Koła Młodych Demokratów z Wadowic i Lanckorony uczczą pamięć tych, którzy ucierpieli w skutek wpro
Przypomną o stanie wojennym

Koła Młodych Demokratów z Wadowic i Lanckorony uczczą pamięć tych, którzy ucierpieli w skutek wprowadzenia w Polsce stanu wojennego. Na placu Solidarności zapalą znicze oraz wspólnie ułożą z nich napis "13 XII PAMIĘTAMY". Dołączycie do nich?

Zbliża się 31. rocznica ogłoszenia Stanu Wojennego. z tej okazji koła Młodych Demokratów z Wadowic i Lanckorony w nocy z środy (12.12) na czwartek (13.12) zapraszają wszystkich chętnych na Plac Solidarności w Wadowicach, gdzie wspólne zapalą znicze, które następnie zostaną ułożone w napis "13 XII PAMIĘTAMY". 

"Akcja ma na celu uczczenie pamięci wszystkich, którzy ucierpieli wskutek jego wprowadzenia. Ten dramatyczny moment polskiej historii wciąż budzi wiele emocji i stwarza podziały. Warto, aby w tym jednym momencie zapłonęły znicze, emocje opadły, a komentarze ucichły. Pokażmy, że potrafimy się zjednoczyć dla dobra sprawy" - mówi nam Paweł Janas z wadowickiego Stowarzyszenia "Młodzi Demokraci".

Organizowana akcja ma charakter ogólnokrajowy i odbędzie się we wszystkich większych miastach Polski.

Stan wojenny w Polsce to stan nadzwyczajny wprowadzony 13 grudnia 1981 roku na terenie całej Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej na mocy uchwały Rady Państwa z dnia 12 grudnia 1981 roku. Został zawieszony 31 grudnia 1982 roku, a zniesiono go 22 lipca 1983 roku.

(AS)


NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

+3 #1 Kerry 2012-12-11 12:53
Wyjątkowy to był okres dla naszego kraju i tych,którzy go pamiętają.Dla mnie akurat najbardziej niezrozumiałym był wtedy fakt,że nie ma rano Teleranka tylko jakiś generał mówi coś jak wtedy zrozumiałem o wojnie.Dziwny czas,trudny czas w historii najnowszej i trzeba o nim pamiętać...
Cytować
-1 #2 Jeremi 2012-12-11 12:54
Fajny pomysł, postaram się przyjśc i sybolicznie zapalić znicz.
Cytować
-12 #3 Marsz 13 Grudnia 2012-12-11 13:17
Brawo, jest to gest poparcia dla Marszu 13 Grudnia w Warszawie wymierzonego przeciwko układowi okrągłego stołu.
Młodzież Wszech Polska też przyłączy się do akcji i przyjdzie wesprzeć młodych pod pomnikiem Solidarności w Wadowicach.Będz iemy z pochodniami.
Precz z lewicą. Razem popieramy wadowicką Solidarność.
Cytować
-18 #4 NIE dla lewicy 2012-12-11 13:24
13 grudnia upomnijmy się o ofiary stanu wojennego.
Wszyscy prawicowy idą pod pomnik Solidarności, aby przeciwstawić się liberałom. Uważajcie na Janasa, bo jest z PO.

Będziemy bronić wiary, kościoła i polskiej historii przed liberałami, lewakami i atestami.

NIE dla lewicy w papieskim mieści.
Cytować
+11 #5 Bzdura 2012-12-11 13:31
Dlaczego NIE dla lewicy?. Przepraszam to człowiek o lewicowych poglądach nie może być już patriotom?
Cytować
-15 #6 NIE dla lewicy 2012-12-11 13:41
Za stan wojenny polityczna odpowiedzialnoś ć spoczywa na lewicy, dlatego rocznica 13 grudnia jest przeciwko lewicy i wyrazem poparcia dla patriotów z prawicy.
Cytować
+17 #7 majka 2012-12-11 14:36
Za komuny żaden sekretarz nie miał takiej władzy jak jak caryca z bezwolnymi klakierami, spieprzyliśmy tą wolność rękami tępych, zachłannych Solidaruchów, pseudo patriotów.
Cytować
-5 #8 Co zabolało lewicę? 2012-12-11 14:39
Widać, że akcja młodzieży wszechpolskiej nie spodobała się lewicy.
- 13 grudnia rocznica HAŃBY NARODOWEJ -
pod takim hasłem będziemy palić znicze w całej Polsce
Cytować
+13 #9 Jonasz 2012-12-11 14:40
Kocicho precz od klawiatury ;) Zająłbyś się robotą nierobie a nie sianiem nienawiści w necie... Czejndż moni? ;)
Cytować
-2 #10 MARSZ 13 GRUDNIA 2012-12-11 14:45
ZAPRASZAMY

