Uroczystą sesją władze powiatu wadowickiego podsumowały mijające 12 miesięcy. Wręczono urzędnikom
Władze powiatu wadowickiego podsumowały trzy lata kadencji

Uroczystą sesją władze powiatu wadowickiego podsumowały mijające 12 miesięcy. Wręczono urzędnikom i strażakom medale za długoletnią służbę. Nie zabrakło też części artystycznej, m.in. koncertu Orkiestry Reprezentacyjnej Straży Granicznej z Nowego Sącza. Wszystko to odbyło się z dużą klasą.

To już stało się tradycją ale to chyba dobry kierunek: we wtorek (19.11) władze powiatu wadowickiego podsumowały mijające dwanaście miesięcy, a także trzy lata swojej kadencji uroczystą sesją rady powiatu w Wadowickim Centrum Kultury, na którą zaproszenia były już rozsyłane od kilkunastu dni. Na sali zgromadzili się burmistrzowie, wójtowie, radni, szefowie powiatowych instytucji, dyrektorzy, pracownicy starostwa, lokalni biznesmeni, przedstawiciele mediów i mieszkańcy. 

Nie zabrakło dostojnych gości: senatora Andrzeja Pająka, wojewody Małopolskiego Jerzego Millera, radcy prawnego urzędu wojewódzkiego Mirosława Chrapusty czy posłanki PO Joanny Bobowskiej. Miłym ukłonem starostwa było także zaproszenie wadowickich blogerów i przedstawicieli Stowarzyszenia Inicjatywa Wolne Wadowice.

Sesję z niewielką tremą, która jednak dosyć szybko minęła, poprowadziła z dużym wdziękiem wicestarosta Marta Królik. Rozpoczął ją program artystyczny młodzieży z Ognisk Pracy Pozaszkolnej z Wadowic, Andrychowa i Kalwarii Zebrzydowskiej.

Przewodniczący rady powiatu Józef Łasak w swoim wystąpieniu przedstawił informację o pracy rady powiatu przez ostatnie dwanaście miesięcy. Podkreślił, że władze powiatu jako najważniejszy cel postawiły inwestycje w służbie zdrowia. Przeznaczono kwotę 13,3 mln złotych dla szpitala powiatowego w Wadowicach: rozbudowę o pięciokondygnacyjny pawilon łóżkowy E, budowę lądowiska dla helikopterów, modernizację i przebudowę pawilonu C. 8 mln złotych przeznaczono również dla ZZOZ w Wadowicach. Przewodniczący poruszył również problem transportu publicznego i sposobu jego finansowania. Jak dowiedzieliśmy się, przez rok odbyło się 8 sesji rady powiatu, w tym jedna uroczysta oświatowa. Podjęto 118 uchwał, z czego większość wniósł zarząd powiatu. Radni wnieśli też 34 interpelacji a frekwencja na radach wyniosła 94,5%.

Starosta wadowicki Jacek Jończyk w swoim przemówieniu ilustowanym zdjęciami na kinowym ekranie podsumował trzy lata działalności powiatu. Mówił o powołanym w 2012 konwencie wojtów, burmistrzów i starosty, który w mijającym roku spotkał się trzy razy a jego tematami była pomoc społeczna, transport publiczny, edukacja i służba zdrowia. Starosta chwalił też terminową budowę pawilon łóżkowego E i sposób jego finansowania, uruchomienie lądowiska dla śmigłowców ratowniczych a także osiągniecia uczniów powiatowych szkół (wysokie oceny na maturach i egzaminach). Powiat wadowicki można też pochwalić za transparentność: jest jednym z kilkudziesięciu samorządów powiatowych w Polsce, który upublicznił zawierane z nim umowy. Starosta podkreślił również, że będzie budował sprawy samorządowe i rozmawiał o nich z każdym, kto ma o nich coś mądrego do powiedzenia. To miła retoryka, pokryta w dodatku czynami, której chyba trochę brakuje innym samorządowcom...

Wojewoda Małopolski Jerzy Miller wręczył w imieniu prezydenta Bronisława Komorowskiego dwunastu urzędnikom i strażakom medale za długoletnią służbę a w krótkim, świetnym przemówieniu opowiadał o cięzkiej służbie samorządowca. 

