- Opublikowano: 17 października 2017, 16:20
- Komentarze: 5
Od 1 stycznia 2018 roku właściciele małych firm (do 10 osób) czekają zmiany. To prowadzenie ewidencji VAT wyłącznie w formie elektronicznej i przekazywanie danych do systemu Ministerstwa Finansów w formie Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK_VAT).
Ważna informacja dla podatników, właścicieli małych firm, które zatrudniają do 10 osób. Od 1 stycznia przyszłego roku będą oni zobowiązani do prowadzenia ewidencji VAT (rejestr sprzedaży i zakupów VAT) wyłącznie w formie elektronicznej a także przekazywania danych z ewidencji VAT (do 25-go dnia miesiąca za poprzedni miesiąc) do systemu Ministerstwa Finansów w formie Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK_VAT).
Dotychczas JPK_VAT przekazywały tylko duże oraz małe i średnie przedsiębiorstwa. Od 1 stycznia 2018 rrou obowiązek ten będzie dotyczył również mikroprzedsiębiorstw. Przekazywanie pliku JPK_VAT bez wezwania organu podatkowego będzie obowiązywało wszystkich podatników VAT w Polsce. Pierwsze pliki z danymi za styczeń 2018 roku należy przekazać w formie elektronicznej najpóźniej do 25 lutego 2018 roku.
Jak informuje nas Ministerstwo Rozwoju, już teraz można skorzystać z bezpłatnej aplikacji – Klient JPK 2.0, dzięki której bezpiecznie wygenerować i wysłać można plik JPK_VAT do Ministerstwa Finansów a dodatkowo sprawdzić, z czym wiąże się nowy obowiązek, sprawdzić poprawność rozliczenia czy otrzymać szybszy zwrot VAT.
(AS)
WadowiceOnline.pl
Ostatnie artykuły z kategorii Biznes:
W majówkę sklepy zamknięte, za to ostatnia niedziela kwietnia handlowa
Na wadowickim dworcu autobusowym ruszyło nowe bistro
Terytorialsi przyjdą do pracy w... mundurze. Taki dzień
Mimo, że ratują życie, liczna przeciwników szczepień rośnie. Trwa Europejski Tydzień Szczepień
Ruszył remont domu przedpogrzebowego i kaplicy na cmentarzu komunalnym
Komentarze
Co Ty gadasz. Przecież jeśli korzystasz z jakiegoś normalnego programu magazynowo handlowego czy księgowego to cała czynność to tylko małe kliknięcie buttona. Jeśli o mnie chodzi to powinno to być wprowadzone już dawno temu. Skończy się wyłudzenia VAT i wyciąganie bzdurnych kosztów. Uczciwi się cieszą. Skamlą kombinatorzy i ci którzy księgowość robią po łapkach.
Co Ty gadasz. Przecież jeśli korzystasz z jakiegoś normalnego programu magazynowo handlowego czy księgowego to cała czynność to tylko małe kliknięcie buttona. Jeśli o mnie chodzi to powinno to być wprowadzone już dawno temu. Skończy się wyłudzenia VAT i wyciąganie bzdurnych kosztów. Uczciwi się cieszą. Skamlą kombinatorzy i ci którzy księgowość robią po łapkach.
NO NIESTETY KOLEGO CHYBA NIE WIESZ O CZYM PISZESZ TO NIE JEST TYLKO KLIK I ZROBIONE JAK SOBIE SAM PROWADZISZ I CHCESZ WYSŁAĆ TAKI PLIK POTRZEBNY CI PODPIS ELEKTRONICZNY ( KOSZT NA DZIŚ 300 ZŁ ZA DWA LATA ) A Z TEGO CO MI WIADOMO BĘDZIE DROŻEJ A KSIĘGOWY-WA 30 ZŁ ZA MIESIĄC TO TYLKO KROPLA BO JAK SIĘ ZACZNIESZ ZAGŁĘBIAĆ TO DOJDZIE KOMP INTERNET I KILKA INNYCH RZECZY O KTÓRYCH CHYBA NIE MASZ POJĘCIA POZDR