MŁODY CZŁOWIEKU WEŹ UDZIAŁ W MARSZU 13 XII

12 grudnia zapalamy znicze,

a 13 grudnia jedziemy do Warszawy protestować

MARSZ 13 GRUDNIA - WARSZAWA

ZAPRASZAMY
Cytować
-8 #11 Rafał T. 2012-12-11 14:50
8)
Ja popieram komentarze z dużą ilością minusów.
8)
Cytować
+7 #12 dred 2012-12-11 16:11
Jezus Maria to Wadowicach są tzw.młodzi wszechpolacy, a którym barze się oni chowają?.
Cytować
-13 #13 jbrynkus 2012-12-11 16:40
zamach jaruzelskiego należy pootępić. 13 grudnia to nie święto, ale kolejna rocznica zamchu jaruzelskiego. Nie hańby narodowej, bo to jaruzel wypowiedział wojnę narodowi.
@majka - jak lubie Twoje komentarze, to teraz piszesz głupoty. Każdy sekretarz miał dużo więcej władzy. Choć nie akceptuję działań filipiakowej w każdym niemal obszarze, to jednak prawda była inna.
Ale nie każdy ma prawo przyjść, by uczcić ofiary grudnia (tych zabitych przez komuchów i tych prześladowanych ). Nie każdy
- ten nie ma prawa, kto twierdzi, że stan wojenny był mniejszym złem. Był złem w każdym elemencie. Jak ktoś mysli inaczej to jest po prostu głupi i nie posiada wiedzy, ani też krzty uczciwości. Niech spojrzy w oczy rodzinom, których bliscy zostali zabici przez milicję, tzw. nieznanych sprawców i esbecję
- nie ma prawa przyjść też ten, kto niby internowany był 7 razy (to nie symbol, ale fakt) wynagradzany w czasie pobytu w miejscu internowania
- nie ma prawa przyjść kto pieprzy na sesji o demokracji na rynku, a nie uznaje prawa do sprzeciwu i wysyła statywa, by zrywal ulotki o referendum, a sam siedzi za kółkiem, jak czujka na czatach podczas napadu na bank
- nie ma prawa przyjśc ktoś, kto okrada ludzi i zamiast rzetelnych podkładów pod drogę pozwala by tam połozono porcelanę
- nie ma prawa przyjść ktoś, kto jak kocicho obraża i kłamie
- nie ma prawa przyjść niedoszły wikary a dziś jaskiniowiec, który by pozbyć sie konkurencji postępuje podle
- takiego pokroju ludzie nie mają prawa przyjść, by uczcić ofiary stanu wojennegO
- I CHOC NI PO DRODZE MI Z MŁODYMI DEMOKRATAMI PRZYJDĘ I CHOĆBY BYŁO TYLKO KILKORO LUDZI TO I TAK BĘDZIE TO LEPIEJ NIŻ, GDYBY POJAWILI SIĘ: CARYCA, KANALARZ, JASKINIOWIEC, STATWY, KCICHO, CUKRZYK PIELEGNIARKA, ŚPIEWACZKA, PAN OD DRÓG I PAN OD HISTORII
Cytować
+8 #14 lewak 2012-12-11 16:55
W dniu 13.grudnia wszyscy tfu wszechpolacy,na rodowcy,statywy ,jaskiniowce i cinkciarze z huty....możecie mnie pocałować w DUPE !!!!!hej
Cytować
+10 #15 stary wiarus 2012-12-11 19:23
Brynkus aleś ty jest głupi, to raczej ty nie masz prawa iść pod pomnik solidarności. Gdzieś był i coś robił w stanie wojennym że uzurpujesz sobie prawo do sugerowania kto może przyjść i uczcić ofiary stanu wojennego.
Cytować
-15 #16 jbrynkus 2012-12-11 19:30
@stary wiarus
- głupi t ty jesteś, chetnie sie z tobą spotkam baranie i ci wklaruję, gdzie byłemw czasie, gdy ty srałeś w portki przed zomowcami.
tak tylko dla twojej osle wiadomości kilka faktów z mojego życiorysu z tego okresu- żebys zapamietał, bo masz pewnie z tym trudności
- od 19 listopada 1981 r. do 1 grudnia byłem na strajku okupacyjnym na uczelni,
- od 13 grudnia, gdy wiekszośc uciekła z uczelni ze strachu z grupą ok. 30 studentów z Wyższej Szkoły Pedagogicznej Krakowie strajkowaliśmy z hutnikami w Hucie (wtedy lenina, a dziś Sendzimira0 - baranie przypominam ci, że huta była wtedy zakładem zmilitaryzowany m, co wg dekretu o stanie wojennym znaczyło, że osobom przebywającym na jej terenie spoza grupy hutników, a także strajkującym groziły najwyższe sankcje - w tym kara smierci. Poczytaj sobie osle dekret to może go zrozumiesz