Nie zabrakło również czegoś dla ciała: uroczystej sesji towarzyszyły też stoiska w holu Wadowickiego Centrum Kultury, na których można było skosztować ciepłych i zimnych napojów oraz przysmaków. Chyba największym powodzeniem cieszył się żurek Stowarzszenia Kół Gospodyń Wiejskich "Nowoczesna gospodyni" z Brzeźnicy.

(MG)
(zdjęcia: Krzysztof Cabak)




NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

+6 #1 Czik Misiek 2013-11-19 21:46
Meh misiaczki takie dobre wow kadencja taka udana tyle zrobione ludzie tacy szczęśliwi władza taka społeczna wow

^^
+16 #2 alkoholik 2013-11-19 22:01
Pijaczka była? Wiecie coś na ten temat?
+13 #3 shot 2013-11-19 22:06
Cytuję alkoholik:
Pijaczka była? Wiecie coś na ten temat?


A gdzie mogła być pijaczka ? No przecież nie na uroczystości...
+17 #4 Obywatel Wadowic 2013-11-19 22:42
Starosta w dobrym przemówieniu wspomniał o kilku niemal zapomnianych w naszej gminie słowach. DIALOG, TRANSPARENTNOŚĆ , FACHOWOŚĆ.

A nasi miejscowi włodarze co zaprezentowali ? Jak zwykle bojkot.
+15 #5 Miłośnik magistratu 2013-11-19 23:04
Wszystkiego najlepszego dla Sewerynów i Elżbiet. Wasze zdrowie.
-14 #6 Wielcy blogerzy 2013-11-20 00:35
Jesteście miałcy
-10 #7 Ot co 2013-11-20 00:41
chamstwo i buta to przymioty jakie spotkasz na Batorego
+12 #8 Halinka 2013-11-20 07:20
Pytantanko.Ile peniędzy z naszych podatków kosztowała to imprezka lansująca starostę prze zbliżającymi się wyborami.
+8 #9 jsk 2013-11-20 07:27
W ubiegłym roku starostwo zorganizowało identyczną imprezę,która podsumowywała dwa lata działalności starosty i jego ekipy.No właśnie ile ten piar kosztuje podatnika?
+14 #10 Dramatyczna sesja 2013-11-20 08:41
We wtorek kolejna sesja Rady Miasta w Wadowicach.

Radni uchwalą znaczący wzrost zadłużenia gminy. Burmistrz pracuje Rada pracuje a budżet leci na pysk.
-3 #11 Czarnuch 2013-11-20 09:14
Gdyby taką imprezę zorganizowała p. Filipiak to byście żądali jej dymisji. Posyoały by się argumenty, że dzieci chodzą głodne, w szkołach nie ma pomocy,nie ma sal gimnastycznych i td.- a ,,oni"robią taki pijar za nasze pieniądze. Czy starosta nie zauważył, że taka sama polityka PO doprowadza tę partie do upadku ? Jacku nie idź tą drogą. Nie pokazuj swojej buty względem dawnych przyjaciół z gminy dzięki którym coś osiągnąłeś. Imprezujesz w jednostce organizacyjnej Gminy Wadowice i nie zauważasz tego. Twoja zastępczyni, która pełniła rolę konferansjerki /wstyd/ zachowuje się cynicznie witając najpierw wójta Wieprza, a dopiero później burmistrza Wadowic. Teraz wiem, że jest to kontynuacja wydarzeń sprzed tygodnia, kiedy to dobór osób zaproszonych na otwarcie lądowiska ni był przypadkowy. Ja wiem , że niektórzy przyklasną takim zachowaniom. Ale czy tak powinno być ? Czy tak zachowuje się osoba kulturalna, która ma aspiracje rządzić miastem ? Przecież to jest kontynuacja znanej juz w Wadowicach polityki kłamstwa, obłudy i nienawiści, którą nasi mieszkańcy odrzucili w ostatnim referendum.
Poza tym, ciągłe podpieranie się naukami JP II przez lokalnych marnych polityków to lekka przesada.
Jednym słowem obłuda, zakłamanie i pijar - za nasze pieniądze.
-14 #12 Hipolit Kwass 2013-11-20 10:23
Dokonania władz powiatu wadowickiego to polityka"ciepłe j wody w kranie"i lansowanie się starosty za publiczne pieniądze.Dlate go zaczynam lubić Ewę Filipiak.
-4 #13 Ciekawski 2013-11-20 10:44
Podobaja mi sie działania Jończyka, ale trochę nie bardzo mogę je ogarnąc.

