W ramach obecnego remontu krajówki od Wenecji do klasztoru na Kopcu GDKiA ma wykonać lewoskręty na uli
Zanim zrobią rondo, będą lewoskręty

W ramach obecnego remontu krajówki od Wenecji do klasztoru na Kopcu GDKiA ma wykonać lewoskręty na ulicę Wałową oraz Wenecję.  To rozwiązanie tymczasowe zanim wybudowane tutaj zostanie obiecywane od lat rondo turbinowe.

O tym, że ulica Konstytucji 3 Maja leżąca w ciągu drogi krajowej nr 52 i skręt na ulicę Wałową w kierunku Wysokiej i Przytkowic jest jednym z głównych powodów powstających od centrum miasta korków, zwłaszcza popołudniami, nie trzeba nikogo przekonywać. To też jedno z niebezpieczniejszych miejsc w naszym mieście: bardzo często dochodzi tutaj do kolizji i wypadków, niestety nawet śmiertelnych. Od jakiegoś czasu radni i mieszkańcy apelowali o rondo w tym miejscu.

Już pięć lat temu ówczesna burmistrz Ewa Filipiak  obiecywała tutaj rondo a także chodnik wzdłuż krajówki w kierunku klasztoru. W ubiegłym roku, w czerwcu temat ronda wrócił na jednej z sesji Rady Miejskiej, gdzie z kolei burmistrz Mateusz Klinowski obiecywał, że sprawa ronda w tym newralgicznym miejscu nabierze w końcu rumieńców. Ronda jednak jak nie było, tak nie ma.

Rondo miało być realizowane w tym roku, ale z uwagi na to, że projektant nie może uzyskać odpowiednich pozwoleń, to jeszcze trochę potrwa — mówi nam burmistrz Wadowic Mateusz Klinowski.

Jest za to dobra wiadomość dla kierowców. Jak się dowiadujemy, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad po korespondencji z Zygmuntem Kamińskim (wiceprzewodniczącego Nowoczesnej Wadowice), w ramach przeprowadzanego właśnie remontu nawierzchni i chodników od Ronda Generała Okulickiego do klasztoru na Kopcu planuje  wykonanie lewoskrętów na ulicę Wałową i ulicę Wenecję. Ma to poprawić płynność ruchu do czasu wybudowania tutaj obiecywanego od lat ronda turbinowego.

Dobre i to...

(MG)

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

+8 #1 Leszek 2016-05-24 13:39
No dobre,dobre:)
-6 #2 Cyś 2016-05-24 15:00
Gratuluję pomysłodawcy puszczania ruchu wahadłowo w godzinach szczytu..
-5 #3 Piotr13021991 2016-05-24 17:47
lewoskręty nic nie pomogą, chyba, że będą naprawdę długie. prędzej sprawdziła by się tutaj sygnalizacja świetlna do tych lewoskrętów która nie zatrzymywała by ruchu z centrum w kierunku krakowa. A Wyjazd z mrówki i uchacza można dobudować pas rozbiegowy ( w jazd na pas w kierunku krakowa na zamek powinien z tego pasa rozbiegowego się odbywać)
+9 #4 Zygmunt K. 2016-05-24 18:47
Nie ma mozliwosci zamontowania sygnalizacji. Będzie budowane rondo a lewoskrety będą tylko tymczasowo. Lepsze to niż nic.
-7 #5 super busiarz 2016-05-24 19:19
Gratulacje za pomysl ruchy wahadlowego od 12.00 do popołudnia na Wencji i klejenia dziur w i tak wyfrezowanym asfalcie,Kierow niku tej budowy jesli to czytasz postaraj sie aby własnie to jutro zaczeli wylewac asfalt mysle ze około godziny 14.00 bo wtedy to zaczyna sie długo weekend i czas powrotów i wyjazdów,takie prace w Europie ekipa robi góra w 3 NOCE a nie pierdzieli sie juz 3 czy 4 tydzień,pochwał a za ekipe z Kalwarii tam przynajmniej goscie fachow kieruja tym ruchem,w Wadowicach Żenada moze to przez Klinowskiego bo 500 + wsztrzymał niby że nie ma kasy
+15 #6 Treska 2016-05-24 20:07
Ewa mogła przez 20 lat, nic c tym nie zrobiła, a ruch rósł,rósł.
+16 #7 Cipcia 2016-05-24 20:09
Chodnik w dwóch kampaniach wyborczych do Rady Powiatu obiecywała Flasz Bożena.
0 #8 Renek 2016-05-27 20:16
Tam nie wolno robić ronda.
Obecne rondo - parę metrów wcześniej - generuje korki sięgające Zembrzyc, Zatora, Barwałdu ...
Najpierw węzeł drogowy, czyli drugi poziom przecięcia dróg krajowych 28 i 52.

Pasy włączania, wyłączania z ruchu są na obecną chwilę ratunkowym rozwiązaniem.
Przy stabilnym korycie Skawy przydałby się przejazd alternatywny pod mostem drogowym i kolejowym.
-1 #9 Zygmunt K. 2016-05-27 22:08
Cytuję Renek:
Tam nie wolno robić ronda.
Obecne rondo - parę metrów wcześniej - generuje korki sięgające Zembrzyc, Zatora, Barwałdu ...
Najpierw węzeł drogowy, czyli drugi poziom przecięcia dróg krajowych 28 i 52.

Pasy włączania, wyłączania z ruchu są na obecną chwilę ratunkowym rozwiązaniem.
Przy stabilnym korycie Skawy przydałby się przejazd alternatywny pod mostem drogowym i kolejowym.


Zaprojektowane jest rondo turbinowe - czyli jadący na wprost nie jada na rondo, korzystaja z niego jedynie zjezdzający i wjeżdzający na główną trasę.
0 #10 fan wadzy 2016-05-27 22:38
Cytuję Zygmunt K.:
Cytuję Renek:
Tam nie wolno robić ronda.
Obecne rondo - parę metrów wcześniej - generuje korki sięgające Zembrzyc, Zatora, Barwałdu ...
Najpierw węzeł drogowy, czyli drugi poziom przecięcia dróg krajowych 28 i 52.

Pasy włączania, wyłączania z ruchu są na obecną chwilę ratunkowym rozwiązaniem.
Przy stabilnym korycie Skawy przydałby się przejazd alternatywny pod mostem drogowym i kolejowym.


Zaprojektowane jest rondo turbinowe - czyli jadący na wprost nie jada na rondo, korzystaja z niego jedynie zjezdzający i wjeżdzający na główną trasę.

coś waść bredzisz - rondo turbinowe to nie odrębne pasy dla jadących na wprost, a nieprzecinające się potoki ruchu na dwóch pasach, wyznaczone separatorami. Każdy musi wjechać i wyjechać z ronda na zasadach jak na zwykłych. Po prostu - jak wjedziesz na jeden pas, to jedziesz już nim do wyjazdu, bez możliwości zmiany pasa
+1 #11 Andrzej Nowakowski 2016-06-01 20:52
Słyszałem od pewnego znajomego dziennikarza, że jacyś jegomoście z Zaskawie podobno nie życzą sobie, aby chodnik przebiegał pod ich oknami. Czy to "powtórka z historii", kiedy blokowano budowę obwodnicy (67 m) w rejonie ul. Kochanowskiego przez 3 lata. A od czego jest wojewoda i specustawy: drogowa oraz o ŚDM?

Nie masz uprawnień do komentowania tego artykułu.