poza tym z ciebie taki wiarus jak z koziej dupy trąba
- jak nie jesteś tchórzem to sie ze mna spotkaj - to wtedy wiecej ci powiem
Cytować
-14 #17 jbrynkus 2012-12-11 19:32
@stary wiarus
- mam prawo nie tylko mówić, ale tez decydować kto ma prawo przyjść pod pomnik Solidarności, by uczcić pamięć pomordowanych i przesladowanych w związku z zamachem jaruzelskiego
- moja biografia pozwala mi na zajmowanie takiego stanowiska
- nie byłem cinkciarzem w Hucie, ajk co niektórzy tzw. działacze Solidarności
Cytować
+10 #18 stary wiarus 2012-12-11 19:49
Brynkus decydować to ty sobie możesz w domu na której ścianie powiesić obrazek.
NIE MAM CO Z TOBA DYSKUTOWAC BO POPROSTU BRAK CI POKORY, NA OFIARACH STANU WOJENNEGO CHCESZ UPRAWIAĆ POLITYKĘ TO BARDZO ŹLE O TOBIE ŚWIADCZY.
A swoją drogą dlaczego nie pyskowałeś jak 11 listopada pod pomnikiem 12 PP rączka w rączkę twoi kolesie składali kwiaty razem z byłymi SB,komuchami czy ludziami palikota.
A dekret o stanie wojennym znam bardzo dobrze.
Cytować
-19 #19 jbrynkus 2012-12-11 19:58
@stary wiarus
- nie brak mi pokory, nie robie zadnej polityki, choć powinienem, żeby takim jak ty neikom coś wyjasnić
- nie wiem kto składał kwiaty pod pomnikiem 12 PP, bo mnie tam nie było - świadomie. Bo miałem dość słuchania proboszcza, który wychwalał filipiakową, jakby nie wiedział kim ona jest i jakimi metodami rządzi miastem
- Poza tym należy pisać "ludźmi", a nie ludziami
- poza tym osle jest róznica między 1 listopada a 13 grudnia, jak tego nie rozumiesz, a wszystko na to wskazuje to zamilknij
- w dalszym ciągu ponawiam propozycje spotkania i wyjaśnienia ci pewnych kwestii
- choć nie wierzę, że się to stanie, bo wielu takim tchórzom jak ty proponowaem spotkanie, by im coś wyklarować, ale jak zwykle sie bali
Cytować
-16 #20 jbrynkus 2012-12-11 19:59
@ stary wiaru
miało być 11 listopada, ale wyszło inaczej
Cytować
+9 #21 stary wiarus 2012-12-11 20:29
Ja wiem jak należy poprawnie napisać, ale specjalnie tak napisałem.Ja nie politykuję a ty w każdy swoim wpisie tak.
Piszesz że nie wiesz kto był pod pomnikiem już widzę jak ci się uszy z kłamstwa czerwienią, przeciesz czytasz internet. CO ŚLEPY BYŁEŚ I NIEWIDZIAŁEŚ SWOICH KOLESI POD POMNIKIEM 12PP ZA PAN BRAT Z KOMUCHAMI NA TYCH ZDJĘCIACH
Cytować
+12 #22 ? 2012-12-11 20:29
Dlaczego Brynkus działa w Wadowicach, o co chodzi?
Cytować
+7 #23 Rzecznik Magistratu 2012-12-11 20:36
Zapraszam do biblioteki publicznej na wykład na temat satanu wojennego.
Wykład "Ja Jedyny Bohater tej ziemi" wygłosi Szczur.
Odczyt własny "podwójne role podwójnych przewodniczącyc h" autorstwa Szczura.
Można tę rocznicę upamiętnić kabaretem?
Cytować
+14 #24 Obserwator 2012-12-11 20:41
Z Wieprz a go wyrzucili to załapał się w Wadowicach i uważa że jest wielki historyk to może każdemu ubliżać. No może jeszcze należy pisać do niego podanie czy można złożyć kwiaty pod pomnikiem. Facet całkiem oszalał albo może całkiem zwariował ?
Cytować
+12 #25 dred 2012-12-11 20:59
jbrynkus ja chętnie posłucham jak to było za pańskich czasów w stanie wojennym.
Cytować
+4 #26 wadowiczanin 2012-12-11 21:11
A będzie ten młody demokrata, którego wywołali niechcący Dziadunio i Miłośnik w innym temacie?