Facet robi dobrą robote nie tylko ze szpitalem, jest gościem, który wyciąga rękę do wszystkich środowisk. Do tego zadziwia takimi działaniami jak transparentnośc (punlikowanie umów ze starostwem), jak trzeba da głos (sprawa Kopacza i tego nędznego pisemka).

Odcina się od dworu wysuszałem mumii i jej spasionego kocicha.

Do czego to doprowadzi? Coś mi mówi, że szykuje się dobry kandydat na burmistrza. Jeśłi tak to od jakiegoś czasu przeżałosna Filipiakowa już może się pakować z pałacu. O Klinowskim nawet nie wspomnę, bo w ogóle nie ma do obecnego starosty startu...
+7 #14 Wernyhora 2013-11-20 10:54
Starosta ograł wadowicką lewice teraz rozgrywa IWW.A Wy naiwniacy dajecie się nabierać.
+9 #15 Dramatyczna sesja 2013-11-20 11:34
Cytuję Wernyhora:
Starosta ograł wadowicką lewice teraz rozgrywa IWW.A Wy naiwniacy dajecie się nabierać.


Najbardziej dał się nabrać Kocicho ;)
+12 #16 ja 2013-11-20 12:18
Czyżby miała nastąpić "nieoczekiwana zamiana miejsc"? I nowe stanowisko z-cy burmistrza dla p. M. Królik?
+14 #17 jj 2013-11-20 12:42
Moje spekulacje:

Wybory do PE: PiS ma problem, ponieważ obecni europosłowie z naszego okręgu nie są już w PiSie (Ziobro i Kowal). Być może wystawią Szydłową, jeśli tak, to ona z pewnością do PE wejdzie, a co za tym idzie będzie musiała odejść z Sejmu. Do Sejmu wchodzi wtedy... Filip Kaczyński?
W wyborach do PE może wystartować też Ewa Filipiak. Jeśli jednak nie wystartuje, albo wystartuje ale się jej nie uda wejść.... to wtedy wystartuje do... rady powiatu!
Tam z pewnością zostanie wybrana... i zostanie też wybrana nowym starostą.
A Jacek Jończyk wystartuje na burmistrza Wadowic i z pewnością również wygra.
Nastąpi więc wymiana stanowisk (czy ustalona między JJ i EF+SK?) między burmistrzem i starostą, zarobki są porównywalne więc nie ma problemu.
Pytanie, co stałoby się ze Stasiem. Mógłby zostać wicestarostą, ale to za dużo odpowiedzialnoś ć, wiec z pewnością nie. Na pewno jednak i dla niego odpowiednie (bezpieczne) stanowisko się znajdzie.
+5 #18 O 2013-11-20 13:09
@jj

To całkiem zgrabna konstrukcja. Z jednym tylko wyjątkiem. E. musiała by sporo stracić na realnej władzy. Starosta to jednak może zostać odwołany w każdej chwili i ma mniej stanowisk do dzielenia. A gdyby została posłanka to już praktycznie oznacza out.
+4 #19 jj 2013-11-20 14:08
No teoretycznie starosta może zostać odwołany, ale tak samo teoretycznie burmistrz może stracić poparcie radnych. Z tym że rzeczywiście Ewa jako starosta miałaby trudniej, musiałaby mieć poparcie nie tylko bezradnych z Wadowic, ale i innych miast powiatu, a o to już nie tak łatwo.

Jako europoseł władzy rzeczywiście nie ma, ale za to ma duże i łatwe pieniądze.

