W nowym rozkładzie jazdy, który będzie obowiązywał od 13 grudnia najprawdopodobniej zamiast dotychcz
Zamiast "Oleńki" będzie "Turbacz"?

W nowym rozkładzie jazdy, który będzie obowiązywał od 13 grudnia najprawdopodobniej zamiast dotychczasowego pociągu TLK "Oleńka" relacji Warszawa - Kraków ma pojawić się weekendowy pociąg TLK "Turbacz" z Wrocławia do Zakopanego.

Taka ciekawostka: z przecieków pochodzących z centrali Spółki PKP Intercity dowiadujemy się, że w nowym rozkładzie jazdy, który zacznie obowiązywać od 13 grudnia tego roku na linii kolejowej nr 117 w miejsce dotychczasowego pociągu TLK "Oleńka" relacji Warszawa Wschodnia - Kraków Główny ma pojawić się weekendowy pociąg TLK "Turbacz" z Wrocławia Głównego do Zakopanego.

Od poniedziałku do piątku ma kursować w relacji Wrocław - Bielsko-Biała Główna, natomiast w soboty jego kurs ma być wydłużony do Zakopanego. Planowany przyjazd do Andrychowa godzina 14:01, odjazd 14:02, w Wadowicach przyjazd 14:26, odjazd 14:28 (w Zakopanem po godzinie 17:00). Wyjazd z Zakopanego w niedziele około godziny 10:30, przyjazd do Wadowic 13:44, odjazd 13:46 (do Andrychowa przyjazd 14:10, odjazd 14:11). Od Bielska do Wrocławia pociąg ten ma kursować trasą z ominięciem aglomeracji górnośląskiej, przez Rybnicki Okręg Węglowy, od Pszczyny przez Rybnik, Kędzierzyn-Koźle i Opole - mówi nam prof. Andrzej Nowakowski, od którego dowiedzieliśmy się o planowanych zmianach w nowym rozkładzie pociągów.

To oczywiście projekt, bo ostateczne rozstrzygnięcia rozkładu jazdy znane będą dopiero po 15 września tego roku. Natomiast warszawiacy mają mieć weekendowy kurs do Zakopanego na najnowszych bydgoskich "Dartach", ale przez Żywiec.

Bielsko-Biała ma mieć trzy razy dziennie połączenie Pendolino z Warszawą i Gdynią. Pierwszy EIP (Pendolino) ma wyruszać z Bielska o 5:47, a ostatni EIP z Gdyni przez Warszawę przyjeżdżać do Bielska o 22:21 - dodaje Nowakowski.

Ta wiadomość na pewno zainteresuje zarówno wadowiczan, jak też andrychowian. Może warto by zatem opóźnić kurs ostatniego pociągu Przewozów Regionalnych z Bielska do Wadowic, który ma odjeżdżać o godzinie 20:50 na 22:25-22:30, aby mogli do niego przesiąść się zarówno pasażerowie z Pendolino, jak też pracownicy powracający po drugiej zmianie?

A co sądzą o planowanych zmianach nasi czytelnicy?

 

(MG)

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Komentarze  

0 #1 olo 2015-07-29 14:17
TLK "Oleńka" relacji Warszawa - Kraków powinna pozostać w tym rozkładzie co dziś, a TLK "Turbacz" z Wrocławia do Zakopanego powinien być nowym połączeniem do Zakopanego!!!
Nie można rezygnować z połączenia Wadowic ze stolicą oraz należy rozwijać połączenie Wadowic z Zakopanem!!!
0 #2 olo 2015-07-29 14:21
Należy robić wszystko aby nasza linia 117 nie traciła na znaczeniu na rzecz linni 97 żywiec Sucha- Beskidzka!!!
Nam też należy się tabor kolejowy z najwyższej półki!!!
+7 #3 do OLO 2015-07-30 09:54
Co za głupi komentarz!
Co to znaczy, żeby linia nie traciła na rzecz linii 97 Żywiec - Sucha Beskidzka? Człowieku, zrozum, że w dobie wolnego rynku decydują wskaźniki ekonomiczne a nie czyjeś marzenia. Pociągi jeżdżą tam, gdzie jest zapotrzebowanie i to się broni samo. 97 ma swoje atuty, tj. łączy dwa regiony turystyczne (Beskid Żywiecki i Podhale) - transfer p. Żywiec jest o wiele krótszy, do tego ze stacji pośrednich (Hucisko, Lachowice) odchodzą liczne szlaki turystyczne - w weekendy ludzie jeżdżą tymi pociągami, więc o co masz pretensje. Kiedyś ORNAKA wzięto z Żywca i pamiętasz co było - właśnie na linii 117 poległ i nigdy już nie wrócił. Z Oleńką to samo - woziła no właśnie... 10 osób, licząc z obsługą pociągu. Działaj na rzecz linii i Wadowic, ale nie mieszaj i daj się rozwijać linii, która ma przyszłość i wszystko wskazuje, że w ciągu najbliższych lat się jeszcze bardziej rozwinie.
+7 #4 Nick 2015-07-30 11:04
Świetna informacja!
Mam nadzieję, że się sprawdzi.