http://www.wadowice.smd.org.pl/index.php?komisja-rewizyjna,13


http://badoo.com/pl/0192439924/
Cytować
-18 #27 jbrynkus 2012-12-11 21:51
@stary wiarus&obserwator
- jednak przynajmniej po jednej klepce każdemu z was brakuje
- wąptię @stary wiarus, że cokolwiek wiesz, wysilasz się teraz na jakiegoś wszystkowiedząc ego amatora i tyle
- nigdzie nie działam i znikąd mnie nie wyrzucili (poza PiS-em, do czego sie przyczyniła małpiarnia wystraszona moją bzposredniością , czyli: jaskiniowiec, płaski i efifi kocicho i inni, a jakbys miał mniej kontaktów ze statywem i kocichem, to byś wiedział, że kazdy ma prawo w tzw. demokracji działac, gdzie chce, a nie tam gdzie mu się każe i pozwoli. Tak jak tobie stary wiarusie - hihihi
@dred,
no to podaj nmiary na mój email lub moją strone www.naszagminawieprz.pl to posłuchasz
Cytować
+9 #28 do Brynkusa 2012-12-11 21:53
czekam na ciebie jutro o godzinie w pół do trzeciej, na rynku pod choinką

Krasnal
Cytować
+7 #29 dred 2012-12-11 22:34
Cytuję do Brynkusa:
czekam na ciebie jutro o godzinie w pół do trzeciej, na rynku pod choinką

Krasnal

Dasz mu prezent ? :P
Cytować
-12 #30 jbrynkus 2012-12-11 22:43
@krasnal
- przed 31 laty prezentem była pałka, co mi przyniesiesz krasnalu?
Cytować
-5 #31 falangista 2012-12-12 06:44
Ja mam poglądy narodowe,ale tak do końca zdania na temat wprowadzenia stanu wojennego wśród narodowców,pani e dr Brynkus nie są wcale tak jednoznaczne tzn potepiające, jak pan twierdzi.
Czy ktoś mógłby napisać,o której ta impreza się zaczyna na pl solidarności.?
Cytować
+9 #32 lewak 2012-12-12 07:28
Kto miał rację 13 grudnia 1981 r?Zapytajcie Waszych rodziców lub bezrobotnych znajomych.Kocic ho,Zdzisiek,Ewk a i kler mają się dobrze!A teraz możecie iść składać kwiatki pod pomnikiem.
Cytować
+7 #33 Hefajstos 2012-12-12 08:34
Cytuję NIE dla lewicy:
13 grudnia upomnijmy się o ofiary stanu wojennego.
Wszyscy prawicowy idą pod pomnik Solidarności, aby przeciwstawić się liberałom. Uważajcie na Janasa, bo jest z PO.

Będziemy bronić wiary, kościoła i polskiej historii przed liberałami, lewakami i atestami.

NIE dla lewicy w papieskim mieści.


Proponuję Wam - ludziom, którzy szumnie nazywają siebie "Młodzieżą Wszechpolską" - abyście poczytali coś na temat historii Niemiec lat 30-stych ubiegłego wieku. Tam - tendencje były podobne. Jak się to skończyło - wszyscy wiemy.
Cytować
+5 #34 Hefajstos 2012-12-12 08:39
Cytuję Co zabolało lewicę?:
Widać, że akcja młodzieży wszechpolskiej nie spodobała się lewicy.
- 13 grudnia rocznica HAŃBY NARODOWEJ -
pod takim hasłem będziemy palić znicze w całej Polsce


Taaa, znów to samo. W Niemczech przed wojną też palono. Najpierw pochodnie, z którymi SA maszerowało przez miasta. Potem książki. POtem...
Cytować
+5 #35 Hefajstos 2012-12-12 08:46
Czytam te komentarze i widzę niestety, że Otto von Bismarck miał rację. Wystarczy dać Polakom wolność - pozagryzają się sami...
Prawdziwe to - i właśnie dlatego smutne.
Cytować
0 #36 Dziadunio Dziadunio 2012-12-12 08:57
Pozwólcie i mnie słowo w tym temacie.

Klucz który proponujecie stosować nie pasuje już do żadnych drzwi.

To kto gdzie stał i co robił 30 lat temu ma się ABSOLUTNIE NIJAK do oceny jego moralnych oraz rzeczywistych kompetencji do zajmowania stanowisk czy tez wydawania jakichś obowiązujących sadów czy ocen w dzisiejszej polityce.

Ludzie których jedynym żyrantem uczciwości jest opozycyjny rodowód, choćby był on rzeczywistym zapisem ich niegdysiejszej aktywności a nie tylko puchnącą z roku na rok legendą po prostu muszą do tej legendy dorosnąć także i dzisiaj.