Wydaje mi się, że EF jednak da sobie spokój z PE i niestety dalej będzie działać na szczeblu lokalnym, pytanie tylko czy gmina, powiat czy może województwo?
+9 #20 Obeznany 2013-11-20 14:53
Pozwalniani młodzi nauczyciele, ponad 30-osobowe klasy w szkołach średnich, pocięte etaty obsługi szkół (administracja, sprzątaczki...) Niech nie pier... o sukcesach uczniów, bo to jeszcze jako-tako się trzyma dzięki nauczycielom, ale już te roczniki co trzy, dwa lata, i rok temu ZACZĘŁY szkołę za czasów Królikowej w gigantycznych klasach ośmieszą i powiat i gminę, i szkoły.
Już dzisiaj normalnie myślący rodzice wysyłają dzieci do szkół poza powiat! Najlepsi uciekają do Suchej, Krakowa, a zostają matołki przyjmowane do pierwszych klas szkół średnich byle by tylko klasy można było otworzyć!
+4 #21 @czarnuch 2013-11-20 15:07
Nie wypisuj urzędasie bzdur na kilometr czuć magistratem, jak wyajęło starostwo sale to za nią zapłaciło, EF nawet nie raczyła się na uroczystości pokazać więc o co ci chodzi.
+7 #22 belfer 2013-11-20 15:08
Prawda!Dokonani a starostwa to systematyczne niszczenie powiatowej oświaty.
+8 #23 ??? 2013-11-20 15:12
Jak by F poszła do sejmu to może zająć miejsce obok Elżbiety Kruk "coś tam, coś tam" :D
+9 #24 Broz Tito 2013-11-20 15:16
@belfer
Oświatę ma w d..pie ale za to kler ma w poważaniu.
+7 #25 jj 2013-11-20 16:29
przeczytajcie co plaszczyca naskrobal. Jak wiadomo glos plaszczycy jest glosem kotarby i filipiak. nagonka i niszczenie Jonczyka rozpoczete. Utrzyma sie na stanowisku starosty do konca kadencji?
+2 #26 a 2013-11-20 17:04
Cytuję jj:
przeczytajcie co plaszczyca naskrobal. Jak wiadomo glos plaszczycy jest glosem kotarby i filipiak. nagonka i niszczenie Jonczyka rozpoczete. Utrzyma sie na stanowisku starosty do konca kadencji?


nieee
+1 #27 a 2013-11-20 17:04
ale to mu się należy...
+5 #28 Danusia 2013-11-20 17:10
Niech Kocicho i asystenci z dworu lepiej zamilkną, bo może się okazać że nie ma dla niego (i dla nich) w powiecie i gminie miejsca, gdzie będzie (będą) tolerowany (i)!!!!!!
Jacek Jończyk i Marta Królik robią dobrą robotę, są normalnymi pokojowo nastawionymi, pracowitymi, rzetelnymi ludźmi, o czym wczoraj mówił Wojewoda Miller i tego caryca/ kreatura i kocicho /dyletant znieść nie mogą, bo oni nigdy nic nie robili, jeżeli nie ugrali przy tym swojej prywaty. Wadowiczanie, przejrzyjcie na oczy!!!!!
+18 #29 ??? 2013-11-20 17:31
Uczciwi ludzie brzydzą się magistrackimi kreaturami, którym podanie ręki budzi odrazę, sami na to zapracowali, teraz już tylko równia pochyła. Obstrukcja magistratu rozpoczęta.
+3 #30 Twój Ruch 2013-11-20 17:41
My nie damy się nabrać na populistyczne frazesy pana starosty.Poparc ia niech szuka z prawej strony sceny politycznejlub w SLD.
+12 #31 Kiczawa 2013-11-20 17:42
Program wyborczy [P]artii [O]szustów (2015) ??:
1.Straszenie Polaków PiS-em i powrotem IV RP przy pomocy stronniczych mediów.
2.Uległość Brukselskim i Moskiewskim władzom wzamian za poklepywanie po plecach.
3.Zmniejszenie bezrobocia poprzez wyjazdy Polaków do pracy w Anglii.
4.Utrudnienie dostępu do lekarzy oraz wydłużenie wieku emerytalnego do 70 lat, tym samym wielu Polaków zakończy swój marny, niewolniczy żywot i odciąży ZUS od wypłaty emerytur i rent.
5.Chwilowo darmowy "szczaw i mirabelki" dla wszystkich biednych aby uniknąć głodu.
6.Wypłacanie nieuzasadnionyc h nagród, premii dla wszystkich posłów i "kolesi".
7.Zwalczanie patriotyzmu i wartości takich jak Bóg, Honor, Ojczyzna.
8.Zamiatanie wszystkich afer i przekrętów pod dywan, które szkodzą jedynie słusznej partii władzy.
9.Walka z kościołem i ustawowe wprowadzanie dewiacji i zboczenia jako normy społecznej.
10.Zwiększenie biurokracji (czyt.urzędnicz ych pasożytów) aby rodziny, przyjaciele i znajomi mieli posady.
11.Fałszowanie wyborów (czyt."Ruskie Serwery").
12.Podporządkowanie sobie władzy wykonawczej, sądowniczej i mediów.
13.Eliminacja przeciwników politycznych (czyt."Seryjny Samobójca"), którzy mogą bardzo zaszkodzić całej partii lub jej członkom.
14.Nadużywanie pojęcia "Sprawiedliwość Społeczna",któr a nie ma nic wspólnego ze SPRAWIEDLIWOŚCI Ą, w celu naginania, a nawet łamania prawa.
15.Współpraca i legalizacja: NWO, GMO, Przymusowe Szczepienia, Chemtrails, Codex Alimentarius, Monsanto, Inwigilacja społeczeństwa, Depopulacja ...
+8 #32 Zenek rozenek 2013-11-20 18:08
@Halinka
A odpowiadam. Imprezka kosztowała 5 lub 7 tys. złotych dla 52-osobowej orkiestry i 5 solistów . Może to i dożo, ale na pewno NIC w porównaniu z imprezami Filipiakowej za 40 tysięcy na Rynku w Wadowicach!!!!!
+9 #33 camooora 2013-11-20 18:49
Cytuję Danusia:
Niech Kocicho i asystenci z dworu lepiej zamilkną, bo może się okazać że nie ma dla niego (i dla nich) w powiecie i gminie miejsca, gdzie będzie (będą) tolerowany (i)!!!!!!
Jacek Jończyk i Marta Królik robią dobrą robotę, są normalnymi pokojowo nastawionymi, pracowitymi, rzetelnymi ludźmi, o czym wczoraj mówił Wojewoda Miller i tego caryca/ kreatura i kocicho /dyletant znieść nie mogą, bo oni nigdy nic nie robili, jeżeli nie ugrali przy tym swojej prywaty. Wadowiczanie, przejrzyjcie na oczy!!!!!