Cotygodniowa dobra frekwencja na InterREGIO GIEWONT udowadnia, że linia 97 ma duży potencjał, ponieważ jest najkrótszą trasą kolejową, łączącą Górny Śląsk z Podhalem.
Nie można zapominać, że blisko trasy leżą liczne atrakcje turystyczne, zarówno zabytki jaki i piękne, wysokie szczyty górskie Beskidu Śląskiego i Makowskiego.
+3 #5 Dominik 2015-07-30 12:10
To dziwne, że PKP Intercity planuje trasę tego pociągu przez Bielsko - trzykrotna zmiana kierunku jazdy (Bielsko, Sucha i Chabówka) a gdyby była to trasa przez Żywiec - atrakcyjniejsza jeśli chodzi o walory turystyczne - jedna zmiana kierunku jazdy = krótszy czas przejazdu.
0 #6 endi 2015-07-30 12:22
@Dominik
Jak pojedzie p. Żywiec to bedą dwie zmiany: w Żywcu i Chabówce
+7 #7 endi 2015-07-30 12:24
Bielsko-Biała i Żywiec powinny przejść do woj. małopolskiego!
+3 #8 Iza 45 2015-07-30 13:00
Dobry wybór przez Żywiec jest jazda więcej atrakcyjna i bliżej z Bielska do Zakopanego.Prze z Wadowice jest słaba frekwencja o czym przekonała się spółka KOLEJE SLĄSKIE
-3 #9 olo 2015-07-30 14:07
Odpowiadam dlaczego nie można pozwolić na marginalizowani e linii 117 wobec stosunku 97!!!