Innymi słowy - pogaduszki kombatantów są dobre na prywatnych spotkaniach przy grzanym winku - ale ich wpływ na bieżące sprawy nic a nic mnie nie interesuje.
Cytować
+11 #37 majka 2012-12-12 13:18
Prawdziwych kombatantów, tych ,którzy wiedzieli o co walczą i żyją zgodnie z ideałami jest bardzo mało, zostali napuszeni karierowicze, dla których demokracja jest słowem obcym wręcz niewygodnym. Obecnie Solidarność to znienawidzona grupa cwaniaków żerująca na ludzkich składkach, oderwana od społeczeństwa i totalnie upolityczniona.
Cytować
-7 #38 związkowiec z S 2012-12-12 14:33
Majka żal mi cię, ty może zapisz się do Solidarnośći to może przejżysz na oczy i zmienisz swoje zdanie a nie słuchaj tych co ci podpowiadają. Są to zapewnie ci którzy tracili stołki dzięki solidarności.
Cytować
+12 #39 majka 2012-12-12 14:49
Nigdy do tego tworu nie chciałam się zapisać, dobrze pamiętam jak powstawała Solidarność, ilu was jest z tamtych czasów? Solidarność powinna zwinąć sztandar, a nie politykować z PIS.Nie znam , ani jednej osoby ,której pomogliście, zakładów państwowych coraz mniej więc umrzecie śmiercią naturalną, mówiąc kolokwialnie spieprzyliście tą wolność waszym nieuctwem , czy Szczur wie o co walczył bo wygląda ,że o dobrobyt,ale nie dla innych.
Cytować
-12 #40 jbrynkus 2012-12-12 16:13
@krasnal
- tak jak przewidywałem, nie pojawiłeś się, pobnie jak i ludze twojego pokroju chowający się za nickami, a gdy przyjdzie do konfrontacji twarzą w twarz to ogon od siebie i do domu. Albo Najlepiej się nie pojawić. Podobnie jak jaskiniowiec, kocicho, gdy mozna było publicznie podebatowac nad przyszłością społeczeństwa obywatelskiegop w Wadoiwcach. Lepiej wezwać straż miejską i nakazac im wplepiać mandaty
- @falangista
- nigdy nie napisałem czegokolwiek, co miałoby świadczyc o tym, że wszyscy narodowcy byli przeciw stanowi wojennemu. Co więcej uważam, że hańbą dla tego ruchu jest fakt, że Maciej Giertych, ojciec Romana Giertycha, poparł stan wojenny i to co się działo w Polsce za jaruzela, będąc prominentnym członkiem PRON-u, zwanego pogardliwie prąciem, niby organizacji łaczącej wszystkich Polaków, a w istocie rzeczy przybudówki PZPR. Był też członkiem rady Konsulatycyjnej jaruzela
Cytować
+3 #41 lewak 2012-12-12 17:06
@jbrynkus
Szanowny panie,jak dla pana to Generał Wojciech Jaruzelski człowiek honoru!!!
Cytować
-12 #42 jbrynkus 2012-12-12 17:55
@lewak
- przeczytałem trochę archiwów dotyczących Wadowic, głownie tych powojennych i jakoś "lewaku" wcale nie dziwi mnie twoje stanowisko, że "Generał Jaruzelski to człowiek honoru". Reprezentujesz typ myślenia typowy dla powojennych Wadowic. ALE DLA MNIE TO JRUZELSKI JEST ZBRODNIARZ I ZDRAJCA NA KOLANACH PROSZACY SOWIETÓW, BY MU POMOGLI OKIEŁZNAĆ BUNTUJACY SIE NARÓD POLSKI. ALE SOWIECI SIĘ WYPIĘLI I MUSIAŁ SAM WZIĄĆ ZA MORDĘ POLAKÓW. TO JEST HONOR KOMUCHA, ZBRODNIARZA I ZDRAJCY PRACUJĄCEGO NA RZECZ SOWIETÓW
- tak na marginesie przypominam, że wychwalanie totalitaryzmu (w tym komunizmu)jest przestępstwem
- a te trzy wykrzykniki prosze sobie na czole postawić, może będzie jakiś ego efekt i zaczniesz myśleć
Cytować
-14 #43 jbrynkus 2012-12-12 17:57
@majka
- masz rację "Solidarność" przeniewierzyła się swoim ideom. Zwłaszcza lokalnie. Ale, nie ma innego związku, który tyle dobrego by zrobił dla Polski. Możesz choćby pisać co chcesz, a za komuny nigdy tego nie było wolno
Cytować
-14 #44 jbrynkus 2012-12-12 17:58
"czuwanie" zaczyna sie o 23. 40
Cytować
+2 #45 Zbigniew Jurczak 2012-12-12 18:43