Danusia przestań pisać bzdury. TO SĄ LUDZIE bez skrupułów i bez honoru . Dla władzy są w stanie zrobić wszystko. Nawet łby przefarbować na kasztanowo i zbełtać czuprynę niczym Ciciolina
+3 #34 yyy150 2013-11-20 18:56
Cytuję Wernyhora:
Starosta ograł wadowicką lewice teraz rozgrywa IWW.A Wy naiwniacy dajecie się nabierać.

z IWW NIE PÓJDZIE MU TAK ŁATWO bo tam wiedzą ze to podpucha. Jonczyka znają i wiedza ze to co mówi i to co robi należy rozumować odwrotnie . Myślę że IWW NIE PODDA SIĘ transparentnemu Jackowi i jego zastępcy który to ,,wszystko wie i na wszystkim się zna'
+9 #35 Rzecznik Magistratu 2013-11-20 19:30
Fotka 2 panisko jak zbity pies.
Fotka 2 nosek rośnie jak u Pinokia.
Co zostało nawywijane?
Nie zapewnił gali i odpowiedniego anturażu dla wielebnie panującej?
Czy okazało się, że niestety skrzypce już nie pierwsze?
Czy wyautowanie Rasia przynosi efekty?
Mam wrażenie, że już nie te latka, nie te siły, generalnie jakby do du.. było.
-3 #36 Mam nadzieję 2013-11-20 19:37
Cytuję yyy150:
Cytuję Wernyhora:
Starosta ograł wadowicką lewice teraz rozgrywa IWW.A Wy naiwniacy dajecie się nabierać.

z IWW NIE PÓJDZIE MU TAK ŁATWO bo tam wiedzą ze to podpucha. Jonczyka znają i wiedza ze to co mówi i to co robi należy rozumować odwrotnie . Myślę że IWW NIE PODDA SIĘ transparentnemu Jackowi i jego zastępcy który to ,,wszystko wie i na wszystkim się zna'

Mam nadzieję...I mam nadzieję, że inni nie "wypłyną" na fali czy na grzbiecie ciężkiej pracy Mateusza.
+11 #37 majka 2013-11-20 19:37
@yyy150
Nie popadajmy w paranoję i przestańmy szukać spisków, to ładnie, że IWW została zaproszona, przecież takie stowarzyszenie istnieje i tylko magistraccy je ignorują, nie można działać będąc ze wszystkimi skłóconym bo to prosta droga do upadku.
+6 #38 Mateusz Klinowski 2013-11-20 20:16
Jest czymś niespotykanym w polityce, aby w sposób uroczysty świętować 2-gą czy 3-cią rocznicę własnego stanowiska. Poczęstunek, koncert - to zakrawa na żart wobec "doniosłości" dokonań tego zarządu i sytuacji wielu mieszkańców powiatu.