1. Frekwencja na linii 117 wzrasta z każdym miesiącem!
2. TLK Oleńka jeździ zgodnie z nowym rozkładem od grudnia 2014. Korzystający z tego polaczenia do Warszawy lub z niej powoli lecz sukcesywnie się przyzwyczajają. Nie można zmieniać w nieskończoność trasy i robić z ludzi baranów. Dziś pociąg jedzie, jutro nie i tak w koło. Niestety PKP musi ponieść koszty utrzymania żeby pokazywać twardą i stabilną pozycję na rynku przewozów pasażerskich wobec konkurencji przewoźników drogowych.
4. Jestem przekonany że jeszcze długie lata, a nawet dziesięciolecia miną zanim odkorkują Kety, Andrychów Wadowice i Kalwarię więc należy robić wszystko aby polaczenia kolejowe z dużymi miastami Polski w naszym zasięgu regionu i nie tylko rozwijać i poszerzać!
5. Połączenie z Warszawa należy utrzymać i myśleć dalej o rozwoju połączeń jak np. do Wrocławia czy Zakopanego
6. Linia 117 ma walory komunikacyjne oraz turystyczne a polaczenie z Warszawą podnosi te walory jeszcze bardziej! A jeśli uda się poszerzyć ofertę przewozową o połączenia do Zakopanego to Wadowice i Andrychów zyskają poważną ofertę turystyczną
7. Nie możemy pozwolić aby tylko na linię 97 trafiły nowoczesne składy a u nas jeździły stare pomiatające jeszcze epokę Gierka ETZ.
8. Gdybyś korzystał z oferty kolejowej tak często jak ja i obserwował korzystne zmiany taryfy biletowej na 117 nie pisał byś że moje komentarze są głupie!!! Tylko nie wiedza pozwala mi zrozumieć Twoje argumentacje!!!
-2 #10 kika 2015-07-31 05:04
pociągi które kursują przez żywiec mają podróżnych a to dlatego że mają obładowanie trasie częstochowa bielsko oraz wrocław bielsko a na odcinku żywiec sucha nikt nie wsiada ani nie wysiada przykład pociągu studenckiego który kursował od stycznia do czerwca sucha żywiec maszynista plus kierownik a co do zmiany kierunków jazdy to od przyszłego roku będzie oddana łącznica w suchej pociągi kursujące do zakopca pojadą za pominięciem stacji w suchej
0 #11 reks 2015-07-31 05:11
żywcoki bardziej się interesują komentarzami linii 117 popatrzeć tylko na oceny komentarzy same negatywy zaglądają do czyjegoś ogródka a u siebie dziadostwa nie widza ale dzięki temu jest większe zainteresowanie 117 pozdrawiam
-1 #12 Do kika 2015-07-31 08:00
Posłuchaj człowieku, aż kipi z Ciebie złość. Masz prawo być sfrustrowany - ja Ci tego prawa nie odbieram, ba nawet się nie dziwię. Natomiast poziom Twoich wypowiedzi świadczy o Twoim zacietrzewieniu , skoro kłamiesz. Piszesz, że pociągiem REGIO nikt nie jeździł? Co za brednie - widać, że albo nie miałeś okazji się przejechać albo świadomie kłamiesz. Proszę bardzo, w tym artykule masz zdjęcia pasażerów, których regio z Żywca dowoziło do Suchej Beskidzkiej na przesiadkę do Krakowa. http://zywiec.naszemiasto.pl/artykul/linia-zywiec-sucha-beskidzka-marszalek-mowi-nie,3450599,artgal,t,id,tm.html
+2 #13 Iza 45 2015-07-31 09:33
Wiem każdy walczy o swoje miejsce pracy dla Przewozów Regionalnych są to ostanie lata po prywatyzacji tylko Zakopianka ma szanse się utrzymać i na 100 % pociągi ze Śląska będą kursować przez Żywiec bardziej atrakcyjną linią.
+2 #14 PRO-life 2015-07-31 10:06
Pal licho trasy, bo najważniejsza jest prędkość i wnętrza składów. Niejednokrotnie wejście do wagonu wiąże się z przykrymi doświadczeniami natury estetycznej. Mimo wszystko nie poddaję się i liczę na to, że z czasem będzie przybywać kursów i torów, a prędkość wzrośnie o połowę.
+1 #15 PRO-life 2015-07-31 10:08
Mało czasu jak na Zakopane i okolice. Od 17 w sobotę do 10.30 w niedzielę. Po kiedy jechać tam na kilka godzin? Żeby się przespać u gaździny?
0 #16 kika 2015-07-31 15:24
Jednak mam racje interesujecie sie bardziej 117 jak 97 od suchej do zywca ciekawe jaki rozklad bedzie od wrzesnia?kto napisal inteprelacje o uruchmiemie pociagu studenckiego na lini sucha zywiec a potem dyskutujcie nazwiska nie bede podawal ale radni wiedza o kogo chodzi jak maja odwage to niech podadza wam to nazwisko bo jest im wstyd ze nawet pisma nie umia napisac do UM w krakowie pozdrwiam
-1 #17 Hm...? 2015-07-31 19:11
Kika, posłuchaj. Popracuj trochę nad interpunkcją, bo trudno zrozumieć o co Ci chodzi. Nie jest tajemnicą, że różne środowiska walczą o swoje linie - to jest normalne w społeczeństwie obywatelskim. Tak jak np. linia z Cieszyna np. jest wspierana przez "Kolej na Śląsk" - tak linia 97 jest np wspierana przez "Kolej Beskidzką". Na Facebooku czy w necie można bez problemu znaleźć informacje o konkretnych działaniach tych organizacji, petycji, spotkań, uzgodnień - to nie jest tajemnica. Zatem nie rozumiem nadal o co Ci chodzi - boli Cię to, że ludzie wzięli sprawy w swoje ręce? Boli Cię to, że racjonalizm i ekonomia wygrywa z czyimiś marzeniami? Może zamiast narzekać i utyskiwać należy się cieszyć, ze po 117 będzie jeździł nowy Flirt z Wrocławia - no chyba, że się boisz, że będzie jeździł tylko przez jeden sezon - no ale to juz inna sprawa. A sprawy nazwisk - cóż... dziwne... jeśli masz coś do kogoś, to dawaj - nie bój się.
+7 #18 kika 2015-07-31 20:32
to ze pociag ma kursowac jeden sezon to normalne nie tylko na tej lini ale w calym kraju sa rozne wynalazki ale powiedz mi ktory pociag bedzie sluzyl mieszkancom jelesni czy innych miejscowosci ktorym dojada do pracy szkol tylko turysci przyjada i tyle niech tam nawet wieden jezdzi popatrzcie co zrobili z lina do zakopca po sezonie 3 pary pociagow z krakowa a tu chodzi o to zeby kolej sluzyla mieszkancom a. nie tylko turystyce a co do nazwisk to nie wolno upubliczniac
0 #19 mk 2015-08-31 14:12
Jak dla mnie to "Oleńka" powinna kursować w weekendy do Warszawy i w relacji przeciwnej w ciągu jednego dnia ( pociągi obu relacji mijały by się w trasie). Do tego codzienny osobowy / interregio relacji Bielsko/Wadowic e - Zakopane

Nie masz uprawnień do komentowania tego artykułu.