Ciekawostka: ponad 80% klientów jest zadowolonych z osobistego kontaktu z Zakładem Ubezpieczeń Społec
Drukuj
Klienci zadowoleni z obsługi w ZUS

Ciekawostka: ponad 80% klientów jest zadowolonych z osobistego kontaktu z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, doceniając fachowość oraz życzliwość pracowników. To wynik najnowszego badania PBS.

Badanie satysfakcji klientów z obsługi w ZUS prowadzone jest metodą wywiadu telefonicznego od lipca 2015 roku. Dotychczas przeprowadzono trzy tego typu badania, każde na grupie 10 tysięcy osób w podziale: 3 tysiące ubezpieczonych, 3 tysiące świadczeniobiorców i 4 tysiące przedsiębiorców.

Jak informuje nas Anna Szaniawska, regionalny rzecznik ZUS w województwie małopolskim, w najnowszym, przeprowadzonym w ostatnim kwartale ubiegłego roku – nastąpił zauważalny wzrost zadowolenia z bezpośredniej obsługi w placówkach zakładu. W porównaniu z poprzednim badaniem pozytywną ocenę zadeklarowało 6% więcej ankietowanych. Usatysfakcjonowanych z obsługi na salach obsługi klienta jest obecnie 83%  ankietowanych. Aż 90% badanych doceniło warunki lokalowe w jakich odbywa się obsługa klientów w ZUS, 86% pozytywnie ocenia uprzejmość i życzliwość pracowników, 82% uznało, że informacje są przekazywane klientom w sposób zrozumiały, tyle samo oceniło obsługę w ZUS jako skuteczną. Blisko 90% ankietowanych wyraziło zadowolenie z czasu w jakim byli obsłużeni.

Niezmiennie wysoko, w badaniach PBS oceniane są materiały informacyjne przygotowywane z myślą o klientach ZUS. W kolejnych trzech badaniach, 78% ankietowanych uznało je za wartościowe i profesjonalnie przygotowane.  Niewiele mniejsze grono badanych (73%) pozytywnie ocenia jakość i sposób prezentacji informacji na stronie internetowej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. W porównaniu z wcześniejszym badaniem, o 5%, do 69% wzrosła liczba osób zadowolonych z obsługi świadczonej przez Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS. Z kolei obsługę przez Platformę Usług Elektronicznych dobrze ocenia już 67%. ankietowanych, o 4% więcej niż w poprzednich dwóch etapach badań.

W podsumowującym pytaniu, o zmianę w jakości obsługi w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych, aż 41% ankietowanych odpowiedziało, że się poprawiła. Najlepszą ocenę w tym względzie mieli przedsiębiorcy (56%), a zaraz po nich świadczeniobiorcy (45%). Jedynie wśród grupy ubezpieczonych, która najrzadziej korzysta z usług ZUS, opinia pozostała na niezmienionym poziomie.
 

(AS)

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Ostatnie artykuły z kategorii Biznes:

Brat Jacka Jończyka szefem tarnowskiego zakładu karnego

Takie autobusy będą jeździć między Wadowicami a Bielskiem. Rozpoczęły się testy nowego połączenia

ZUS. Nowe tablice do wyliczania emerytur

W Choczni powstaną dwa nowe bloki komunalne. Tak mają będą wyglądać

Są chętne podmioty do badań geologicznych pod BDI. Ale jest problem