Na Osiedlu XX-lecia mieszka mój przyjaciel Staszek, działacz "Solidarności" internowany przez rok. Dzisiaj schorowany, starszy pan trzymający jeszcze fason między wizytami w klinikach, szpitalach, po lekarzach. Żyje z niewielkiej emerytury, która nie starcza nawet na leczenie, bo walczył Staszek o godne życie i dobrą służbę zdrowia. Za realnego socjalizmu miałby przynajmniej za darmo sanatorium lecznicze. W piątek, w pubie U Bogdana na ul. Cichej, spotkam się z nim i kilkoma, którzy tworzyli pierwszą Solidarność i opozycję stanu wojennego: z Jurkiem, Leonem, Januszem, Zygmuntem. Wspomnimy grudzień 1981 roku, stan wojenny i wadowiczan, którzy z nami byli, bo mieli odwagę. O nieobecnych wtedy, dzisiejszych "bohaterach" obnoszących swoje kombatanctwo - nie warto nawet gadać. Może złożymy kwiaty pod pomnikiem, który przywróciliśmy o ile nam zdrowie i pogoda dopisze.
Cytować
+3 #46 majka 2012-12-12 18:58
@zbijur
O takich ludziach właśnie mówię, ale oni zostali zepchnięci na margines przez nieuków żądnych władzy. Chciałabym, aby Ci ludzie zostali wymienieni z imienia i nazwiska, dosyć zakłamywania historii i jedynego słusznego Z.SZCZURA w Encyklopedii Solidarności.
Cytować
-12 #47 jbrynkus 2012-12-12 19:00
@zbijur
- podziwiam takich ludzi
Cytować
-18 #48 jbrynkus 2012-12-12 19:03
@majka
- encyklopedie maja to do siebie, że nawet jak najbardziej "słuszne" z czasem się dezaktualizują, albo też należy ich hasła uzupełnić, np. przy biogramach o nagrody, które zbierali "internowani" w miejscu odosobnienia. Dotyczy to też tych lokalnych działaczy. Wystarczy spojrzeć na ustalenia historyków IPN-u dotyczace pobytu Wałęsy w internowaniu i ilości przekzanaej mu wódki. Na razie wałęśa nie chce z tego powodu nikogo pozywac do sądu
Cytować
+7 #49 majka 2012-12-12 19:17
Jestem sceptyczna do wszystkich opracowań, które powstają po trzydziestu latach, to już nie ma nic wspólnego z prawdą, wierzę w to co zostało opracowane krótko po zaistniałych faktach, ponieważ moja pamięć może to zweryfikować, IPN też nie jest dla mnie wyrocznią, ale to temat rzeka. IPN historycy, których poważam to Paczkowski i Friszke, reszta to zaciągi partyjne służące do taplania w błocie niewygodnych ludzi.
Cytować
-14 #50 jbrynkus 2012-12-12 20:16
@majka
- od tego jest metodologia, by wszystko zweryfikować
- Friszke i Paczkowski? Trzeba było przeczytać ich wczesniejsze prace to miałabys pojęcie o ich rzetelności naukowej
- na starość niemal każdy staje się zelotem
- pamieć, pamięcią, ale są dokumenty, trzeba je zweryfikować i wydobyć z nich fakty
Cytować
+5 #51 majka 2012-12-12 21:28
Metodologia, metodologią, a paszkwile produkowane przez IPN mają się wyśmienicie.
Cytować
-11 #52 jbrynkus 2012-12-12 22:24
@majka
- nie kompromituj się, proszę. jakie paszkwile?
Cytować
+1 #53 dred 2012-12-12 22:34
IPN Instytut Pijaków Narodowych
Cytować
+7 #54 majka 2012-12-12 22:43
@jbrynkus
Wykładowca historii winien być obiektywny i nieupolitycznio ny, wtedy możemy mówić o rzetelności.
Korkucie,Cenckiewicze itp.wyrządzają więcej szkody niż pożytku. IPN powinien zniknąć,mało tam prawdy...
Cytować
+7 #55 DO jbrynkus 2012-12-12 23:21
Z takimi poglądami jak Pan prezentuje to bezpieczniej będzie dla młodego pokolenia jak pan zacznie wykładać płytki łazienkowe.
Cytować
0 #56 Leon Jamrożek 2012-12-13 00:58
A ja pójdę pod pomnik 12pp bo to on symbolizuje pamięć o patriotyzmie i zmaganiach wadowiczan z totalitaryzmem. Pomnik "Solidarności"n a Plantach powstał by zakłamać historię,włączy ć w tradycję grupę która przechwyciła władze a z walką o wolność i ideały Sierpnia ma niewiele wspólnego.To pod tamtym pomnikiem działacze podziemnego związku i KIK 13 grudnia palili znicze, składali kwiaty.Zaczynal i od cmentarza,od kwatery powstańców styczniowych a potem w asyście SB maszerowali pod byłe koszary 12pp.Trzeba przypomnieć ,ze po wojnie władze PRL przeniosły pomnik na cmentarz wojskowy a wrócił na swoje miejsce
dzięki wysiłkowi pierwszej "Solidarności" pod wodzą Józefa Zemana.
Cytować
+1 #57 majka 2012-12-13 01:15
@Leon Jamrożek
Brawo myślę w tej sprawie identycznie jak Pan.
Cytować
+1 #58 falangista 2012-12-13 07:33
