- Opublikowano: 10 września 2014, 12:50
- Komentarze: 5
Do grudnia ma potrwać wymiana podkładów na szlaku kolejowym między Wadowicami i Andrychowem. Pozwoli to zwiększyć prędkość pociągów do prędkości 50 km/h i skrócić przejazd między miastami o kilka minut. Ale to nie wszystko.
Kilka miesięcy temu miłośnik kolei prof. Uniwersytetu Rzeszowskiego Andrzej Nowakowski wystosował skargę do Urzędu Transportu Kolejowego, zarzucając w niej zarządcy linii kolejowej nr 117 Zakładowi Linii Kolejowych PKP PLK SA w Nowym Sączu liczne zaniedbania w utrzymaniu tego szlaku ze szkodą dla bezpieczeństwa i wygody pasażerów. W tej samej sprawie składali interpelacje również poseł na Sejm RP Marek Polak oraz radny województwa małopolskiego Rafał Stuglik.
UTK w całości przyznał rację skarżącemu, zobowiązując zarządcę do podjęcia natychmiastowych działań, mających na celu podniesienie parametrów użytkowych tej linii. Urząd przyznał, że wskutek licznych ograniczeń prędkości, spowodowanych jej bardzo złym stanem technicznym, czas przejazdu pociągiem z Bielska-Białej do Wadowic wydłużył się aż o 15 minut od planowanego, a z Wadowic do Kalwarii Zebrzydowskiej o dalsze 6 minut (w sumie daje to 21 minut, więc niestety sporo.
Od lipca rozpoczęto wymianę zużytych podkładów na szlaku między Wadowicami i Andrychowem, a obecnie zwieziono dalsze podkłady (łącznie 1 200 sztuk), aby zakończyć remont tego szlaku przed 14 grudnia, kiedy wejdzie w życie nowy rozkład jazdy. Pozwoli to na przywrócenie rozkładowej prędkości 50 km/h., zamiast dotychczasowych ograniczeń rzędu 30-40
km/h.
Warto też zauważyć, że kiedy wiosną 2006 roku oddawano do użytku Kolejowy Szlak Papieski, między Wadowicami a Kalwarią na niektórych skrzyżowaniach ustawiono wprawdzie sygnalizację świetlną (przejazdy kat. C), ale działała ona wadliwie. Obecnie trwa przebudowa urządzeń teletechnicznych, mająca poprawić stan sygnalizacji świetlnej i dźwiękowej na trzech przejazdach od Barwałdu Średniego do Kalwarii - mówi nam prof. Andrzej Nowakowski.
Prace te mają zakończyć się do 30 września. Pozwoli to na wyeliminowanie ograniczeń prędkości na tych przejazdach z 20 km/h i przywrócenie normalnej prędkości 70 km/h, skracając czas przejazdu między Wadowicami a Kalwarią Zebrzydowską o 2-3 minuty.
Wspomniane remonty mają istotne znaczenie, w kontekście zapowiadanych zmian, które mają wejść w życie od nowego rozkładu jazdy na lata 2014/15 (od 14 grudnia). Oprócz co najmniej trzech par bezpośrednich pociągów z Bielska do Krakowa przez Wadowice, będzie kursował w weekendy, o czym już pisaliśmy, pociąg pospieszny Spółki PKP Intercity TLK "Oleńka" relacji Warszawa Wschodnia - Częstochowa - Katowice - Bielsko - Wadowice, a także prawdopodobnie, jeszcze jeden pociąg dalekobieżny. O szczegółach jeszcze za wcześnie jest mówić, poznamy je w drugiej połowie października.
Zobacz: 'Oleńką' z Warszawy do Wadowic
(MG)
WadowiceOnline.pl
Ostatnie artykuły z kategorii Biznes:
Znamy rozkład jazdy i cennik linii autobusowej Kraków - Kęty
Brat Jacka Jończyka szefem tarnowskiego zakładu karnego
Takie autobusy będą jeździć między Wadowicami a Bielskiem. Rozpoczęły się testy nowego połączenia
ZUS. Nowe tablice do wyliczania emerytur
W Choczni powstaną dwa nowe bloki komunalne. Tak mają będą wyglądać
Komentarze