Pamięć ludzka jest zawodna, pamięć ludu krótka, więc tym bardziej warto sobie co nieco faktów przypomnieć:

http://inicjatywawadowice.pl/category/afery-wadowic/szpital-w-wadowicach/

Imprezę oceniam jako zdumiewającą zagrywkę piarową, wstęp do kampanii wyborczej 2014 roku. Co prawda nie wiadomo jeszcze, w jakiej roli obecny starosta w niej wystąpi, ale chciałbym zwrócić uwagę na pewien szczegół.

Inicjatywa Wolne Wadowice podejmuje społecznie działania na rzecz zmiany lokalnej rzeczywistości, włącznie z organizacją referendum. Członkowie ponoszą straty finansowe, ciągani są po sądach, opluwani przez media władzy. Jacek Jończyk w tym czasie organizuje bankiety i... pobiera sowite wynagrodzenie, wyczekując na wybory, aby bezpośrednio przed nimi zająć odpowiednie pozycje. Z Ewą lub przeciw niej, jeżeli tak będzie lepiej.

Czy w ten sposób postępuje "mąż stanu" pragnący zmian w Wadowicach?

Jaki rzeczywisty gest podjął starosta, aby przeciwstawić się Ewie Filipiak? Na razie zadeklarował "namysł" nad finansowaniem gazetki Kopacza (po 3 latach) oraz zaprosił kilka osób na poczęstunek.

Owszem, Pan Starosta uprawia prowincjonalną politykę w sposób kulturalny, jest osobą, z którą można się nie zgadzać i nadal dyskutować (tutaj istotnie widać przepaść pomiędzy Ewą Filipiak a nim), ale to wszystko forma. A jaka jest treść?

Gdy spojrzymy na treść działań, a nie pozorami:

Jacek Jończyk = Ewa Filipiak.

Po prostu.

Jedyną alternatywą dla układu jest komitet, w którym dominować będą niepowiązani z sitwami i już angażujący się w działania mieszkańcy. I taki komitet stworzy nie Jacek Jończyk czy Ewa Filipiak, ale - mam nadzieję - nasze stowarzyszenie.

I to jest nasza, realna obietnica, którą konsekwentnie od 2010 roku składamy Wam - mieszkańcom.
-3 #39 a 2013-11-20 20:44
@Mateusz Klinowski

to może najpierw sam przekonaj swoich zwolenników, a wręcz jedną "wyznawczynię " - majkę, by nie pisała po forach peanów na cześć, bo nie wiem co lepsze - Filipiak, czy Jończyk (majce muszę wytłumaczyć - to ironia)
-6 #40 yyy150 2013-11-20 20:46
Mateusz w 100% się z tobą zgadzam.
-3 #41 Mateuszu, 2013-11-20 20:46
Zgadza się!!!
+9 #42 majka 2013-11-20 20:59
@a
Nie jestem niczyją wyznawczynią, a piszę tak, ponieważ takie jest moje zdanie i moja opinia, ty możesz mieć inną twoje prawo,świat nie jest czrno biały, nie da się stworzyć idealnego ksiązkowego modelu rządzenia, a jak ktoś myśli, że mu się to uda to jest w wielkim błędzie i jest skazany na porażkę. Trzeba sobie zdać sprawę, że dopóki nie wymrze pokolenie pamiętające komunizm będzie trudno o zmianę stylu rządzenią.
-6 #43 a 2013-11-20 21:05
@majka