Jeśli Pan uważa Jaruzelskiego za zbrodniarza,pon ieważ w czasie stanu wojennego zginęlo kilkudziesięciu ludzi,to powinien Pan byś konsekwentny i tak samo twierdzić o Piłsudskim przez którego zamach majowy zginęło ok 400 polskich żołnierzy.Jeste m ciekaw co Pan sądzi na ten temat i jakie jest Pana zdanie w tej materii.
Cytować
-16 #59 jbrynkus 2012-12-13 08:53
@falangista&dre d&Do Brynkus
- oczywiście macie prawo ukrywać się za nickami, ale wtedy, gdy przedstawiacie takie opinie i poglądy, dyskusja mija się z celem
- opieracie sie na tvn-owskich opiniach i tyle
- Cenckiewicz,, Korkuć pisze na podstawie materiałów wytworzonych w epoce. Nikt pracujący w aparacie represji w latach PRL-u nie przeiwdywał, ze 4 czerwca 1989 r. skończy sie w Polsce komunizm. Dlatego nie fałszowano dokumentacji - bo po co
- żeby o czymkolwiek pisać i mówić trzeba się na tym znać
- moje poglądy nie mają tu nic o rzeczy. Fakty mówią same za siebie. Choćby sprawozdania z rozmów jaruzela z sowieckimi gensekami. Z tych sprawozdań i innych dokumentów wyłania się obraz jaruzela jako zdrajcy sprawy polskiej
- nie można porównywać dwóch różnych spraw: zamachu majowego (tak go nazywam) i zamachu 13 grudnia
- komunizm w Polsce doprowadził do setek tysięcy zabitych i to sobie musicie uświadomić, a polscy komuniści zaaprobowali także śmierć stetek tysięcy Polaków na terenie Związku Sowieckiego i wiele innych zbrodni. jaruzel stając w ich obronie - także 13 grudnia przyczynił się do tego
Cytować
-13 #60 jbrynkus 2012-12-13 10:58
@majka
- jeszcze jedno - nieunikniemy posądzeń o partyjność wielu środowisk historycznych, gdyby rozumował tak jak ty to przywołałbym na zdyskredytowani e Friszkego i Paczkowskiego nastepujące fakty:
- Paczkowski - wieloletni członek PZPR
- Friszke - w 1999 z rekomendacji Unii Wolności członek Kolegium Instytutu Pamięci Narodowej, a w 2007 z Platformy Obywatelskiej kandydatem na to stanowisko, ale nie został wybrany
- Jednak to wcale nie przesądza o ich kwalifikacjach, bo są duże. Choć w publikacjach Friszkego można znaleźć "zaczadzenie" Unią Wolnością
Cytować
+5 #61 majka 2012-12-13 15:52
@jbrynkus
Lepsze zaczadzenie Unią Wolności niż PIS-em
Cytować
-15 #62 jbrynkus 2012-12-13 17:51
@majka
- na tym poziomie nie da się rozmawiać rzeczowo, wię prosze romawiaj w swoim środowisku i bij dalej pianę
Cytować
+6 #63 majka 2012-12-13 18:37
Szanujmy swoje poglądy Panie Józefie.
Cytować
+3 #64 lewak 2012-12-13 19:23
No i co...minusie brynkusie?
Cytować
-13 #65 jbrynkus 2012-12-13 21:12
@lewak
- no i podwójnie nic
1. pradwy nie da się zminusować, lewaku powinieneś o tym wiedzieć
2. te minusy, twój niby triumf poświadczają to, co wiem z archowów - wadowice nigdy nie były ani prawicowe, ani religijne, mimo karola Wojtyły, mimo tylu świtych i błogosławionych na Karmelu. Były tak lewackie jak ty. Jak ktoś sie podejmie napisania historii Wadowic. Ani lewicowej, ani prawicowej, ale opartej na źródłach to wyjdzie obraz miasta z punktu widzenia jego świadomości, światopoglądu lewacki.
- Więc minusy ani mnie dziwią, ani ziębią, ani grzeją
Cytować
+9 #66 Członek S z 1980 2012-12-18 19:02
Jak czytam te komentarze to mnie mdli, ilu to było działaczy Solidarności, co oni to nie robili przed stanem wojennym i po. A może tak krótka refleksja
- Krauz nigdy nie był żadnym działaczem a tym bardziej założycielem Solidarności no może był szarym członkiem jak 10 milionów w 1980 roku.A paszport na wyjazd do USA to swoim dawali?
- Studnicki - Czy on nie był służbowo w Solidarności?
- Jurczak zawsze lawirował dla niego prawica czy lewica wszystko jedno, byle moje było na górze, rączka w rączkę z naczelnikiem S.
- Jamrożek z tego co słyszałem coś tam działał ale też nasuwa się pytanie czy w tym czasie można było wyjechać za granicę jeszcze jako pilot wycieczki. Oni to raczej swoich ludzi posyłali.
- Hanusiak czy działał w Solidarności wadowickiej nigdzie nie przeczytałem.
To oni mają być założyciele i działacze Solidarności wadowickiej no jeszcze wyroba do tego i mamy komplet.
