Grupa mieszkańców zmęczona już zawirowaniami i obietnicami powrotu pociągów na linię nr 94 Kraków
Drukuj
Chcą powrotu pociągów na linię Kraków - Oświęcim przez Brzeźnicę i Spytkowice. Jest petycja

Grupa mieszkańców zmęczona już zawirowaniami i obietnicami powrotu pociągów na linię nr 94 Kraków - Oświęcim przez Brzeźnicę i Spytkowice  postanowiła napisać petycję w tej sprawie do marszałka województwa małopolskiego Witolda Kozłowskiego. Podpisać się pod nią może każdy.

Na  dwutorowej linii kolejowej nr 94 między Krakowem i Oświęcimiem, przez Brzeźnicę i Spytkowice, od lat odbywa się jedynie intensywny ruch towarowy: w 2015 roku województwo małopolskie nie zdecydowało się dofinansowywać nierentownych przewozów tą trasą. Na większości  trasy zakończono gruntowne prace remontowe, a pociągi mogą tu rozwijać prędkości do 100 km/h co przekłada się na czas przejazdu z Krakowa do Oświęcimia i z powrotem do około półtorej godziny.

We wrześniu 2019 roku oddano też w Brzeźnicy otwarto Centrum Komunikacji Zbiorowej na wyremontowanym dworcu. Składa się z parkingu na ponad 130 samochodów, poczekalni z rozbudowanym zapleczem, a wszystko to w sąsiedztwie kolei, linii podmiejskiego autobusu i busów. Wartość inwestycji wyniosła ponad 3,3 miliona złotych.

W czerwcu ubiegłego  roku pojawiły się informację, że od 12 grudnia tego roku szykuje się spora rewolucja kolejowa dla mieszkańców gmin położonych w północnej części powiatu wadowickiego (Brzeźnicy i Spytkowic). Zgodnie z  projektem rozkładu jazdy przygotowanym przez Departament Transportu  Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, po wielu latach przerwy na linię kolejową nr 94 (Kraków Płaszów  Skawina – Spytkowice – Oświęcim ) ponownie miały powrócić regularne pociągi pasażerskie i to od razu z grubej rury bo aż 19 par pociągów obsługiwanych przez Koleje Małopolskie w ramach trasy kolejowej SKA4 (Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej).

Szybka Kolej Aglomeracyjna to  system połączeń kolejowych łączący centrum Krakowa z jego przedmieściami i ważniejszymi miastami województwa małopolskiego. Połączenia na niej obsługują Koleje Małopolskie  wspólnie z Przewozami Regionalnymi. Obecnie w ramach SKA działają trzy linie: SKA1 Wieliczka Rynek Kopalnia-Kraków Główny-Kraków Lotnisko, SKA2 Sędziszów/Miechów–Kraków Główny–Skawina oraz SKA3 Kraków-Tarnów i Tarnów-Nowy Sącz-Krynica.

Wiadomość ucieszyła zarówno samorządowców z gmin położonych na tej trasie, pasażerów, fanów zatorskiej Energylandii jak i miłośników kolei. Jednak jak się okazuje, pociągi pasażerskie z Krakowa do Oświęcimia przez Brzeźnicę i Spytkowice nie powróciły. Przewoźnik uruchomił niedawno tylko skrócone połączenia z Krakowa tylko do Skawiny.

Grupa mieszkańców zmęczona już zawirowaniami i obietnicami powrotu pociągów na tą trasę postanowiła napisać petycję w tej sprawie do marszałka województwa małopolskiego Witolda Kozłowskiego.

My, mieszkańcy województwa małopolskiego, domagamy się wydłużenia wszystkich kursów linii Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej SKA2 na pełną, zapowiadaną w zeszłym roku trasę Kraków-Skawina-Oświęcim. Kursowanie pociągów aglomeracyjnych do Oświęcimia jest niezbędne dla funkcjonowania transportu zbiorowego na tym terenie. Sprzeciwiamy się wykluczeniu komunikacyjnemu, które dotyka mieszkających wzdłuż linii kolejowej nr 94 na odcinku Skawina-Oświęcim, używanej jedynie w ruchu towarowym. Ta linia kolejowa ma bardzo duży potencjał i jest gotowa do obsługi regionalnego ruchu pasażerskiego, a obecnie nie jest wykorzystywana – apelują autorzy petycji

Petycja znajduje się online w sieci, więc podpisać może ją każdy. Do tej pory podpisało ją blisko 400 osób.

Link do petycji TUTAJ.

(Marcin Guzik)

NAPISZ DO NAS: kontakt@wadowiceonline.pl

Ostatnie artykuły z kategorii Biznes:

Ciągle psujące się pociągi dezorganizują pasażerom plany podróży

Do emerytów i rencistów trafią listy dotyczące wypłaconych świadczeń

Do Andrychowa powrócą hulajnogi? TIER szuka operatora

Będzie rozbudowa krajówki między Wadowicami a Suchą Beskidzką

Goprowcy zapraszają mieszkańców na Leskowiec na dyżur otwarty