jak zwykle głębia twoich przemyśleń jest bezdenna...
+6 #44 majka 2013-11-20 21:28
@a
Prezentujesz poziom Kocicha :-)
-7 #45 Twój Ruch 2013-11-21 07:19
Jak to dobrze jest robić sobie polityczny piar nie za swoje.Wszystkic h wspiera tylko że za pieniądze podatników.Czyl i nasze.
-1 #46 Czarnuch 2013-11-21 14:18
Zenek rozenek napisał, że impreza kosztowała 5-7 tys zł. Wolne zarty ! Zapytaj któregoś radnego czy zna rzeczywiste koszty, a jezeli nie to niech zapyta o to na sesji. Wtedy zobaczysz na ile ten radny jest odważny i poznasz /albo nie/ prawdziwe koszty.
Co do kosztów koncertu zorganizowanego przez Gminę Wadowice to lekko przesadziłeś i pamiętaj też, że był to koncert ogólnodostępny, zobaczyło go kilka tysięcy ludzi - a nie garstka wybrańców.
No ale cóż, klapki na oczach.
+4 #47 ja 2013-11-21 16:09
Liczba uczniów zmalała o pół tysiąca i wynosi 5468. Zmniejszyła się liczba nauczycieli. Z 11 nauczycielami rozwiązano stosunek pracy. W tej chwili w szkołach ponad gimnazjalnych jest 651 nauczycieli. Mniejsza liczba uczniów, to mniejsza subwencja oświatowa, która wynosi 49,3 mln zł. Wydatki w oświacie to 51,5 mn. - wyliczał Jacek Jończyk.
Rozumiem, że brakujące pieniądze dołoży Starostwo ze środków własnych. Czy tak?
+2 #48 znajomy 2013-11-22 11:26
Oczywiście, że musi dołożyć ze środków własnych, jak większość samorządów w Polsce.

Potem wielkie zdziwienie, że likwiduje się szkoły, zwiększa ilość uczniów w klasach, zwalnia nauczycieli - za mała subwencja i trzeba oszczędzać.
-6 #49 spitfire 2013-11-22 14:18
Ale ta opozycja pazerna,żadna władza administracyjna im nie nie pasuje,chcą przejąć starostwo i magistrat.Istny "armagedon". Tak swoją drogą,to Pan Starosta zamiast zwalniać nauczycieli,móg łby zmniejszyć ilość uczni w klasach . Nauczyciele nie straciliby pracy a uczniowie tylko by na tym skorzystali.
+1 #50 znajomy 2013-11-22 14:39
Cytuję spitfire:
Ale ta opozycja pazerna,żadna władza administracyjna im nie nie pasuje,chcą przejąć starostwo i magistrat.Istny "armagedon". Tak swoją drogą,to Pan Starosta zamiast zwalniać nauczycieli,mógłby zmniejszyć ilość uczni w klasach . Nauczyciele nie straciliby pracy a uczniowie tylko by na tym skorzystali.


Natomiast pieniądze na nauczycielskie etaty dałbyś Ty...
+3 #51 @spitfire 2013-11-22 14:48
Załóż własną firmę i zatrudnij zamiast jednego robotnika, który jest potrzebny do wykonania pracy na danym stanowisku np.3 tak jak proponujesz w szkołach. Nauczyciele nie są świętymi krowami podlegają prawom rynku tak jak każdy obywatel, zresztą fachowych nauczycieli w każdej ze szkół można policzyć na palcach, reszta to przyjęci po znajomości, skończył byle jakie zaoczne i co dalej robić, a no będę uczył :)
-4 #52 spitfire 2013-11-25 10:20
Cytuję @spitfire:
Załóż własną firmę i zatrudnij zamiast jednego robotnika, który jest potrzebny do wykonania pracy na danym stanowisku np.3 tak jak proponujesz w szkołach. Nauczyciele nie są świętymi krowami podlegają prawom rynku tak jak każdy obywatel, zresztą fachowych nauczycieli w każdej ze szkół można policzyć na palcach, reszta to przyjęci po znajomości, skończył byle jakie zaoczne i co dalej robić, a no będę uczył :)

Przyjacielu,co ty porównujesz,rob otnika przy maszynie albo przy betoniarce do nauczyciela w klasie z trzydziestoma lub czterdziestoma uczniami.Uważaj bo może niedługo stracisz prace bo zastąpi Cie -ROBOT.
-1 #53 spitfire 2013-11-25 10:24
Cytuję znajomy:
Cytuję spitfire:
Ale ta opozycja pazerna,żadna władza administracyjna im nie nie pasuje,chcą przejąć starostwo i magistrat.Istny "armagedon". Tak swoją drogą,to Pan Starosta zamiast zwalniać nauczycieli,mógłby zmniejszyć ilość uczni w klasach . Nauczyciele nie straciliby pracy a uczniowie tylko by na tym skorzystali.


Natomiast pieniądze na nauczycielskie etaty dałbyś Ty...

A skąd wezmą pieniądze dla bezrobotnych nauczycieli?

Nie masz uprawnień do komentowania tego artykułu.