Nasuwa się pytanie czy panowie są zlustrowani przez IPN.
Każdy gdy nie ma zagrożenia i minie trochę czasu to sobie chce przypisać zasługi a to nie jest w porządku.
Dlaczego żaden z nich nie wspomni z nazwiska oprócz Józefa Zemana takich osób jak Dyrcz Eugeniusz, Książek Tadeusz, Wójtowicz Wiesław, Gałuszka Kazimierz, Sanocki Stanisław, Bucka Teresa,Lichwiar ski Kazimierz, Zaręba Andrzej, Jamrozik Tadeusz, czy Szczur Zdzisław co tak wam nie pasuje, ale prawda jest taka czego nie da się wymazać ani ukryć, że on też działał przed i po stanie wojennym. Jedyny z wadowic został skazany i był więziony ponad rok czyli najdłużej za działalność w Solidarności moim zdanie też należy się mu szacunek. Tak byli jeszcze internowani z wadowic ale z nich to pan Zeman był internoway najdłużej bo chyba 3,5 miesiąca a reszta internowana była po kilka tygodni. Jest jeszcze Nowakowski Andrzej który w ostatnim wystąpieni w TV bieniek z okazji otrzymania Krzyża Wolności i Solidarności - moje gratulacje. Ale ten pan mnie rozczarował bo mówił że był przewodniczącym Solidarności wadowickiej do stanu wojennego a to nie jest prawda. Został odwołany z tej funkcji chyba w połowie listopada 1981 r.na jego miejsce powołano Sanockiego S. z Łabęd.
Nie jest taki stary żeby nie pamiętał że został odwołany.
Cytować
-2 #67 Leon Jamrożek 2012-12-19 23:28
@Członek S z 1980
Masz rację, do wymienionych przez ciebie nazwisk należałoby dodać Kazimierza Malczyka,Adama Zborowskiego,ko legę z Papierni,nazwis ka nie wspomnę, czy Jerzego Ochmana.Zapomni ałeś,że potem był stan wojenny który skutecznie przerzedził "walecznych" z 1980 r.Szczur dla WRON nie był obiektem wartym internowania.W wiezieniu wylądował przez własną głupotę.Po wprowadzeniu stanu wojennego wojnę z Jaruzelskim kontynuowało tutaj niewielu,starcz yłoby palców obu rąk.Swoimi zasługami nikogo nie epatuję i krzywd nie dochodzę.Jeśli chcesz znać szczegóły to zapraszam, zobaczysz dokumenty.I jeszcze jedno.Jest zasadnicza różnica miedzy aktywnością związkową przed 13 grudnia a w czasie stanu wojennego.Nie wszystkie nazwiska mam prawo ujawnić powiem tylko,że widzę różnicę miedzy Wieśkiem Pyzio z Andrychowa a n.p.Kazimierzem Lichwiarskim.
Cytować
-3 #68 Członek S z 1980 2012-12-20 12:17
Jamrożek a o tych osobach które wymieniłem na początku to nic mi nie napiszesz jak tak dobrze znasz temat. Coś bliżej o sobie co z tymi wyjazdami. No to może wyjaśnisz mi też na czym polegała głupota pana Szczura i jakie masz na to dokumenty, a czy internowani byli też przez własną głupotę.
Cytować
0 #69 Leon Jamrożek 2012-12-21 00:17
@Członek S z 1980
Kolego stan wojenny już dawno się skończył więc możesz się ujawnić.Jak to uczynisz dowiesz się więcej.
Cytować
+1 #70 @ członek Sz 1980 2012-12-21 00:24
Wyjdz z ukrycia, tyle lat w podziemiu to musi być straszne :lol:
Cytować
+1 #71 oleandra 2012-12-21 08:34
podpisujesz się członek s z 1980 a wymieniasz ludzi z dokumentów to się w końcu zdecyduj. Panie Leonie niech się Pan nie kopie z koniem. Zdrowych i spokojnych Świąt.
Cytować
+3 #72 Leon Jamrożek 2012-12-21 17:04
@Dziadunio.
Dziadunio jak będziesz wtykał nos w rozmowy między "konspiratorami " to w wieku przed czterdziestką zostaniesz inwalidą. Z wyrazami sympatii.
Cytować
+1 #73 Tomek znajomy Jurcza 2012-12-22 10:04
Tylko pan Leon w dobrej wierze , a Jurczak z pretensja, zresztą co on za opozycjonista taki jak Kraus z Wyrobą tylko cwańszy to facet bez charakteru i mówie to ja jego znajomy.Przed wyborami liczy na tych gdzie może wejśc do rady.
Cytować
-2 #74 marek kk 2012-12-22 11:21
Podobno Filpiak tez jest kombatem
Cytować
Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Redakcja portalu WadowiceOnline.pl informuje, że nie odpowiada za treść komentarzy użytkowników. Komentarze o charakterze gróźb, personalne ataki oraz komentarze zakłócające dyskusję (trolling, spam) będą usuwane.