Zaraz potem są wydziały Ochrony Środowiska, Infrastruktury i Rozwoju oraz Planowania Przestrzennego.
STRASZNY SMRÓD. Są to ludzie z Wadowic i Andrychowa.
z pozdrowieniami
księżna Katja

żadne sole trzeźwiące nie pomogą

Nie masz uprawnień do komentowania tego artykułu.